Bouwverslag Saab 91D Safir

Zat net even terug te lezen, maar hoe heb je die drag strut "hol" gekregen, of zijn het losse plaatjes die je erin gezet hebt?
Ziet er echt ongelofelijk uit, "even" een malletje printen voor voor de uitsparing van de wheel wells :wave

Goed gezien! Gewoon, vals gespeeld natuurlijk. ;)

IMG_20230405_203422.jpg
 
Errug fraai!

Grote grijns is terecht. ;)

(En mooie wheel wells; geen last van inzakken van de huid?)


jan.
Nee, is hartstikke stevig gelukkig. Scheelt misschien dat ik er water overheen verneveld heb, dan staat er geen spanning op... Ik wilde mijn mal localisatie referentiepunt baseren op wiel middelpunt, als er dan, al zijn het heel erg kleine door alles CNC te hebben gedaan, afwijkingen zijn, zit het wiel in ieder geval in het midden. Daarvoor moest de poot ingetrokken zijn, dus daarom ook maar nu uitgesneden, anders kunnen ze er niet meer uit. Gelukkig goed gegaan.
 
De lippen die aan het huis van de retracts zitten, die lijken wel heel dun geslepen.
Hebben ze nog voldoende vlees, om de krachten van een landing aan te kunnen?
Of lijkt dat maar zo op de foto?
Bij één van de drie is dat best wel zo ja, de andere drie niet. Ik schat dat het wel zo gaat en dat als iets wil breken, het elders gebeurt. Als het niet zo is, dan kun jij mij later, "I told you so...", zeggen.
 
Laatste onderdeel van mijn neuspoot cartridge systeem, dat als geheel in de romp komt. Nu nog het onderste deel van de neuspoot maken, bestaande uit poot (die in dit onderdeel komt), shimmy blokje en wielvork met as en wiel.

IMG-20230504-WA0004c.jpeg
 
Even een vraagje; voor diegenen die ervaring hebben met bedienbare remmen op hun modellen, hoe doen jullie dat?
Een twee/drie-positieschakelaar, een schuivende schakelaar, gemengd met hoogteroer, of iets anders?
 
Zelf gebruik ik een 3 standen schakelaar. (Maar dat is erg persoonlijk)
Met remkleppen is down meemixen veelal niet nodig. Met flaps is meestal een kleine hoeveelheid down wel prettig.

Grt,

Arnoud.
 
Kim bedoelt de wielremmen denk ik. In de jetwereld is remmen mixen met down elev. gebruikelijk. Vanaf10 of 20 procent down gaan de remmen langzaam mee pakken. Naar vol geblokkeerd hoeft niet, dat kun je evt op een parkeer schakelaar zetten. Je kunt de mix functie activeren met de gear schakelaar. Bij UP geschakeld geen mix. Dat vermijdt onnodige servo activiteit.
 
Back
Top