multiplex EasyStar

Status
Niet open voor verdere reacties.
...zo hoog is de easystar nog niet geweest ;-)

Ik vind die onderkant van die vleugels wel mooi zeg; zo'n tigerlook. :-0
 
Laatst bewerkt:
de mijne is ook binnen

en ik ben al begonnen met plakken ( ik heb al mijn vingers al aan elkaar geplakt)

leuk spul dat secondenlijm whahaha

binnenkort meer.

greetz marc
 
De mijne zat laatst op +- 1 Km hoogte.

Ik zat zo hoog dat ik eigenlijk niet meer wist wat voor/achter/boven of onder was, het was een stipje geworden.

Toen maar naar beneden laten kletteren.

Hoger gaan is pas leuk met een gps aan boord.
Dat je echt kan zien hoe hoog je bent geweest.

Maar begon me af te vragen of het bereik niet ten einde raakte.

Wat is het bereik van een 2.4Ghz set eigenlijk?
 
Aan welke eisen moet een borstelloze motor voldoen om veel power te leveren in een EZ? Zoals Kv, grootte enz. Wil hem graag upgrade naar borstelloos. Aangezien ik een skyraider heb en ik denk dat ik er wel dingen van de EZ aan kan toepassen. De standaard motor heeft echt te weinig vermogen om lekker een beetje op te kunnen stijgen.

Hier heb ik er al 1 gevonden: 2410-12T Gold Brushless Motor - 10.95EUR : RC4me, - voor SuperSkids, Walkera Dragonfly, ESKY HoneyBee / KING II helikopters en onderdelen Is deze geschikt? Of weet iemand welke beter word aangeraden?
Het liefst bij rc4me, want ik woon er vlakbij en kan makkelijk terug gaan als het niet werkt. Weet echt begot niet hoe ik een 400 maatborstelloze motor kan herkennen als het niet word aangegeven :p.

Groetjes Pascal
 
Mijn easystar is ook bijna klaar :D, ik heb nu alle electronica werkend en morgen even naar de bouwmarkt voor wat lijm :D, alleen even 2 vraagjes ik heb het "graupner stekkertje" die aan mijn regelaar zit aangesloten op kanaal 3(gas kanaal) van mijn R700 ontvanger, alleen toen zat er natuurlij niks op het BATT aangesloten kort om niks werkte :P dus toen heb ik het rode kabeltje uit het graupner stekkertjegetroken en die in het midden van de BATT aansluiting gedaan omdat hij op het stekkertje ook in het midden zat en sinds toen werkte alles :D. Maar is dit nou juist aangesloten of niet ? en moet ik daar nog en graupner stekkertje voor kopen want nu zit hij gewoon met dat goud achtige ding rechtstreeks in me ontvanger, overigens best wel stevig ik heb niet het idee dat dat tijdens een vlucht snel los zou gaan. Lang verhaal :P en dan nu vraag 2 hoe moet ik de prop bevestigen gewoon lijmen ? of blijft hij wel zitten ? Ik weet dat dit wel in de handleiding staat alleen die zat er niet bij mijn easystar alleen een stickervel, en ik kan momenteel geen pdf openen dus de website van multiplex is momenteel ook even geen optie :P

Alvast bedankt voor jullie hulp!
mvg
Mark
 
Kan iemand me helpen?
Ik weet daar niet veel van he, maar wat ik wel weet, is dat je een motorke moet zoeken dat een thrust heeft van minstens 700 gram, de thrust is wat het motorke de lucht in kan krijgen. Dus als jouw EZ* 700 gram weegt, en je hebt een motorke met een thrust van 700 gram, dan vliegt je EZ* net. Heb je een motorke met 1.200 gram thrust, dan gaat je EZ verticaal denk ik :p

'T is aan jou de keuze..

grts,

niels
 
Ik weet daar niet veel van he, maar wat ik wel weet, is dat je een motorke moet zoeken dat een thrust heeft van minstens 700 gram, de thrust is wat het motorke de lucht in kan krijgen. Dus als jouw EZ* 700 gram weegt, en je hebt een motorke met een thrust van 700 gram, dan vliegt je EZ* net. Heb je een motorke met 1.200 gram thrust, dan gaat je EZ verticaal denk ik :p

'T is aan jou de keuze..

grts,

niels

Hij zou heus wel leuk vliegen bij 350 gr duwkracht .

Waarom er op een EZ 1200 gr duwkracht op moet is mij een raadsel . :(

Koop dan gelijk een 3D model

Mvg Johan
 
Ik weet daar niet veel van he, maar wat ik wel weet, is dat je een motorke moet zoeken dat een thrust heeft van minstens 700 gram, de thrust is wat het motorke de lucht in kan krijgen. Dus als jouw EZ* 700 gram weegt, en je hebt een motorke met een thrust van 700 gram, dan vliegt je EZ* net. Heb je een motorke met 1.200 gram thrust, dan gaat je EZ verticaal denk ik :p

'T is aan jou de keuze..

grts,

niels

Ja, dat wist ik al ;) . Maar toch bedankt. Alleen weet ik niet wat de motor precies voor eigenschappen het nodig heeft, zoals hoeveel watt, en hoeveel omwentelingen het nodig heeft.
 
Ja, dat wist ik al ;) . Maar toch bedankt. Alleen weet ik niet wat de motor precies voor eigenschappen het nodig heeft, zoals hoeveel watt, en hoeveel omwentelingen het nodig heeft.
Tsja, een beetje grof geschat moet je motor tenminste 70 Watt zijn. Dus als je je verliezen van wrijving, warmteontwikkeling en rendement van motor en prop meerekent zit je met 100-150 Watt wel goed. Het aantal toeren van de prop moet tussen de 15.000 en 18.000 zitten om knap te kunnen vliegen als er wat wind staat. Bij 21.000 wordt het haalbaar bij windkracht 4. Dus als je een 2S LiPo gaat gebruiken, heb je 7,4 Volt. Om dan ook het toerental te komen moet je dus minimaal een motor van 2200 tot 2400Kv hebben. Je kunt dan een prop van 5x4 tot 6x4,75 gebruiken (groter dan 6" diameter past niet standaard op de EZ).

