Kitfox s7 1/3 KitManufacture

Na wat hardere landingen een oeps momentje. Vleugelbevestiging uit de vleugel gekomen. De rib dus niet afdoende opgedikt.
Zelf wantspanners gemaakt en draadeinden in de vleugel pennen met Lippen. Zit nu als een huis.
IMG_20190820_204033.jpg
IMG_20190820_142109.jpg
IMG_20190819_201623.jpg
IMG_20190816_154232.jpg
IMG_20190820_204029.jpg
IMG_20190820_142132.jpg
 
Ga je de vleugel zelf zo niet beschadigen, starre verbinding, ik gebruik een veer om vleugels op hun plaats te houden.
 
Nee want bij rugvlucht druk je dus de vleugel met een veer van de romp. Met gevolg een crash. En zoals je ziet zit hier geen vleugelbuis in. Een driehoek constructie zoals nu is sterker.
 
De motor raakt ingelopen. Nu met de huidige temperaturen is dat te merken. De motor moest scherper gesteld worden. Echter zonder motorkap goed lopen en met niet goed op vollast. Nu is dit een drukprobleem. Carburateur ligt in de romp. Ademhaling gat ligt achter onder de romp. Echter door de vorm. Van de romp ontstaat hier een onderdruk waardoor de lucht met moeite de romp in gaat. In de kap wordt ook achter de baffles een onderdruk gecreëerd. Ergo de motor stikt op volgas. Dus moeten we zorgen dat er toch lucht naar de carburateur komt. Maar dan daarvandaan waar er overdruk is of normale luchtdruk.
IMG_20190825_204816.jpg
IMG_20190825_204812.jpg
IMG_20190825_204805.jpg
 
Ik heb iets soortgelijks gehad, niet goed te krijgen.
Ik heb toen een pijpje op het "beluchtingsgaatje" op het membraanhuis gesoldeerd.
Vervolgens een pijpje gemaakt in de voet van de aanzuigtrechter op de carburateur, en deze met een slangetje met elkaar verbonden.
Motor opnieuw afgesteld, en perfect.
 
Ik heb iets soortgelijks gehad, niet goed te krijgen.
Ik heb toen een pijpje op het "beluchtingsgaatje" op het membraanhuis gesoldeerd.
Vervolgens een pijpje gemaakt in de voet van de aanzuigtrechter op de carburateur, en deze met een slangetje met elkaar verbonden.
Motor opnieuw afgesteld, en perfect.
Dat had ik al gedaan dat pijpje. Maar toch bedankt ;)
 
Afgelopen weekend de kitfox voor de leeuwen gegooid. Nog een paar kleine dingen aanpassen. Het toestel sleept goed, boven verwachting zelfs. Zwaarste wat die dag getrokken is is een ka4 van 24,9 kg. En dat was best sturen, mooi werk.
5 liter brandstof was ook zo weg. Voortaan dus 10 liter mee.
IMG-20190901-WA0037.jpg
IMG-20190901-WA0036.jpg
IMG-20190901-WA0013.jpg
IMG-20190901-WA0035.jpg
IMG-20190901-WA0032.jpg
IMG-20190901-WA0031.jpg
IMG-20190901-WA0028.jpg
 
IMG_20190902_202756.jpg


Aanpassing 1. Landingsgestel is toch te zwak. Voorlopig even zo en op zoek naar wat steviger model.
Aanpassing 2 zit in de tank. Niet gefotografeerd. Maar dd aansluiting daar tussen klunk en carburateur is nu wat dikker zodat de motor bij kwart tank geen valse lucht krijgt. En tevens een haakse aansluiting zodat de slang er niet meer zo scherp de bocht om hoeft.
 
Back
Top