Algemeen 1/8 brushless truggy topic

Nouja je hebt het geprobeerd... Als ik ooit nog eens als eerste een thread maak zal ik iig proberen om het ook te doen...

Nouja en die van de slash is ook niet heel slecht...

Zo zo, net een Mugen MBX5T gekocht:).

Alleen vind ik de body van een MBX5 oerlelijk!
Zou die van een MBX6T passen ?

Ik ga hier verlopig de set van de MP9e inplanten. Deze staat momenteel toch op de kast..

2200Kv motor
MMM regelaar
4s lipo & 5s lipo
Ace 1015 servo

En ga ik op 5s niet wat last hebben van wheelies of is dit enkel op 6s ?

Als je toch een nieuwe body koopt dan zou ik voor de Proline Bulldogg of JConcepts Punisher body gaan.

Wheelies zijn afhankelijk van zoveel dingen : banden+ondergrond =grip, centerdiff, gearing, MMM instellingen. Voor op een baan is 4S voldoende.

Laatst bewerkt:
Ik heb speciaal deze truggy gekocht zodat ik met die Kyosho niet ga liggen bashen want ik mezelf met dit weer..

Dus op circuit zal die wagen toch niet veel gebruikt worden.

Hoe heb jij je diffs gevuld bij je MBX6t ?
Ik heb hier 4000k 7000k en 10000k liggen en ik denk dat ik hetzelfde als bij de Kyosho ga doen 7000-10000-4000..

Een truggy heeft doorgaans wat zwaardere diffs dan een buggy. Met bashen zijn zwaardere diffs helemaal fijn. In mijn MBX6Te zit 15-15-10.

Mannen ik ga deze week aan de MBX6T beginnen, wat soort stuur servo kunnen jullie hiervoor aanraden? Is een ACE 1015 voldoende? Of beter zwaarder gaan, en zoja welke?

Het is een goede 30 euro verschil tussen beiden...
Komt in een nitro MBX6T
En gaat vooral gebruikt worden op astro...

Nog iemand andere tips ivm het monteren van de truggy?

Ja:
-gebruik de o-ringen in de diffs niet (om de asjes van de kleine tandwielen)
-doe een beetje silliconen olie op de o-ringen van de stel ringen van de veren

De o ringen om de asjes van de kleine tandwielen? Moet dit juist eens nazien in de handleiding welke dit juist zijn... :) deze hebben geen nu of hoe moet ik dit zie
?

@Kurtje: De 7950TH heeft wel titanium tandwielen en krachtiger dan een ace. Ook heeft Hitec super goed support moest hij ooit stuk gaan. En de servo kun je op 7.4V laten lopen zonder problemen.

Die ringen die pinky bedoeld zijn de ringetjes achter de spider gears. Wat ik kan aanraden zijn Tony's S5 o-ringen voor de diffs. De standaard diffs kunnen een beetje lekken. Met de tony ringen is dit helemaal over. Heb een tijdje geleden een paar pakjes ingekocht maar ondertussen zijn ze allemaal verkocht aan vrienden/clubleden.

Ik ga hem eens testen met de Ace, moet hij niet voldoen schakel ik wel om...

@ SSI die Tony O ringen kan je hier nergens in de buurt verkrijgen?
Ahhh de ringetjes achter de spider gears :) deze dus gewoon eruit laten dan?

Ik vrees van niet :-( Ik heb de mijne gekocht bij Tony's screws in Amerika. Mss heeft amain hobbies ze ook, maar dat ben ik niet zeker.
Jup die ringetjes er uit laten.

Back