3 Dogbone's gebroken in 3X rijden!!!

• Topicstarter Topicstarter DoNnY
  • Startdatum Startdatum
DoNnY zei:
Alle tandwielen zijn NIEUW!!!

Vet is eruit gewassen en nieuw vet eringegaan dus ben er zeker van dat die schoon zijn.

Vet op je tandwielen? Dan trekt hij alleen maar zand en kleine steentjes aan.

die gearboxes zijn volledig gesloten dus kan niks inkomen, van die mugen schijn je ze zelfs te kunnen vullen met olie las ik op een ander forum.

In het diff zit vet op je tandwielen.

Die zijn ook aardig goed afgesloten om dingen als zand en steentjes tegen te gaan.

Je diff's moet je wel invetten en daar kan zeker geen zand bij komen als je het goed dichtschroefd. Ook aan de onderkant kan geen zand erin komen. Jij heb het over de middelste gear die moet je niet invetten maar heeft ie ook niet gedaan als je goed leest :P

Ja men vriend die heeft dit ook gehad maar hij had het hele diff stuk blokkeerde aan een kant ineenkeer hoe het komt weet ik niet maar het is een hpi rs4 3 evo van verspaget !

Heb een dogbone van een mugen voor de helft moeten wegslijpen, maar we hebben weer gereden.

Stukje benzineslang in de cup gedaan om ervoor te zorgen dat ie niet bij het ingesleten gedeelte kon komen en gaan.

Nu al 2 keer zo gereden en niks gebroken.

Nu zwaar aan het balen dat ik dit niet eerder heb opgemerkt, het is niet te zien dat die cup is ingesleten. toevakllig kwam ik er achter met het pas maken van die dogbone's van mugen.

Ben zelf van mening dat dit het probleem is geweest. Aangezien ik er nu geen last van heb gehad.

Als ik alle orginele spullen binnen heblaat ik het nog weten!!!!

Greetz,

Donny

DiSrUpTeR zei:
uiteindelijk kiEs je toch een MUGEN!!

Met een Mugen kan dit ook gebeuren :P is gemaakt met het zelfde princiepe is maar net hoe je er gebruik van maakt en welke motor je er heb opzitten. Als je een standaard motor heb dan blijven je Cupjoints wel heel maar met een motor met meer dan 1Pk dan gaat ie Cupjoints eten krijg je allemaal happen erin. Er ziijn bij HPI geharde cupjoints te krijgen die dit een heel stuk minder vertonen bij sterkere motoren. Misschien is dat nog een optie om er op te zetten.

Kwa alu ben ik al een heel eind hoor!!

De zite van GPM alleens gezien.

Enne bedankt die geharde cups zullen er volgende maand wel opzitten.

Het is opgelost!!!

Allemaal bedankt voor de tijd die jullie hebben genomen om dit probleem op te willen lossen.

De cup waar je remschijf omheen ligt was ook aardig ingesleten, dit was helaas niet te zien. Dit merkte ik toen ik er een dogbone inzette en deze ineens klem kwam te zitten onder een hoek van ongeveer 30 Graden. Ik kan me dus wel voorstellen als ie daarion vast komt te zitten hij niet echt meer rondt wil draaien en dus af zal breken.

Heb die dogbone van die mugen aardig weg zitten te slijpen omdat ze overal die dogbone's in back order hebben staan, maar dat maakt niet uit we kunnen weer racen.

Bedankt allemaal!!

DoNnY

Back