P-51D Mustang van Graupner, BosModelAir

zou hem zelf dan zo veel mogelijk naar links zetten. eventueel een houten plaatje naast de demper met allu tape. tussen tank en demper.
 
Geen aluminium op de tank, dat geleid juist warmte naar binnen. Idd beter een schotje ertussen of de uitlaat isoleren
 
Aluminium schot ertussen kan toch wel? Als het maar geen contact maakt met de tank inderdaad.

Uitlaat isoleren klinkt interessant. Hoe zou je dat kunnen doen?
 
Ga eens even hier in het magazijn kijken, denk dat ik nog wel wat heat shield heb liggen.
 
Zo, de rolroeren even pas gemaakt en de scharnieren in de vleugel bevestigd:
P-51D-Mustang-112.jpg


Wel week 1 tip wat af:
P-51D-Mustang-113.jpg


Maar die staat ook weer recht:
P-51D-Mustang-114.jpg


Rolroeren glassen dan kunnen die samen met de flaps in de spuitplamuur en dan kan dat ook definitief gemonteerd worden.
 
Laatst bewerkt:
Mooi werk Berto!
Als isolatie naast de demper werkt een plaat wat zachter balsa ook erg goed, ik zou dit er zeker bij de tank en servo tussen plaatsen. Minimaal 6mm dik, meer is beter.
Desnoods tegen de demper aan, wat schroeiplekken kunnen geen kwaad op het balsa

Groeten Ralf
 
Zo rommelen we maar wat aan Ralf ;-)

Ga d`r mee aan de gang, eerst even vleugel, rolroeren en flaps en dan pak ik de romp met tank en uitlaat er weer even bij en gaan we dat zien te oplossen.
 
Laatste onderdelen zijn geglast:
P-51D-Mustang-115.jpg


Bedrading in de vleugel zit ook, alle servo`s even aangesloten en dat werkt allemaal, ook het gear doet het:
P-51D-Mustang-116.jpg

P-51D-Mustang-117.jpg


Even bezig geweest met de koeler inlaat, beetje passen en meten:
P-51D-Mustang-120.jpg


De oude gaten waren een beetje groot, dus van binnen verstevigd en nieuwe gaten gemaakt, komen alu pijpjes in om steeds recht op de schroef/inbus uit te komen:
P-51D-Mustang-118.jpg

P-51D-Mustang-119.jpg



Ook even grofweg CG bepaald, heb nog wel wat gewicht in de neus nodig denk ik.
Zal de accu`s dus zover mogelijk naar voren moeten brengen.
 
Laatst bewerkt:
Back
Top