Baja 5b topic part 2: (hier verder)

Met de bijgeleverde tool beschadig je de moer niet. Maar om ze soms los te krijgen heb je soms wel een andere sleutel nodig.
 
Waar geven jullie de voorkeur aan om jullie wielmoeren los te halen of vast te zetten, bijgeleverde tool of een ratel.
bijgeleverde tool

Met ratel zet je gauw te veel kracht, moer beschadigd of je draait hem te strak, beschadigd velg
Met de bijgeleverde tool beschadig je de moer niet. Maar om ze soms los te krijgen heb je soms wel een andere sleutel nodig.
Grote dopsleutel 23mm. De moeren kunnen zichzelf dermate strak vasttrekken (vooral de linker kant) dat je de oranje plastic tool verrot draait. Een goed passende dopsleutel beschadig je helemaal niets mee. Je moet dus geen "ongeveer 23mm" dopsleutel van de Gamma/Praxis gebruiken. :? ;) Voor het vastdraaien is het hetzelfde als voor alle boutjes en moertjes: Kwestie van gevoel (aanhaalmoment in vaktermen 8O).
 
Vandaag was het prachtig weer dus ik naar buiten met mijn baja. Na paar keer trekken verzoop hij zichzelf. Na dat ik de overtolige benzine er uit heb gehaalt door alle slangetje los te halen en een paar keer trekken ( Hij starte zelfs even ). Daarna de slangetjes er weer op gemaakt en naar een paar keer pompen liep de benzine zo uit te primerbulb de motor in met als gevolg weer een verzopen motor. Ik kon drukken wat ik wil maar het benzine niveau kwam niet zo hoog te staan als normaal hoort. Weet iemand waar dit aan kan liggen ?

Groetjes Tom
 
Als je cups zo versleten zijn, wordt het tijd om ze te vervangen. 8O ;)

baja5b_totally_worn_cups.jpg
 
Hoe krijg je het voor elkaar :confused: :D
Geen idee? :? Ik rij altijd rustig, bijna nooit vol gas, maak hem altijd netjes schoon na het rijden... :rolling:



Maar vandaag groot onderhoud gepleegd. 8O ;) De diff-cups en aandrijfassen zijn vervangen. Als testje op de maagdelijk nieuwe cups een setje Edit Performance Parts aluminium dogbones (volgens Merit Racing sterker dan de heavy duty versies dus dat gaan we eens proberen :?).

baja5b_edit_dogbones1.jpg


baja5b_edit_dogbones2.jpg



Rondje door de straat met de Badlands was een minder goed idee. Hoewel je er heerlijk wheelies mee kunt trekken want ze hebben best lekker grip op de klinkertjes, slijten ze razensnel. :evil: niet meer doen dus. :nooo:

baja5b_badlands_onroad.jpg



En bij een laatste controle van de schokbrekers tot grote verbazing ontdekt dat de helft van de voorste schokbrekertoren los zat. De boutjes waren compleet uit het plastic gerukt. :cry: Maar een dikke bout erin en klaar. :thumbsup:

baja5b_broken_front_shocktower.jpg


Klaar om te knallen na 4 weken stilstand door drukte thuis (verbouwen) en werk (nieuw kantoor, alles verhuizen) en gewone werkzaamheden (de baas zijn is ook niet zaligmakend maar je kunt er een dure hobby aan over houden ;)).
 
He,

Ik ga denk ik ook voor de Baja 5b ss kit.

Nog tips wat ik erbij zou moeten bestellen waar ik niet aan mocht denken nu.

Ik twijfel met name over de servo`s en de uitlaat. De alu uitlaat weet ik het geluid zo niet van en de servo`s denk ik dat de 3104`s worden.

Welke setup en upgrades raden jullie aan?
 
Laatst bewerkt:
He,

Ik ga denk ik ook voor de Baja 5b ss kit.

Nog tips wat ik erbij zou moeten bestellen waar ik niet aan mocht denken nu.

Ik twijfel met name over de servo`s en de uitlaat. De alu uitlaat weet ik het geluid zo niet van en de servo`s denk ik dat de 3104`s worden.

Welke setup en upgrades raden jullie aan?


Ik zou het volgende er nog bij doen:

Elcon Teflon koppeing
Outerwears luchtfilterhoes
Outerwears Treksterterhoes
Alu clutch bell holder (Van Intergy of Vertigo, bijde zeer tevreden over!)
6v ontvanger accu minimaal 3000mah

En wat zie jij onder servo's, want je hebt alleen nog een gas/rem servo nodig!
De Stuurservo zit al bij het ss pakket en ik ben er ook tevreden over,hij is ook sterker dan als die gene die bij de RTR zat!
 
