Baja 5b topic part 2: (hier verder)

Een orderbevestiging geeft inderdaad wel wat duidelijkheid. Mijn broertje heeft ook eens twee weken niets gehoord bij RCFUN. Toen hij belde bleek er niets bekend te zijn...
Nu neemt Boudewijn daar ook niet altijd de telefoon aan, maar het kan geen kwaad om even te bellen en te vragen naar de status van de bestelling.

Nu zit ik ook al 4 weken te wachten op een ebay bestelling die staat op status 'Into foreign customs'. Zit de douane bij ons lekker te klieren...

In ieder geval succes met je bestelling!
 
Ik zit al weken te wachten op HD Dogbones. Zowel via de "legale" weg als uit het buitenland is het een drama. :evil: Uit armoede maar eens een set aluminium dogbones proberen. Dat hadden ze nog wel bij Merit Racing. En volgende mijn Hofleverancier gaan we ze claimen als ik ze in een dag stuk maak. Persoonlijk denk ik dat het gaat lukken in 10 minuten (als ik rustig doe met gasgeven :lol:).
 
Als ik een Walbro wt-813 monteer op mn ss merk ik dan ook erg veel verschil?

En ik lees veel over van die wiel verbreders, is het ook beter om die op de ss te zetten en zo ja welke kan ik het beste nemen?

Alvast bedankt.
 
Als ik een Walbro wt-813 monteer op mn ss merk ik dan ook erg veel verschil?
Bij het optrekken en vanuit stationair gasgeven wel door de acceleratiepomp die extra brandstof inspuit waardoor je motor even rijker loopt en sneller oppakt. Voor wat betreft de eindsnelheid maakt het niets uit.

En negeer de verhalen over moeilijk starten met een 813. Zelfs als het vriest loopt mijn Baja (30cc) met twee of drie keer trekken (dus niets meer of minder dan standaard met choke). Er zijn wat belangrijke stappen die je moet uitvoeren als je een 813 start:
- Pomp de benzine eerst goed rond met de prime blub op de carburateur
- Pomp nog twee keer en terwijl je de bubbel indrukt even vol gas geven met je zender
- Trek de motor aan en terwijl je trekt even gasgeven met de zender
- En je motor loopt...
 
Jongens, Mijn baja is nou eidelijk ook binnen bij Rc-Central, dus morgen even ophalen en de nog even bouwen en gassen maar! (wel eerst inrijden natuurlijk!)
 
Jongens, Mijn baja is nou eidelijk ook binnen bij Rc-Central, dus morgen even ophalen en de nog even bouwen en gassen maar! (wel eerst inrijden natuurlijk!)
Bouwen moet lukken in één dag toch...?;) jij hebt al zo vaaak een Baja uit elkaar gehaald... dus zonder handleiding moet lukken :p
Word trouwens super mooi weer dit weekend...Ga jij nog rijden zondag? Ik heb eigelijk wel zin om mijn xut weer eens uit te laten maar weet niet hoe ik met de fiets bij die grote berg kom langs de a2...
 
Jongens, Mijn baja is nou eidelijk ook binnen bij Rc-Central, dus morgen even ophalen en de nog even bouwen en gassen maar! (wel eerst inrijden natuurlijk!)


Inrijden van zo'n 2takt is een piece of een koekie ;)

1ste tankje gematigd gas (half gas en tot 3kwart met stootjes) gedurende een minuut of 30~35 , en dan het laatste deel van het tankje kan je hem langzaam door gaan trekken tot vol.

Vanaf het 2de tankje kan je gewoon gaan gassen :thumbsup: , na een tankje of 5 kan je hem dan eventueel een beetje bij gaan stellen ;)
 
Inrijden van zo'n 2takt is een piece of een koekie ;)

1ste tankje gematigd gas (half gas en tot 3kwart met stootjes) gedurende een minuut of 30~35 , en dan het laatste deel van het tankje kan je hem langzaam door gaan trekken tot vol.

Vanaf het 2de tankje kan je gewoon gaan gassen :thumbsup: , na een tankje of 5 kan je hem dan eventueel een beetje bij gaan stellen ;)

Bedankt voor de tip, maar ik heb al een stuk of 5 motor blokjes gereviseerd en ingelopen!
 
D'r zijn nog weleens mensen die zo'n 2takt net zo inrijden als een nitro'tje , vandaar ...... ;)

Was meer een tip in het algemeen dan specifiek voor jou .
 
