Helaas kan ik mijn volgende vraag in bestaande topics (FAQ & zoekfunctie) niet vinden.
Vraag: Bij een continue belasting van 100 Ampère van een lipo-pakket (met voldoende C-rating), zijn dan 4mm HXT gold connectoren niet een risico m.b.t. oververhitting?
Meer achtergrond info:
Ik heb ervaring met 2S en 3S lipo pakketten in auto's.
Maximale Ampère wat die motoren trekken is 60A, en eigenlijk alleen voor korte periodes (je rijdt zelden constant volgas).
Ik ben nu met een snelle boot bezig, welke op minimaal 4S tot 6S moet gaan lopen.
Motor/Esc maximaal 160A continue, mijn streven is om dit volgas op ongeveer 100A af te regelen door de juiste keuze van de impeller spoed (jet-drive).
Nu vaar je met een speedboot in de regel wel de hele tijd volgas.
De dikte van de kabels naar de motor/esc/accu moeten dan minimaal 100A continue aankunnen. Dat is 10AWG en dus voldoende in dit geval (140A continue).
Nu heb ik liever twee hardcase lipo's omdat ik daar goede ervaringen mee heb.
Echter die hebben standaard in de behuizing HXT 4mm gold connectoren. Volgens de fabrikant zijn die gegarandeerd tot 90A continue.
Ik wil twee losse 2S en 3S lipo pakketten in serie aansluiten vanwege dat dit meer vrijheid geeft m.b.t. het bepalen van het zwaartepunt.
Tevens heb ik een 4092 1250kV inrunner, en die komt uit China (budget) met diezelfde 4mm connectors. Ook hier weer de vraag, is dit wel verstandig? Immers de spanning hierop is nooit constant i.v.m. het aansturen van de motor.
Vraag: Bij een continue belasting van 100 Ampère van een lipo-pakket (met voldoende C-rating), zijn dan 4mm HXT gold connectoren niet een risico m.b.t. oververhitting?
Meer achtergrond info:
Ik heb ervaring met 2S en 3S lipo pakketten in auto's.
Maximale Ampère wat die motoren trekken is 60A, en eigenlijk alleen voor korte periodes (je rijdt zelden constant volgas).
Ik ben nu met een snelle boot bezig, welke op minimaal 4S tot 6S moet gaan lopen.
Motor/Esc maximaal 160A continue, mijn streven is om dit volgas op ongeveer 100A af te regelen door de juiste keuze van de impeller spoed (jet-drive).
Nu vaar je met een speedboot in de regel wel de hele tijd volgas.
De dikte van de kabels naar de motor/esc/accu moeten dan minimaal 100A continue aankunnen. Dat is 10AWG en dus voldoende in dit geval (140A continue).
Nu heb ik liever twee hardcase lipo's omdat ik daar goede ervaringen mee heb.
Echter die hebben standaard in de behuizing HXT 4mm gold connectoren. Volgens de fabrikant zijn die gegarandeerd tot 90A continue.
Ik wil twee losse 2S en 3S lipo pakketten in serie aansluiten vanwege dat dit meer vrijheid geeft m.b.t. het bepalen van het zwaartepunt.
Tevens heb ik een 4092 1250kV inrunner, en die komt uit China (budget) met diezelfde 4mm connectors. Ook hier weer de vraag, is dit wel verstandig? Immers de spanning hierop is nooit constant i.v.m. het aansturen van de motor.