Kijk even naar dit motortje. In combinatie met een 3S LiPo (2000mAh/15C of meer) en een APC Electric 5,25x4,75 heb je veel vermogen en ook lekker wat snelheid. ;)
 
Ik heb even een mailtje gestuurd naar rc4me voor specificatie wat betreft deze motor: EK5-0005 Brushless Motor 3900 KV - 19.95EUR : RC4me, - voor SuperSkids, Walkera Dragonfly, ESKY HoneyBee / KING II helikopters en onderdelen
In de mail stond: 3900kv, bedoeld voor 11.1v lipo en 2 mm as. Verder heeft de fabrikant geen info meer gegeven vertelde hij.

In je vorige bericht stond dat je minimaal 2200kv nodig hebt voor 7.4v, dit is dus meer dan genoeg. Maar deze motor zou geschikt kunnen zijn voor de EZ? Mijn lipo accu is 2cell(7.4) 10c 1000mAh.

Het spijt me voor al deze vragen, maar ik weet niet wat ik kan verwachten van een borstelloze motor.

Groetjes Pascal
 
Ik heb even een mailtje gestuurd naar rc4me voor specificatie wat betreft deze motor: EK5-0005 Brushless Motor 3900 KV - 19.95EUR : RC4me, - voor SuperSkids, Walkera Dragonfly, ESKY HoneyBee / KING II helikopters en onderdelen
In de mail stond: 3900kv, bedoeld voor 11.1v lipo en 2 mm as. Verder heeft de fabrikant geen info meer gegeven vertelde hij.

In je vorige bericht stond dat je minimaal 2200kv nodig hebt voor 7.4v, dit is dus meer dan genoeg. Maar deze motor zou geschikt kunnen zijn voor de EZ? Mijn lipo accu is 2cell(7.4) 10c 1000mAh.

Het spijt me voor al deze vragen, maar ik weet niet wat ik kan verwachten van een borstelloze motor.

Groetjes Pascal
Met een 3900Kv kun je in ieder geval achterlijk snel en onbeperkt de hoogte in vliegen, op voorwaarde dat je regelaar en accu dat trekken. :? Jouw accu gaat dat niet redden. 1000mAh aan 10C betekent maximaal 10A continu. Dan kun je beter de standaard motor houden en een APC 6x4 Electric erop zetten. Meer kun je er niet echt uit halen zonder dat je accu stuk gaat (lees letterlijk in rook op gaat 8O).

Of die motor geschikt is betwijfel ik een beetje. Je kunt beter een slagje zwaarder nemen, zoals deze. Of als je nog geen regelaar hebt dit setje. Maar ook daarvoor geldt dat je een dikkere accu moet hebben, minimaal 1500mAh en 15C (20C is beter).

Houd er ook rekening mee dat het allemaal buitenlopers zijn. Het huis van de motor draait dus rond. Dat zal nog wel wat knutselwerk met zich meebrengen. :? ;)
 
Met een 3900Kv kun je in ieder geval achterlijk snel en onbeperkt de hoogte in vliegen, op voorwaarde dat je regelaar en accu dat trekken. :? Jouw accu gaat dat niet redden. 1000mAh aan 10C betekent maximaal 10A continu. Dan kun je beter de standaard motor houden en een APC 6x4 Electric erop zetten. Meer kun je er niet echt uit halen zonder dat je accu stuk gaat (lees letterlijk in rook op gaat 8O).

Of die motor geschikt is betwijfel ik een beetje. Je kunt beter een slagje zwaarder nemen, zoals deze. Of als je nog geen regelaar hebt dit setje. Maar ook daarvoor geldt dat je een dikkere accu moet hebben, minimaal 1500mAh en 15C (20C is beter).

Houd er ook rekening mee dat het allemaal buitenlopers zijn. Het huis van de motor draait dus rond. Dat zal nog wel wat knutselwerk met zich meebrengen. :? ;)

Hartstikke bedankt voor je reactie. Ik was al van plan om een betere accu te kopen. Maar ik heb een protech skyraider, de motor is anders geplaats dan een EZ. De motor zit niet in het model, maar buiten het model met een zwart omhulsel. Ik zou even moeten kijken of het mogelijk is om hem daar in te plaatsen. Maar dat doe ik morgen wel even.

Weltruste iedereen;):)
Groetjes Pascal
 

De accu en de motor gaan wel samen, maar zo'n fietsbel bouw je niet zomaar in een ES. Dan moet je van die constructies maken om de motor erbij op te zetten. (Standaard motor is een inrunner en dit is een outrunner).

Dit is bv. een mogelijkheid: Hobbycity Online R/C Hobby Store : HXT 2040 (130L) 2080kv Brushless Inrunner $16.50
Heeft ongeveer dezelfe afmetingen en shaftsize als de standaard 400 motor. Als ie een iets te kleine diameter heeft, dan plak je er gewoon wat depronstreepjes of balsahoutjes in de lengte op.

Er zijn nog inrunners bij HC die voldoen, hoor! Kijk maar even rond...

Groeten,
Niels R.
 
Het voordeel van een buitenloper (outrunner) is dat ze wat efficienter zijn qua energieverbruik.

De montage met bijvoorbeeld een stick mount is best te doen. Motorgonder er af snijden, plaatje multiplex met daarop een houten balkje erop lijmen, stick mount erop monteren en dan de motor erop.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top