D'r zijn nog weleens mensen die zo'n 2takt net zo inrijden als een nitro'tje , vandaar ...... ;)

Was meer een tip in het algemeen dan specifiek voor jou .
Uh, een bigscale is net als nitro ook tweetakt. ;)

Hoe groter de cilinder des te minder gevoelig voor juist inlopen van de motor (groter oppervlak du soneffenheden zijn verhoudingsgewijs minder invloedrijk) maar je eerste tank blind knallen en dan vooral snelle verschillen in snelheid door rotte landingen terwijl het gas er nog vol op zit, kunnen wel degelijk bijdragen aan een slecht ingelopen motor. Als je de cilinderwand van een nieuwe cilinder en zuigerveer bekijkt, zijn die niet bepaald glad te noemen.
 
Das mierenverkrachterij :p Je snapt wat ik bedoel .....

Het is vooral de zuigerveer die het verschil maakt , die maakt het inlopen een stuk minder kritisch.
 
Das mierenverkrachterij :p Je snapt wat ik bedoel .....

Het is vooral de zuigerveer die het verschil maakt , die maakt het inlopen een stuk minder kritisch.
De standaard 23cc heb ik vanaf het eerste tankje niets mee gedaan. Maar hetzelfde probeerde ik met de 30,5cc en die stond na 500 meter rijden muurvast. 8O De tweede 30,5cc een week later heb ik eerst twee tankjes rustig rondjes getuft (in het zand, en dat duurt lang........:sleepy:) maar daar heb ik nooit problemen mee gehad. Dus naar mijn mening maakt het wel degelijk uit of je een motor goed inrijdt, zeker als er meer vermogen bij komt kijken (de 23cc is pussy powerrrr :p).
 
D'r zijn wel meer problemen geweest met die 30,5 cc's ;)

Voor de gewone blokjes is de methode die ik al heb gegeven goed , mijn standaard 23cc doet niet onder voor getunede 26'ers of 29'ers....

Mensen die zeuren over die 23cc blokjes kunnen gewoon niet afstellen ;)
 
D'r zijn wel meer problemen geweest met die 30,5 cc's ;)

Voor de gewone blokjes is de methode die ik al heb gegeven goed , mijn standaard 23cc doet niet onder voor getunede 26'ers of 29'ers....

Mensen die zeuren over die 23cc blokjes kunnen gewoon niet afstellen ;)
Mijn 30cc is een CY29cc met een andere dome erin en een +2mm krukas. ;)

Ik deel je mening dat een 23cc met knappe uitlaat (bijv. Dominator) kan tippen aan een 26cc tot 30,5cc. Het loopt namelijks niet sneller. Het enige dat je merkt is dat je dogbones eerder breken, je cups snel slijten en je vaker half gas moet optrekken om niet op je achterwielen te gaan rijden. ;)
 
Wat zijn dan eigenlijk de voordelen van jouw baja sleur? Dat je veel kan sleutelen? :)
Dat-ie zondagavond na een dag raggen in de garage wordt gekwakt en de week daarop op zaterdagavond soms de accu wordt bijgeladen en ik dan zondagmiddag weer ga raggen. En zo week in, week uit. En soms breekt er een dogbone of moet ik wat olie in de schokbrekers erbij gieten. Maar daar hopudt het onderhoud op. Dus gewoon enorm veel rijplezier met een enorme snelheid (en keuze aan toeters en bellen - voornamelijk banden (zie foto hieronder), uitlaten (standaard potje, ADA Racing Stalker, Dominator JetPro v3) en motorblokken (23cc, 26cc, 30cc)).

Zo stond-ie net in de garage. Je kunt precies zien wat er aan gedaan is want daar zit geen klei/zand meer. :rolling:
baja5b_badlands_nuts_dirt.jpg


Ik ben heel duidelijk in wat ik doe, de rest houdt zijn mond stijf dicht of zit met verwondering te lezen hoe ik/wij de Baja gebruiken. :lol: ;)



Komende zondag dus twee dingen testen: RC-Edit Alu Dogbones én Proline Bad Lands banden. De Bad Lands hebben noppen die tussen de Dirt Busters en de MX-Knobs in zitten, lekker veel ruimte tussen de noppen en ook in de lengterinhting zodat je grip in de bochten houdt. Als gevolg daarvan een buitenkansje.

baja5b_tires.jpg

V.l.n.r.: Proline Maxx Paddles (eigenlijk HPI Savage banden), HPI Dirt Busters, Proline Badlands, Hostile Hobby MX (H-Compound)
 
Laatst bewerkt:
Ziet er erg, uh.... Gewoontjes uit. ;) Mooi is een groot woord, ik hem hem toch wat te schoon. Doe daar vandaag ens wat aan. Het is er goed weer voor. :zon: :rolling:

Kom je bij ons op HoogTij rijden. We hebben koffie, cake en heeeeeeel erg veel gezelligheid (en zand ;)).
 
Back
Top