Gefeliciteerd met het resultaat Maarten. Moet achter nog meer ballast bij en minder gas worden gegeven. Varend zie je dat er genoeg wateraanvoer naar de schroeven is, maar stilliggend niet. En helemaal niet als je de motoren tegen elkaar in laat draaien. Ook heeft bij achteruit draaien de stand van het roer invloed op de wateraanvoer. Als je op de schroeven wilt keren houd dan de roeren in de middenstand. Dan hapt je achteruitdraaiende schroef minder lucht. Is Brent de cameraman, of bediende hij de zender? Het is heel verleidelijk om de knuppel door te drukken om resultaat te zien, maar het werkt vaak averechts. Probeer uit te (laten) vinden wat er gebeurt bij minimaal toerental van de schroeven. Je staat versteld hoe weinig energie een schip nodig heeft om te bewegen. Bij veel wind wordt het natuurlijk anders, maar dan is het in je voordeel dat je de fijne kneepjes onder de knie hebt. Wens jullie veel vaarplezier en succes met de afbouw. Gr. Klaas.