Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ik weet daar niet veel van he, maar wat ik wel weet, is dat je een motorke moet zoeken dat een thrust heeft van minstens 700 gram, de thrust is wat het motorke de lucht in kan krijgen. Dus als jouw EZ* 700 gram weegt, en je hebt een motorke met een thrust van 700 gram, dan vliegt je EZ* net. Heb je een motorke met 1.200 gram thrust, dan gaat je EZ verticaal denk ikKan iemand me helpen?
Ik weet daar niet veel van he, maar wat ik wel weet, is dat je een motorke moet zoeken dat een thrust heeft van minstens 700 gram, de thrust is wat het motorke de lucht in kan krijgen. Dus als jouw EZ* 700 gram weegt, en je hebt een motorke met een thrust van 700 gram, dan vliegt je EZ* net. Heb je een motorke met 1.200 gram thrust, dan gaat je EZ verticaal denk ik
'T is aan jou de keuze..
grts,
niels
Ik weet daar niet veel van he, maar wat ik wel weet, is dat je een motorke moet zoeken dat een thrust heeft van minstens 700 gram, de thrust is wat het motorke de lucht in kan krijgen. Dus als jouw EZ* 700 gram weegt, en je hebt een motorke met een thrust van 700 gram, dan vliegt je EZ* net. Heb je een motorke met 1.200 gram thrust, dan gaat je EZ verticaal denk ik
'T is aan jou de keuze..
grts,
niels
Tsja, een beetje grof geschat moet je motor tenminste 70 Watt zijn. Dus als je je verliezen van wrijving, warmteontwikkeling en rendement van motor en prop meerekent zit je met 100-150 Watt wel goed. Het aantal toeren van de prop moet tussen de 15.000 en 18.000 zitten om knap te kunnen vliegen als er wat wind staat. Bij 21.000 wordt het haalbaar bij windkracht 4. Dus als je een 2S LiPo gaat gebruiken, heb je 7,4 Volt. Om dan ook het toerental te komen moet je dus minimaal een motor van 2200 tot 2400Kv hebben. Je kunt dan een prop van 5x4 tot 6x4,75 gebruiken (groter dan 6" diameter past niet standaard op de EZ).Ja, dat wist ik al. Maar toch bedankt. Alleen weet ik niet wat de motor precies voor eigenschappen het nodig heeft, zoals hoeveel watt, en hoeveel omwentelingen het nodig heeft.
Ik heb even een mailtje gestuurd naar rc4me voor specificatie wat betreft deze motor: EK5-0005 Brushless Motor 3900 KV - 19.95EUR : RC4me, - voor SuperSkids, Walkera Dragonfly, ESKY HoneyBee / KING II helikopters en onderdelen
Met een 3900Kv kun je in ieder geval achterlijk snel en onbeperkt de hoogte in vliegen, op voorwaarde dat je regelaar en accu dat trekken. :? Jouw accu gaat dat niet redden. 1000mAh aan 10C betekent maximaal 10A continu. Dan kun je beter de standaard motor houden en een APC 6x4 Electric erop zetten. Meer kun je er niet echt uit halen zonder dat je accu stuk gaat (lees letterlijk in rook op gaat 8O).Ik heb even een mailtje gestuurd naar rc4me voor specificatie wat betreft deze motor: EK5-0005 Brushless Motor 3900 KV - 19.95EUR : RC4me, - voor SuperSkids, Walkera Dragonfly, ESKY HoneyBee / KING II helikopters en onderdelen
In de mail stond: 3900kv, bedoeld voor 11.1v lipo en 2 mm as. Verder heeft de fabrikant geen info meer gegeven vertelde hij.
In je vorige bericht stond dat je minimaal 2200kv nodig hebt voor 7.4v, dit is dus meer dan genoeg. Maar deze motor zou geschikt kunnen zijn voor de EZ? Mijn lipo accu is 2cell(7.4) 10c 1000mAh.
Het spijt me voor al deze vragen, maar ik weet niet wat ik kan verwachten van een borstelloze motor.
Groetjes Pascal
Met een 3900Kv kun je in ieder geval achterlijk snel en onbeperkt de hoogte in vliegen, op voorwaarde dat je regelaar en accu dat trekken. :? Jouw accu gaat dat niet redden. 1000mAh aan 10C betekent maximaal 10A continu. Dan kun je beter de standaard motor houden en een APC 6x4 Electric erop zetten. Meer kun je er niet echt uit halen zonder dat je accu stuk gaat (lees letterlijk in rook op gaat 8O).
Of die motor geschikt is betwijfel ik een beetje. Je kunt beter een slagje zwaarder nemen, zoals deze. Of als je nog geen regelaar hebt dit setje. Maar ook daarvoor geldt dat je een dikkere accu moet hebben, minimaal 1500mAh en 15C (20C is beter).
Houd er ook rekening mee dat het allemaal buitenlopers zijn. Het huis van de motor draait dus rond. Dat zal nog wel wat knutselwerk met zich meebrengen. :?![]()
Zou deze accu op deze motor gaan?
Accu
Hobbycity Online R/C Hobby Store : ZIPPY 2200mAh 3S1P 15C $18.85
Motor
Hobbycity Online R/C Hobby Store : TowerPro BM2409-18T / 25A BEC / 8x3.8 Prop Combo $19.95
De accu en de motor gaan wel samen, maar zo'n fietsbel bouw je niet zomaar in een ES.