De Stuurservo zit al bij het ss pakket en ik ben er ook tevreden over,hij is ook sterker dan als die gene die bij de RTR zat!
Huh? Zowel bij de RtR als de SS zit een SFL-10 servo. Enige verschil is dat die van de SS al standaard is voorzien van metalen tandwielen en de RtR niet.
 
Koop geen Carbon rear upper plate!!

Begin niet aan de carbon upperplate want dit kan er gebeuren!

Bron:Hpibajaforum.com
DSC00274.jpg


DSC00278.jpg


DSC00279.jpg
 
Zo he, niet alleen het upperdeck is ietsjes defect maar ook het hele diff huis ligt er een beetje zielig bij. Zo te zien is er met deze Baja wel wat meer aan de hand.
 
Ik heb deze servo er op gezet en moet zeggen dat is zekers een verbetering. Dit stuurt super strak en reageerd veel sneller.
Servo houder + Multiplex Rhino Servo, digi 4 [5415] - €99,00 : Romulco RC Modelbouw Shop!, Tiendeveen

Met die servo stuurt dat baja inderdaat beter maar ik hoor van verschillende kanen dat die dingen nog wel ees uitvikken en zelfs met een limiter!!
Ik zou die servo niet kopen want als hij doorbrand bij je gelijk 100 euro lichter!
 
Met die servo stuurt dat baja inderdaat beter maar ik hoor van verschillende kanen dat die dingen nog wel ees uitvikken en zelfs met een limiter!!
Ik zou die servo niet kopen want als hij doorbrand bij je gelijk 100 euro lichter!

Het is inderdaad jammer genoeg dat ze wel eens uitfikken. Ik rij er al een poosje mee zonder limiter en gaat nog steeds goed. Maar ik ga ook niet rijden als ik de accu net heb op geladen want dan ligt de piekspanning nog te hoog. Als je de accu hebt opgeladen laat ik het een nachtje rusten en bij mij gaat het tot dus ver nog steeds goed.
DSC00064.jpg

DSC00062.jpg
 
Ik heb nu een integy clutchbeltholder en luchtfilter er op gezet.
Wie heeft hier ervaring mee???? en hoe bevalt het???? (zie groene pijlen)
DSC00071.jpg
 
Het is inderdaad jammer genoeg dat ze wel eens uitfikken. Ik rij er al een poosje mee zonder limiter en gaat nog steeds goed. Maar ik ga ook niet rijden als ik de accu net heb op geladen want dan ligt de piekspanning nog te hoog. Als je de accu hebt opgeladen laat ik het een nachtje rusten en bij mij gaat het tot dus ver nog steeds goed.
DSC00064.jpg

DSC00062.jpg

Ik haal de accu pas van de lader als ik ga rijden!
 
Begin niet aan de carbon upperplate want dit kan er gebeuren!

Bron:Hpibajaforum.com
Tsja, noem eens één goede reden om slap carbon te prefereren boven taai aluminium? :? Ik heb me daar altijd over verbaasd hoe je in hemelsnaam een anderhalve kilo wegende motor (met toebehoren) op een plaatje carbon kan zetten zonder dat dit buigt en er dan van overtuigd zijn dat je tandwielen nog goed uitgelijnd zijn. :nooo:

Een bepaalde groep mensen meent dat alles wat goed voor de handel is, ook goed voor de degelijkheid van de auto is. NOT!!!


Ik heb nu een integy clutchbeltholder en luchtfilter er op gezet.
Wie heeft hier ervaring mee???? en hoe bevalt het???? (zie groene pijlen)
http://i275.photobucket.com/albums/jj296/marmul35/DSC00071.jpg
Het luchtfilter durf ik niets over te zeggen, alleen dat je aanmerkelijk minder lucht aan kan zuigen en dus bij grotere cilinderinhoud problemen kan krijgen met mooi lopen van de motor bij hoge toerentallen. Het standaard filter met een droog (grof stof/vuil) en nat (fijnstof wat hierin blijft plakken) voldoet uitstekend in combinatie met een Outerwears pre-filter. Als je de foams een keer of 5 hebt uitgespoeld gewoon weggooien en een nieuw setje nemen.

De clutchbellhouder heb ik ook. Mijn ervaring, maar dat is slechts met één, is dat de lagers te strak erin zitten waardoor de lagers niet meer soepel lopen. Ik heb de binnenkant een beetje uitgepolijst (echt minimaal, niet schuren of frezen!!!) zodat de lager nog wel goed vast zitten maar de binnekant soepel loopt.
 
Back
Top