Ster en meer cilinder motoren info topic. O.a: Seidel, Moki, Brown Bear, Saito e.a.

  • Topicstarter Topicstarter Teus
  • Startdatum Startdatum
Dacht ik ook ja :yes:

Heeft jouw Moth inmiddels alweer gevlogen met je 130cc inline?

Dank, Ralf

Ralf, ik ben met de old boys naar Spelle Duitsland geweest, door een vervelende infectie aan m'n vinger heb ik weinig kunnen vliegen.

(moest daar nog een z.g. Not artz met Wochenend Freiertagszuschlag) bezoeken nou die Freiertagszuschlag loog er niet om, maar was wel even nodig ik had een middelvinger met een diameter van 1 inch......:cool:

(ik heb kleine handjes, moet je weten)

Komende week gaan we naar Engeland met de Old Boys..........Vakantie...:p
Dus over twee weken ben ik weer aanspreekbaar.

Groet Peter.
 
....
Het is alleen jammer dat het geen 70cc of 90cc motoren zijn!
....
Buiten dat hebben deze motoren kleppendeksels die ik liever niet zie op de modellen waar ik één deze motoren voor zou willen gebruiken(neem bijvoorbeeld de Deperdussin maar die ik nu aan het bouwen ben)!
....
Wat nog een punt is is dat de vormgeving te modern is ten opzichte van bijvoorbeeld de Seidel modellen!

- 85cc
- Zonder kleppendeksel
- Wel een tikkeltje een moderne look, maar geloof me, als dat spul draait is dat snel vergeten...
- Voor de juiste prijs is alles te koop, uitspraak van de eigenaar & zelfbouwer ;)



Uploaded with ImageShack.us

En't vliegt nog ook :) Maidenflight op een zeer winderige dag (afgelopen zaterdag)

 
Laatst bewerkt door een moderator:
proficiat met de geslaagde Maiden
Mooie motor (dat is die toch die in VML Tijdigen gestaan heeft ??)
ik hoop dat hij op jullie opendeurdag/weekend, live te bewonderen is ;)


Many happy landings !!!

ps jullie Fly-inn is toch 3-4juli
 
Laatst bewerkt:
proficiat met de geslaagde Maiden
Mooie motor (dat is die toch die in VML Tijdigen gestaan heeft ??)
ik hoop dat hij op jullie opendeurdag/weekend, live te bewonderen is ;)


Many happy landings !!!

ps jullie Fly-inn is toch 3-4juli

Ja, heeft in VML Tijdingen gestaan. En even ten goede orde, is door een clubgenoot gemaakt, niet door mij. Ik vermoed wel dat ie te zien zal zijn, echter geen garanties.
 
Ziet er helemaal Top Uit Dirk, de Stearman is helemaal te gek om mee te vliegen.

Zie hier how to fly a Stearman.

[URL="
- 2006 AirPower Over Hampton Roads - John Mohr - Stearman[/URL]

En hier het broertje van jouw kist..............:cool:

[URL="
- 1/4 Scale Boeing Stearman LMA Meeting[/URL]

That's mine Stearman

Groet Peter
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb mij na mijn Seidel te hebben verkocht, toch nog eens laten gaan.. :p
full


Nu rustig eens uitkijken voor een passende kist...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Misschien kan je met een beetje aanpassen daar de ringuitlaat van de Seidel die je in de verkoop hebt voor gebruiken!

Mvgr Hans
 
Hmm, neen, die zal niet passen zonder grote werken.. Daarom heb ik de originele OS ring uitlaat besteld, een front mounted collector, is wel duur zeg ,240euro :eek: . Maar vind het mooier staan..

Ik vraag me tevens ook af, als ik de os 50cc op een stearman wil plaatsen, tot welke spanwijdte en gewicht mag ik dan gaan? Ik veronderstel dat een 1/4 stearman een stuk te groot zal zijn.. Een 1/5e schaal mss?

En...Ik heb me nog eens laten gaan, heb me nog eens een Seidel ST7-70 gekocht, normaal in de loop van de week binnen
 
Laatst bewerkt:
Ik zie op enkele foto's dat er op de UMS st7-70's uitlaatpijpjes zitten met 1 bocht, en op ander zie ik er dan zitten met 2 bochten, zie de foto's hieronder;
full

Op deze foto zitten uitlaatpijpjes met 2 bochten, en mijn vraag is of er hier al mensen zijn die daarop een seidel collector hebben kunnen aansluiten.
full


Dit was mijn eerste UMS seidel, die had andere uitlaatpijpjes..
Als uitlaat heb ik deze;
full


Zou dat lukken?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mijn Waco heeft een paar weken geleden een update gekregen.


voorheen een mvvs 116
nu een moki 215 met turbulator en metalen luchtfilter.
benzinemengsel is Stihl motormix met 2% olie.
Schroef: Xoar 32*12

proefrun motor met Xoar 32*12, Sep 32*16 en Sep 32*18:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heerlijk wat een wreed mooi geluid! :p
Dit zouden ze eens moeten vervangen voor het geluid van die kl%te Vuvuzela's :rolling:

Machtig hoor,
Groeten Ralf

Voor welke kist wordt dit Evert?
 
Laatst bewerkt:
Hey Evert,
mooie filmkus :D
De moki toch op de waco gezet en niet op de Wilga.:D
Hoe vliegt tie met de moki in vergelijk met de MvvS, het geluid is wel fantastische.
Is de koeling voldoende ??? op diverse plaatsen zie ik dat de "baffels" maken tussen de cylinders voor betere koeling

Groetjes
Eric
 
Jep Eric, de moki staat nu dan toch op de Waco.
Mvvs + uitlaten + batterij + ontsteking + schroef... was 4.5kg.
De moki zonder schroef, ontsteking, batterij (en lood in de staart) was 6,2kg.
Dus een goede 3kg zwaarder. Nu zit hij rond de 21 kg, wat nog niet slecht is voor zo een groot model.
We hebben hem gevlogen in Pottes, het laatste weekend van juni, en toen was het net onder de 30 graden. Na de landing stonden de cilinders mooi op 95°. De motor te snel afzetten liet de temperatuur oplopen tot boven de 130°. De volgende vluchten heb ik de motor nog een aantal minuten stationair laten lopen, zodat de opgebouwde warmte vrijgegeven werd. Hierna werd hij niet warmer dan 115°.
Het lijkt er wel op dat de motor voldoende koeling krijgt. Ik vermoed dat baffels vooral nodig zijn als er te weinig opening in de kap is om alle lucht naar buiten te krijgen. Dat blijkt bij de Waco dan toch voldoende te zijn.
Het is opletten dat je de motor niet te laag in de toeren laat zakken. Je krijgt een gigantische rem voorop je model. Power heeft hij meer dan voldoende.
 
Back
Top