.
Update
Ik was niet tevreden met hoe de cockpit op tekening staat/geconstrueerd was...
Ook hoe het vleugel middenstuk op tekening staat is niet hoe ik het ga bouwen.
Het kan veel lichter en tevens veel meer schaal.
Begonnen met wat latjes uit de cockpit te breken.
Voor de vleugelverbinding gebruik ik 2 aluminium buisjes.
Zelf een vleugelmiddenstuk en de benodigde nieuwe vleugelribben gemaakt aan de hand van foto`s van een echte Fi-156 Storch:
De achterzijde van de cockpit staat plat en dicht op tekening...
Daar zit nou net het karakteristieke glazen dak met buizen en een MG.
Van 0.4mm vliegtuigtriplex een eindspant geschetst:
Door middel van rond balsa latjes het buizenframe verder uitgewerkt:
Van 1.5mm verenstaal de hoofdpoten van het landingsgestel gemaakt.
De struts voor het landingsgestel heb ik van 1mm verenstaal gemaakt.
De rompspanten en de lange stringer onder de romp van balsa vastgelijmd.
Het stukje stringer waar de struts van het landingsgestel in vastgezet zijn is van 3mm liteply.
Ook de stringers aan de zijkanten van de romp gemaakt en de zijkanten van de neus met 1.5mm balsa beplankt:
Staartslof van 1.5mm medium balsa en 1mm verenstaal onder de staart gelijmd:
Voor het eerst op eigen pootjes, het begint nu wel echt op een Storch te lijken:
Van 20mm massief balsa het neusstukje gemaakt, gewicht 8.1 gram:
In vorm geschuurd en een frontje van 0.4mm vliegtuigtriplex erop gelijmd, gewicht nu 2.8 gram:
En zo staat ze er nu bij, totaalgewicht iets meer dan 70 gram:
Verder met het aankleden van het landingsgestel en bekleden van het neusje.
Groeten, Ramses
.
Update
Ik was niet tevreden met hoe de cockpit op tekening staat/geconstrueerd was...
Ook hoe het vleugel middenstuk op tekening staat is niet hoe ik het ga bouwen.
Het kan veel lichter en tevens veel meer schaal.
Begonnen met wat latjes uit de cockpit te breken.
Voor de vleugelverbinding gebruik ik 2 aluminium buisjes.
Zelf een vleugelmiddenstuk en de benodigde nieuwe vleugelribben gemaakt aan de hand van foto`s van een echte Fi-156 Storch:
De achterzijde van de cockpit staat plat en dicht op tekening...
Daar zit nou net het karakteristieke glazen dak met buizen en een MG.
Van 0.4mm vliegtuigtriplex een eindspant geschetst:
Door middel van rond balsa latjes het buizenframe verder uitgewerkt:
Van 1.5mm verenstaal de hoofdpoten van het landingsgestel gemaakt.
De struts voor het landingsgestel heb ik van 1mm verenstaal gemaakt.
De rompspanten en de lange stringer onder de romp van balsa vastgelijmd.
Het stukje stringer waar de struts van het landingsgestel in vastgezet zijn is van 3mm liteply.
Ook de stringers aan de zijkanten van de romp gemaakt en de zijkanten van de neus met 1.5mm balsa beplankt:
Staartslof van 1.5mm medium balsa en 1mm verenstaal onder de staart gelijmd:
Voor het eerst op eigen pootjes, het begint nu wel echt op een Storch te lijken:
Van 20mm massief balsa het neusstukje gemaakt, gewicht 8.1 gram:
In vorm geschuurd en een frontje van 0.4mm vliegtuigtriplex erop gelijmd, gewicht nu 2.8 gram:
En zo staat ze er nu bij, totaalgewicht iets meer dan 70 gram:
Verder met het aankleden van het landingsgestel en bekleden van het neusje.
Groeten, Ramses
.
Laatst bewerkt: