Koppeling acme nb16

hallo, ik had laast mn auto naar zon winkel gebracht. En ze belde me op dat de
Koppeling kapot was dus ik heb een clutch gear gekocht maar denk dat ik het verkeerde heb gekocht, weet iemand of dit het goeie is.en wat ik evt anders moet kopen?
 

Bijlagen

  • 7F270CEC-5D44-41F2-AE66-E69211F426DA.jpeg
    7F270CEC-5D44-41F2-AE66-E69211F426DA.jpeg
    241,1 KB · Weergaven: 221
  • 8D1D08B6-E9FC-48B5-95DC-DF949239610F.jpeg
    8D1D08B6-E9FC-48B5-95DC-DF949239610F.jpeg
    187 KB · Weergaven: 213
Een koppeling bestaat uit meer onderdelen dan dat. Hebben ze niet gedetaileerd uitgelegd wat er kapot was? Dit deel gaat niet kapot dan alleen zichtbare slijtage.
 
Beetje raar... Normaliter als je naar een winkel gaat die de spullen voor je repareert, mag je verwachten dat ZIJ de juiste spullen bestellen en je die onderdelen gewoon in rekening brengen.
Bij een garage hoef je toch ook niet zelf voor onderdelen te zorgen?
 
Wat moet ik dan kopen

Een LOI cursus automonteur?
Kom op, mijn glazen bol is al jaren kapot dus kan ik niet kijken. Kijk in de manual hoe die in elkaar zit en zie hoe die werkt. Vergelijk dan dat met je koppeling.

Maar misschien als je uitlegt wat die niet goed doet kunnen we je wat meer hints geven.
 
Oja geen flauw idee ze zeiden alleen van dat ik een nieuwe koppeling moest kopen, alleen wel raar dat hij kapot is want de auto is maar 2x gebruikt... en in handleiding staat ook niks over die koppeling ik haal hem morgen op kijken wat ze te zeggen hebben
 
Beetje raar... Normaliter als je naar een winkel gaat die de spullen voor je repareert, mag je verwachten dat ZIJ de juiste spullen bestellen en je die onderdelen gewoon in rekening brengen.
Bij een garage hoef je toch ook niet zelf voor onderdelen te zorgen?

Raar is het niet. ACME is een merk dat vooral over internet verkocht wordt en niemand zich verantwoordelijk stelt voor service. Ga je er mee naar een modelbouwwinkel is de kan 99.99% dat ze het merk niet ondersteunen en mag je het verder uitzoekn.

Oja geen flauw idee ze zeiden alleen van dat ik een nieuwe koppeling moest kopen, alleen wel raar dat hij kapot is want de auto is maar 2x gebruikt... en in handleiding staat ook niks over die koppeling ik haal hem morgen op kijken wat ze te zeggen hebben

Nee, dit is heel raar. Je gaat met je auto naar de winkel, je weet niet was er mis mee is, je kunt het niet eens vertellen en de winkelier zegt dat er iets is met de koppeling en blind koop je een koppelingsklok zonder te weten of dat het kapotte deel is.
Waarvoor ben je met die auto naar de winkel gegaan?

Maar OK, http://www.acme-rc.com/u_file/images/16_11_07/a5838242ee.jpg
In de 5e rij zie je het vliegwiel (schijf met 2 pennen) de 2 koppelingschoenen met veertjes de as-adapter en de koppelingsklok (met tandwiel). Die 2 schoenen zitten met veertjes naar binnen geduwd, als de motor op toeren komt gaan ze naar buiten staan en raken ze de klok om mee te nemen.
Als er bij zo'n koppeling iets kapot gaat zijn het meestal de veertjes waardoor de schoenen los hangen. dan zal de koppeling al aangrijpen als die stationair draait met als gevolg een motor die niet te starten is of bij het remmen afslaat.

Maar nogmaals, niet blind onderdelen kopen maar controleren of dat het geval is.
 
Kom op, mijn glazen bol is al jaren kapot dus kan ik niet kijken.
:D :D :D zou je die dan niet éérst eens een keer fixen, in plaats van je tijd te verdoen met ingewikkelde inloopbakjes en differentiëel testers en dat soort fratsen?

Huh hup, kom op, fixen die bol! ;)
 
Mja... dat kan van alles zijn. Het probleem is dat je eens moet leren om te zoeken en te lezen, jezelf leren hoe met deze motoren om te gaan. Er is namelijk al veel geschreven over niet startende motoren.

Veel vragen, niet luisteren tot zelfs blind iets aankopen zonder te weten of dat het juiste onderdeel is dat het door de winkelier geconstateerd is geeft nu niet echt aan dat je bezig bent deze materie je eigen te maken.
 
maar WAT heb je geprobeert?
Hoe werkte en draaide de auto die 2 keer?
was hij misschien uit zichzelf uit gegaan, is het gecrasht, heb je hem tussendoor met een vrachtwagen overreden?

Als je niets van motoren weet, dan heb je misschien alleen heel vaak aan dat touwtje getrokken en wat aan de hoofdnaald gedraait.
heb je ook een plug vervangen? heb je de glowdriver opgeladen?
werkt de gasservo?

die winkelier zegt mij ook niets.
als het een wat minder welwillend iemand is, heeft ie misschien gewoon feitelijk niets gedaan.

even net doen of wij van niets weten.
wat deed die auto eerst? starte hij goed, heb je hem afgesteld, hoe heb je de motor ingelopen, heb je naar de gloeiplug gekeken.
toen hij het niet meer deed.
was dat recht na een andere tank, of na een paar dagen? heb je aan de afstelling gezeten, was alles opgeladen (glowdriver), wilde de motor wel aangaan, maar sloeg hij meteen af misschien..

bij een echte auto koop je ook niet zomaar even een andere koppeling als de motor niet start.
je kijkt eerst wat er kapot is.. je zal aan de monteur uit moeten leggen wat het probleem is..
en dan koop je het goede onderdeel..
 
de 2e keer dat ik ging rijden liep hij perfect en toen was het winter dus ik had hem in de afterrun gezet en toen probeerde ik hem te starten maar werkte niet meer. Dus ik was naar de winkel gegaan daar hebben ze met mij de gloeiplug vervangen, maar hij wilde nog niet starten toen nog anderen afstelling ook geen succes. En toen zij de winkellier van dat hij het door zijn vriend liet openen schroeven als hobby, dus daar voor hoefte ik niet te betalen
 
Ik heb net mijn auto opgehaald ze zeiden dat ze er achter waren gekomen doordat de auto niet starte als je hem neer zet en wel starte als je hem op een verhoging zet.
 
Back
Top