Traxxas Rustler VXL 2015 met TSM

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zie er leuk uit die baan. Auto lekker vies geworden? Wat is dat voor een wheeliebar? Traxxas? Beter aan deze auto vind ik het makkelijke schoonmaken. Ikzelf heb even op asfalt gereden. 2 keer overhit op 3s. Moet echt de luchthapper in het dak gaan openmaken en een fan op de esc gaan zetten. Rijd met 21/83 vertanding maar met proline trenchers achteraan en die zijn enorm!!
Dan doe je toch echt iets niet goed... Sws zou je met trenchers misschien wat minder zwaar moeten vertanden. Zeker op 3s...
En kijk even of alles wel helemaal soepel loopt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dan doe je toch echt iets niet goed... Sws zou je met trenchers misschien wat minder zwaar moeten vertanden. Zeker op 3s...
En kijk even of alles wel helemaal soepel loopt.
Ja klopt heb nu 21/83 erop.
Slipperclutch mss anders afstellen.
Ik heb ook nul koeling nog.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja klopt heb nu 21/83 erop.
Slipperclutch mss anders afstellen.
Ik heb ook nul koeling nog.
Zelfs met 0 koeling is het niet goed dat je hem met deze temperatuur oververhit krijgt. Zet de 19t erop. Dat zal veel schelen. Met 3s Lipo is dit simpelweg te zwaar
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zelfs met 0 koeling is het niet goed dat je hem met deze temperatuur oververhit krijgt. Zet de 19t erop. Dat zal veel schelen. Met 3s Lipo is dit simpelweg te zwaar
Ik zal een 19t bestellen. Had een chinese 19t erop maar dat was waardeloos.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Leuk baantje zo te zien.
Is wel gericht op 1:10 als Ik het zo zie of valt dat mee?

Ik denk dat 1/8 ook nog wel kan, de baan moet wel wat worden uitgevlakt en heeft wat TLC nodig......vooral het lange gras er langs is vervelend, dat raakt verstrikt in je wielen als je naast de baan komt....
 
Laatst bewerkt:
Ik zal een 19t bestellen. Had een chinese 19t erop maar dat was waardeloos.
Ik zou sws niet met trenchers onroad speedruns gaan maken op 3s. Is alleen maar slecht... Je kunt beter anaconda's gebruiken oid. Deze zijn namelijk een stuk lichter en slijt wat minder profiel af
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zou sws niet met trenchers onroad speedruns gaan maken op 3s. Is alleen maar slecht... Je kunt beter anaconda's gebruiken oid. Deze zijn namelijk een stuk lichter en slijt wat minder profiel af
Moet even een middenweg vinden.
Ik rij dan in zand en dan op asfalt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als je het met Steven eens bent, waarom rijd je dan toch alles zo heet met/door deze combinatie?
 
Omdat ik noodgedwongen nieuwe achterbanden moest hebben. Reed op 3s heet dus dacht ik bestel een 21t pinion. Maar nu heb ik trenchers erop en dat tandwiel had ik ook net binnen. Moet toch even wat proberen he... op 2s gaat het prima. Morgen fan halen voor esc, luchthapper openmaken. En 19t pinion erin. Ik rijd niet expres heet natuurlijk.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Omdat ik noodgedwongen nieuwe achterbanden moest hebben. Reed op 3s heet dus dacht ik bestel een 21t pinion. Maar nu heb ik trenchers erop en dat tandwiel had ik ook net binnen. Moet toch even wat proberen he... op 2s gaat het prima. Morgen fan halen voor esc, luchthapper openmaken. En 19t pinion erin. Ik rijd niet expres heet natuurlijk.
Dan laat je de 3s even liggen... Nogal dom om toch te gaan rijden met de kans je regelaar uit te laten branden of je motor kapot. Dat is een duur geintje.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dan laat je de 3s even liggen... Nogal dom om toch te gaan rijden met de kans je regelaar uit te laten branden of je motor kapot. Dat is een duur geintje.
Jes... 3s blijft liggen. Wil geen verdere schade. Ik zal ze proberen te ruilen want 3s is to much denk ik...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Jes... 3s blijft liggen. Wil geen verdere schade. Ik zal ze proberen te ruilen want 3s is to much denk ik...
Met de juiste vertanding en banden is het prima te doen. Maar offroad moet de vertanding sws lichter dan onroad. En zeker met 3s en grote en zware banden op de aandrijving.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Met trenchers moet je ook je aandrijfassen (nog) sneller vernieuwen. Ik had bij mijn eerste rustler ook trenchers op de achterkant, en de assen gingen erg snel kapot. Toen had ik geupgrade naar stalen assen zodat ik er vanaf was, maar toen bleven de tandwielen in de gearbox steeds weer kapot gaan. Ik stripte de tanden van het diff en de idler gear steeds. Toen dacht ik bij mijn tweede rustler met badlands, "ik vernieuw gewoon de plastic assen af en toe". Toen heb ik nooit problemen gehad met de tandwielen, ondanks dat er een veel zwaardere motorset in zat.

Persoonlijk vond ik voor allround de Badlands trouwens wel wat beter dan de Trenchers. De Trenchers zijn vooral goed op gras, terwijl de Badlands bijna overal erg goed presteren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Met trenchers moet je ook je aandrijfassen (nog) sneller vernieuwen. Ik had bij mijn eerste rustler ook trenchers op de achterkant, en de assen gingen erg snel kapot. Toen had ik geupgrade naar stalen assen zodat ik er vanaf was, maar toen bleven de tandwielen in de gearbox steeds weer kapot gaan. Ik stripte de tanden van het diff en de idler gear steeds. Toen dacht ik bij mijn tweede rustler met badlands, "ik vernieuw gewoon de plastic assen af en toe". Toen heb ik nooit problemen gehad met de tandwielen, ondanks dat er een veel zwaardere motorset in zat.

Persoonlijk vond ik voor allround de Badlands trouwens wel wat beter dan de Trenchers. De Trenchers zijn vooral goed op gras, terwijl de Badlands bijna overal erg goed presteren.
Bedankt voor je input.
Ik rij gewoon niet meer op 3s met deze banden. Mis ook al een stukje slipper patch. Dingen breken op 3s. Ga ze ruilen voor 2s gaat hard zat.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Net 3 lipo 3s leeg gereden. Geen enkel probleem met overhitting meer. Heb de luchthapper opengemaakt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
d9e2f2b38ebed81d301d4bf908f79415.jpg


Dit scheelt bij mij een heel stuk tegen overhitting. Nu nog een fan op de esc.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top