Traxxas Rustler VXL & XL-5 DEEL 2

Ik heb het gedaan en merk wel een beetje verbetering
maar als ik nu een beetje kortere schocks koop een deze dan ook op het schuinste zetten nog meer helpen?
 
Wel oppassen met ruwer terrein anders schaaft de onderkant langs de grond.
Kortere shocks zou ik niet doen.

Maar daar in tegen rij ik niet op asfalt weet niet waar jij op rijd?
Ik rij voornamelijk op het strand en soms gras..

Ik heb het gedaan en merk wel een beetje verbetering
maar als ik nu een beetje kortere schocks koop een deze dan ook op het schuinste zetten nog meer helpen?
 
Laatst bewerkt:
Bredere offset helpt zeker.
Shocks schuiner zetten ook, en misschien eens kijken naar andere shockolie. (Dikkere?)
Speel ook eens met de clipjes die je op de shocks kan zetten, zet ze schuiner en steek er een dikke clip tussen ofzo en kijk eens hoe dat gaat.
 
Hallo, ik ben nieuw in de RC wereld (heb me wel goed ingelezen op fora en geïnformeerd bij vrienden die ook RC rijden) maar toch nog wat vragen omtrent mijn zopas aangekochte Traxxas Rustler xl-5: Traxxas Rustler XL5 SUPERDEAL! -

Vraagje 1: Moet deze nu nog afgesteld worden af kan ik er direct mee gaan rijden, ik ben van plan om in het begin op "training mode" even rustig wat te rijden op vlakke wegen (asfalt, grind,...)

Vraagje 2: Zijn de standaard banden die erop staan geschikt voor asfalt en grind etc. of gaan de banden er dan snel aan zijn ? Ik heb namenlijk ergens gelezen dat de standaard banden meer voor offroad zijn (vooral de achterbanden dan), klopt dit, of niet? Ik zou het namelijk zonde vinden dat de standaard bandjes er al direct aangaan :mad:

Vraagje 3: Ik kom op webshops allerlei smeermidellen etc. tegen, is dit voor een maandelijks onderhoud of dien ik na iedere keer dat ik heb gereden dingen te smeren ?

Mijn eerste upgrade zal de RPM frontbumper zijn omdat ik dat lipje dat er standaard opzit maar lomp vind. Ook heb ik van een vriend gehoord dat je body het langer uithoud als ik deze op voorhand intape met duck tape (enkel de onderkant).

Sorry voor al mijn vragen :oops:

Viny
 
Rpm frontbumper vind ik een must! Heb deze ook en vangt super veel op.
Standaard banden gewoon op rijden en degelijke erop (proline wordt veel gedaan, natuurlijk ook andere merken)
Traxxas is een merk dat zo uit de doos te rijden is. Dus niks afstellen tenzij je de rij eigenschappen niet al te goed vind.
Qua onderhoud, gewoon de auto na elke rit inspecteren, kuisen met borsteltje, wielen er eens af enzo om alles te bekijken. Smeren doe je enkel met de tandwielen in de gearbox en ikzelf kijk het eens na om de 10 ritten ofzo.Spurgear en pinion nooit smeren, hier komt makkelijker stof en dan wordt het schuurpasta.Als je de body wilt verstevigen gebruik ik die gaas wat ze voor gyproc naden gebruiken, dit dan insmeren met een laagje shoegoo.
Als verdere upgrade voor in de toekomst raad ik je de rpm armen aan en daarbij de aluminium stuurblokken. Zelf heb ik dan ook nog aluminium shock caps en die zijn echt nodig bij jumps, de plastieken springen eraf en eens gebeurd blijft dit voorkomen.
 
Oké, bedankt voor het snelle antwoord !

Op you tube kom ik vele filmpjes tegen waar de rustler op zijn achterwielen rijd, is dit onvermijdelijk ? Want anders plaats ik misschien beter een wheeliebar om beschadiging aan de motor te voorkomen ?
 
Het helpt als je de slipper goed afsteld, maar ja 2wd en brushless vraagt om wheelies :) Je kan ook je gasvinger beheersen natuurlijk :)
 
Ja dat heb ik nog wel eens gehoord maar moet je hem dan na dat hij in water heeft gedraaid terug smeren met iets ? En moet ik dan esc en motor en alles uit de auto halen want die kabel is toch te kort ?
 
Nat inlopen heeft mijn voorkeur maar droog kan inderdaad ook. Bij nat inlopen achteraf nog eens goed uitspuiten met motorcleaner tot er echt geen zwart meer uitkomt en daarna drupje olie op de lagers.
 
Back
Top