17e eeuws speeljacht - Kolderstok

Ik kijk er naar uit Hans:banana:!

Zal wel nog even duren voordat ik eraan ga beginnen, maar de voorpret is minstens zo leuk! Nu hem wel zonder schade afbouwen :rofl:

Hans mooie reactie van Ab Ga ik zeker iets mee doen.
Zou wel van je willen weten of ik nu een kleine of normale door in huis heb. Als die kleine zo bijzonder gaat worden.
Groet Cees

Wordt zo een mooie collectie van Kolderstok.
Nu moet ik toch een keer mijn Vasa afbouwen om ook iets van Kolderstok te gaan bouwen na alleen een kleine sloep

PS: Hans al plannen voor een doorsnede?

We denken erover na :-)
Ik heb de laatste tijd wat meer contact met Ab Hoving (via mail) en er zijn wel een aantal schepen die op het lijstje zijn komen te staan.
- Een klein schip - een kaag - met overnaadse beplanking (nog best lastig - zie het verslag van de Pink van Cees)
- de fluit - dit project is nu gestart
- Witsens' pinas
- ....

Maar tijd is een belangrijke factor.

Maar tijd is een belangrijke factor.
Nou zeker. Als je ziet wat voor een tempo Hans Groenenberg erin heeft met de bouw van zijn Speeljacht. Dan mag je nog wel een soort van opschieten met de ontwikkeling van de Fluit.
We moeten niet willen dat Hans G zich straks moet gaan vervelen.;);)

Nou zeker. Als je ziet wat voor een tempo Hans Groenenberg erin heeft met de bouw van zijn Speeljacht. Dan mag je nog wel een soort van opschieten met de ontwikkeling van de Fluit.
We moeten niet willen dat Hans G zich straks moet gaan vervelen.;);)
15903190787503520965894928936339.jpg

Die heeft voor daarna een projectje sperwer liggen. Ooit beloofd om mijn zwager zijn sperwer af te bouwen en nu heb ik een pakket uit de jaren 70 gescoord zodat ik ook met deze onderdelen één kan afbouwen. Maar het jacht gaat best nog even duren hoor Ruud.

Ik zie allemaal tips voorbij komen over het afplakken, bekleden met folie en zelfs vaseline of was , van het bouwframe. Ik gebruikte deze methode om sloepjes te maken, inspiratie voor mij was Pauwels die op die manier bouwt en hij gaf mij als tip om de basis met een dikke laag blanke lak te verven. Houtlijm hecht daar niet aan.

Back