18 januari 2014 : Indoor Manege wedstrijd

MMR is vanaf 8:00 uur aanwezig en kan pas vanaf 9:00 uur de baan opbouwen.
We moeten de bak per uur huren en willen de huur uren zo laag mogelijk houden.
Kost al zat die bak huren....

Het gaat dus helaas voor niemand lukken om voor 10 uur de setup te testen.

Dit doen we met onze bigscale races ook nooit.

Sorry voor het ongemak!

Jammer jammer jammer. Word maar wat gokken dus :-)
We zullen het wel zien. Hoeven er gelukkig ons brood niet mee te verdienen :-)

Das jammer, kan mij nog herinneren dat we vroeger bij de jumping de studs van de hoefijzers ook moesten veranderen naargelang de ondergrond om die 1pk goed op de grond te krijgen :rolling:.

Beste rijders,

Ten eerste bedankt voor je inschrijving voor de wedstrijd die Main Meetings Raalte en Truggy Masters gezamenlijk georganiseerd hebben. Voor beiden is dit de eerste wedstrijd in een manege, wij doen onze uiterste best er een succesvolle dag van te maken. Mochten er zaken niet helemaal soepel lopen dan vragen wij hiervoor jullie begrip. Zowel MMR als TM hebben de nodige ervaring opgedaan afgelopen jaren, maar aangezien dit voor het eerst een wedstrijd is met buggy nitro, buggy electro, truggy nitro en truggy electro zouden er zaken kunnen opduiken die wij niet hebben voorzien.

Onderstaand hebben wij een aantal punten op een rijtje gezet ter informatie van de rijders, hiermee trachten wij zoveel mogelijk vragen vooraf te beantwoorden.
Zorg dat je op tijd aanwezig bent, we kunnen gezien het strakke tijdschema niet op rijders wachten!

Parkeren aan de voorzijde ter hoogte van de honden velden, daar uitladen en naar de sleutelplaatsen/manege bak lopen (zie onderstaande plaatje).

Sleutelplaatsen zijn voor iedereen buiten! We gebruiken de volledige manege voor de baan, bijkomend voordeel is dat je niet de hele dag in de herrie of nitro damp staat. Voor de rijders zijn er een drietal tenten van 8x4 meter aanwezig, maar dit is niet voldoende voor alle rijders, heb je een sleuteltent neem deze dan mee, dan ben je verzekerd van een overdekte plek. Hou rekening met elkaar, er zijn rijders die niet de beschikking hebben over een sleuteltent dus denk hierin ook aan anderen.

Aan het einde van de dag je sleutelplaats netjes achter laten, losse rommeltjes (tiewraps, onderdelen, peuken e.d.) opruimen. Er zijn bezems beschikbaar...het is ook mogelijk om het overdag netjes te houden, dan hoef je niet zoveel op te ruimen.

De wedstrijdleiding is te horen via een FM-transmitter op 95,0 FM. Heb je een kleine radio bij je dan kan dit erg handig zijn voor op de sleutelplaatsen. Neem daarnaast ook je eigen sleuteltafel en een haspel mee zodat we iedereen van stroom kunnen voorzien. Toiletten, eten en drinken wordt verzorgd door de mensen van de manege.

Tijdschema in hoofdlijnen:
- Aanmelden wedstrijd: 8:30 - 9:30 (inschrijfgeld ter plaatse contant te betalen).
- Rijdersbriefing : 9:45
- Start wedstrijd : 10:00
- Middagpauze : 13:00
- Start finales : 13:30
- Einde wedstrijd : 17:00
- Prijsuitreiking : 17:30
NB: Deze tijden zijn een indicatie en afhankelijk van hoe soepel de dag loopt.

Er zijn heats voor electro en nitro rijders apart, electro rijders doen baaninzet bij elkaar, zij doen dus geen baaninzet (tenzij ze zich vrijwillig opofferen) bij nitro heats. Let even goed op qua baaninzet want dit is anders dan je gewend bent.

Electro rijders mogen maximaal op 4S rijden, meer cellen is niet toegestaan. De achteruit van je auto moet uitgeschakeld zijn, of ,wanneer dat niet mogelijk is, deze mag niet gebruikt worden tijdens de heats. Maak je wel gebruik van je achteruit dan krijg je een stop -and-go penalty.

Er zijn geen leentransponders aanwezig! Als je nog iets moet regelen, of lenen van andere rijders dan moet je snel zijn.

Van de volgende rijders hebben wij nog geen transpondernummer ontvangen:
- Eric Kuilder
- Lars Veurink
- Chris Sulmann
- Quintan Lindroos
- Stephan van den Brink
- Bryan Franssen (transpondernummer mogelijk onjuist)

Vriendelijke groet & tot morgen!
Truggy Masters en Main Meetings Raalte

1531733_647858901937890_659084894_n.jpg

Ik (fotograaf) vond het erg leuk om eens wedstrijden te bekijken! Helaas kon ik niet tot het einde blijven.
Geen idee of er wat bruikbare foto's tussen zitten, ga ik dit weekend uitzoeken. RC wedstrijden fotograferen was een nieuw spelletje voor me...:what:

Ik (fotograaf) vond het erg leuk om eens wedstrijden te bekijken! Helaas kon ik niet tot het einde blijven.
Geen idee of er wat bruikbare foto's tussen zitten, ga ik dit weekend uitzoeken. RC wedstrijden fotograferen was een nieuw spelletje voor me...:what:

We zijn uiteraard erg benieuwd naar de plaatjes, ik weet uit ervaring dat het lastig fotograferen is in de manege bak...

De manege was inderdaad een uitdaging: alleen zicht op de baan vanaf de korte kanten van de bak (niet altijd een goede positie), blauwe rook van de nitro auto's (dus minder contrast op foto's) en toch wel snelle bewegingen van de auto's. Ik kan je vertellen dat de grote (=1:1) auto's gemakkelijker zijn! Hoe dan ook was dit erg leuk om te doen. Misschien volgende keer het toestel ruilen en toch de eigen auto meenemen?!

Even snel een selectie gemaakt, er waren toch wel een aantal de moeite waard.
Mijn persoonlijke voorkeur is toch wel de shortcourse truck (heb ik zelf ook...).

Ik ga nog even bedenken waar ik meer foto's ga neerzetten (reclame voor mijn eigen site is niet de bedoeling namelijk).

Groet,
Patrick

Erg mooie foto's! Super!
Nu begrijp ik waarom je die hele grote lens op je camera had :-)
Dank je wel voor het plaatsen.

Enne: foto's plaatsen van evenementen die op het forum besproken zijn is gewoon toegestaan hoor; dat vinden de admmins gewoon goed. Daar is het forum tenslotte voor bedoeld; het delen van onze hobby!

hele mooie foto's inderdaad. ik ben benieuwd naar de rest.

Voor mij was het een superleuke dag, de eerste keer op zand.
Wel wat materiaalpech, maar beton wint het toch elke keer van draagarmen.

Ook de grote opkomst van de elektro rijders was super, hopelijk zien we die allemaal terug bij de truggymasters

Back