Aanbrengen exploitant nr op modellen

Nou ja, in mijn geval en ik ga ervan uit voor heel heel veel mensen die hun vertrouwen al lang hebben verloren sinds de woekerpolis affaire die notabene nog steeds loopt. Banken en verzekeringsmaatschappijen hebben "voorgoed" hun glazen ingegooid. Dit in het kort.
Woekerpolis had niets met verzekeren van risicos te maken. Waren ook niet dezelfde aanbieders. Wél dezelfde tussenpersonen in sommige gevallen.

Maar in veel gevallen nu net de eindklant die rechtstreeks door de aanbieder in de luren werd gelegd.

En wat denk jij wat de verzekeraar doet? Als ze een gaatje vinden om niet uit te keren zullen ze dat niet nalaten.
Ik sluit niets meer uit.

Een particuliere WA verzekering is niet verplicht.
Bij motorrijtuigen is het wel verplicht.

Bij een betalingsachterstand met opzet of vergeten en er is gecommuniceerd dat er een betalingsachterstand is, dan kan de verzekering opgeschort worden.
Zolang die opschorting niet is gecommuniceerd, loopt de verzekering door.

Wat ik denk of wat ik ervaar.
Verzekeringen zijn een bijzondere wereld.

Mijn ervaring met die wereld is anders dan wat in de polisvoorwaarden staat.

Mijn ervaring met die wereld is anders dan wat in de polisvoorwaarden staat.
Precies. Maar het gaat natuurlijk ook om die kleine lettertjes. Daar heeft die vriendelijk verzekeringsagent het niet over als hij jouw, notabene in je eigen huis, een mooie polis aanbied.

Laatst bewerkt:
Maar het waren wel dezelfde maatschappijen die die polissen verkochten aan onschuldige burgers. Hoezo waren het niet dezelfde aanbieders?
Schade verzekering en beleggings'verzekeringen' alleen dezelfde bij bankverzekeraars.

Maar goed, ik ben echt niet de verzekeringsbranche aan het vergoeilijken.

Daar gebeuren veel foute dingen.

Maar ook niet alleen maar en altijd.

Nuance?

Waar ging dit topic ook al weer over? Oh ja hoe jullie die nummers aanbrengen. Als iemand nog een mooie oplossing heeft die nog niet gemeld is, laat het dan aub weten. De rest van de discussie mag van mij ook, maar liever in het cafe [emoji6]

Als iemand nog een mooie oplossing heeft die nog niet gemeld is

9 pts printen op de inkjet op een papiertje van Action-kwaliteit, even drogen, papier impregneren met Dünnflüssiger Sekundenkleber. Die CA is geen water en dus loopt de inkt niet uit. Na droging is het pamfletje volkomen vochtbestendig. K heb t zelfs even in een bakje water te weken gelegd. Mocht mijn nummer ooit zo nat worden dan is er iets echt niet goed gegaan.

Proper uitknippen, scherpe hoekjes er af (het gaat immers om het veiliger maken van de onbemande luchtvaart) en met hobbylijm diskreet aan de binnenzijde van het toestel plakken.

9 pts printen op de inkjet op een papiertje van Action-kwaliteit, even drogen, papier impregneren met Dünnflüssiger Sekundenkleber. Die CA is geen water en dus loopt de inkt niet uit. Na droging is het pamfletje volkomen vochtbestendig. K heb t zelfs even in een bakje water te weken gelegd. Mocht mijn nummer ooit zo nat worden dan is er iets echt niet goed gegaan.

Proper uitknippen, scherpe hoekjes er af (het gaat immers om het veiliger maken van de onbemande luchtvaart) en met hobbylijm diskreet aan de binnenzijde van het toestel plakken.
Gedaan en inderdaad waterproof. Goeie tip.:thumbsup:

Let wel op dat niet alle soorten secondelijm watervast zijn. Er zijn veel (vooral de goedkopere) soorten niet niet tegen langdurig watercontact bestand zijn. Een spatje af en toe gaat wel maar onderdompelen zal na een bepaalde tijd toch mis (los) gaan.

Let wel op dat niet alle soorten secondelijm watervast zijn. Er zijn veel (vooral de goedkopere) soorten niet niet tegen langdurig watercontact bestand zijn. Een spatje af en toe gaat wel maar onderdompelen zal na een bepaalde tijd toch mis (los) gaan.
Ik heb de goedkope versie gebruikt(plus supermarkt) en daarna een uur in het water gedompeld, maar dat ging prima. Misschien als ik hem een nachtje laat staan dat er verschil is.

Ik denk dat als je model een nachtje onder water ligt en dus het expl.nr. ook je een veel groter probleem hebt.
Sowieso als dit stickertje nat wordt of je moet het aan de buitenkant van je watervliegtuig hebben zitten :rolleyes:

Ach, al weer een paar jaar geleden vloog ik mijn vliegtuig met zijn treiter in de sloot. Lipo of ESC maakte sluiting en de boel begon hevig te roken, terwijl dat gedeelte onder water zat. Vliegtuig was van binnenuit helemaal weggesmolten, tja dus ook dat kan gebeuren. Ik kon hem wel snel vinden, ;)
540.jpg

Laatst bewerkt:
Leesbaar met qr Reader. Je mag enkel geen gereedschap gebruiken om tot het nummer te komen. Daarna wordt het wazig namelijk, duidelijk leesbaar, velen hebben een leesbril nodig. Wat is dann het verschil met een qr Reader op je telefoon of een foto nemen o. Het nummer goed leesbaar te krijgen.
Dit ivm een discussie vanmiddag op het veld.
Let wel mijn nummer kun je al vanaf een meter lezen.

Back