3 Dogbone's gebroken in 3X rijden!!!

• Topicstarter Topicstarter DoNnY
  • Startdatum Startdatum
Is ie weer, deze plaat heeft achter ook geen verstevigingen:
nrs3016v_250_200.jpg

Zou het dan helpen om deze plaat te kopen???

als ik zo ziet denk het niet
plaat zal wel stukie lichter zijn dan de org. door dat in uit minder materiaal bestaat waarvoor die verstevigingen zijn om toch met minder de zelfde stevigheid te hebben zal ook wel ander type alu zijn (group 2 Al+Cu) is wat harder en sterker is op de org plaat zijn de randen toch om gezet levert ook meer stijfheid op maar net als deze niet aan de voor en achterkant. dus denk nie, leuk als hotup maar niet als oplossing van probleem.

Correctie op onderwerp 4 dogbone's gebroken.

Had ik er eindelijk weer ergens 1 gevonden (ze zijn nogal moeilijk verkrijgbaar de laatste tijd :cry: ) breekt ie weer na 10min rijden.

:evil: Begin zo langzamerhand een beetje heel erg hopeloos te worden!! :evil:

Had alles zo soepel mogelijk gezet aan de achterkant om de klappen op te vangen en mijn chassis te ontzien. Voordat we gingen rijden gekeken hoeveel ruimte er tussen zat (3-4 mm), chassisplaat gebogen en toen gekeken hoeveel ruimte ertussen zat (nog bijna 2mm) en toen pas gaan rijden.

Volgens mij moet ik het dus niet in mijn chassisplaat zoeken, voor de zekerheid zal ik er vanavond nog wel een carbon plaatje van 4mm tegen aan schroeven. Als ie dan nog genoeg doet om die dogbone klem te zetten vind ik het een hele knappe plaat!!!

Aangezien die dogbones de laatste tijd zeer moeilijk te verkrijgen zijn vindt het onwaarschijnlijk dat ik de enige ben die dit probleem heeft.

Als er iemand rondhuppelt die het meemaakt of ooit meegemaakt heeft HELP mij AUB.

Ben het goed zat om steeds voor 10min te gaan rijden en dan weer teriug moeten komen met een verrotte auto, om daarnaa weer de hele randstad te moeten door krossen om een dogbone te scoren.

Zo lag de vierde erbij op het asfalt:
DSCN4437.JPG

De vorrige drie waren niet verbogen dus denk dat deze klem heeft gezeten nadat die gebroken is.

Zelfs krom als ik het goed zie en de foto niet vertekend.

Maar wat doe je dan met je auto? Botsen? Springen? iets anders? Ik heb een jaar een HPI gehad en nog nooit zoiets gehad.

Het is gewoon circuittje uitzetten en rijden, vandaag tegen niemand aangezeten niet gesprongen niks, met die eerste dogbone heb ik ook 2 jaar gedaan.

de eerset 3 waren niet krom hoor, is alleen deze. Denk dat ie na het breken klem heeft gezeten.

Ik zou echt niet weten wat het is echt gek dat het gebeurt als je gewoon normaal een rondje rijd. Bij de modelbouwzaak weten ze ook niet hoe het kan gebeuren? dat ze het misschien vaker hebben gehoord?

Stond een beetje vreemd naar die auto te kijekn, en volghens mij heeft ie alleen maar klanten met een mugen.

Hij heeft geen oplossing aangedragen, sterker nog ook geen probleem.

Denk dat ik het problem gevonden heb :idea: .

De cup waar je remschijf overheen valt is aan de binnenzijde ingesleten, dit is aan de buitenkant niet te zien!! Als je je dogbone hier in zet zit ie klemvast en kan ie geen kant meer op :? !

Als ik deze vervangen heb en weer ergens een dogbone heb kunnen vinden en het was het probleem zal ik di laten weten.

Het enige probleem nu is waar haal ik nog een dogbone vandaan :roll: ???

PK heeft ze al bijna een maand niet meer, dus die gaat niet op, RC world heb ik de laatste 2 weg gehaald, en Quartel heeft ze ook niet meer, hadt ik ook de laatste en dat was er maar 1

Dat is idd k*t. Misschien Speedlane in Kamerik vlak bij woerden dat die nog wat heeft? Verder zijn er volgens mij niet veel winkels in de buurt.

Don mischien toch eens denken aan een mugen, kunnen we mischien langer rijden dan 10 minuten, die dog bones van mij zijn nog niet gebroken.

(weet zeker dat zijn hoofd nu rood is en er stoom uit zijn oren komt, lol.)

DiSrUpTeR zei:
Don mischien toch eens denken aan een mugen, kunnen we mischien langer rijden dan 10 minuten, die dog bones van mij zijn nog niet gebroken.

(weet zeker dat zijn hoofd nu rood is en er stoom uit zijn oren komt, lol.)

Wel krom toch???????? Hoe kwam dat ook al weer?????

bij mij waren ze krom na een crash

bonecoll.jpg

links :THE BONE COLLECTOR!!!
rechts : THE BONE BENDER

maar dit wordt een beetje off topic denk ik

behalve die cup zit er niks in je diff, slijtage troep van de oude tand wielen
die er tussen gaan zitten bv.

Alle tandwielen zijn NIEUW!!!

Vet is eruit gewassen en nieuw vet eringegaan dus ben er zeker van dat die schoon zijn.

Back