Algemeen 1/8 brushless truggy topic

Een gewone pinion kan je net vastzetten, maar heb toch maar gekozen voor een longshank 15T. De as van de motor is toch lang genoeg en dat lijkt me iets veiliger.

Zowat alles is besteld (juist nog banden en connectoren kopen en body spuiten), dus over enkele weken zal alles wel klaar zijn. Hopelijk kan ik mij dan hopelijk stilaan bezig houden met de MBX6 eco (fingers crossed ;)).

Wat betreft de connectoren. Ik weet dat EC5 aangeraden is, maar deze zijn moeilijk te krijgen, buiten hobbyking dan. In het DE warehouse zijn ze niet te vinden.

Nu heb ik G4 stekkers gevonden, wat in wezen 4mm goudcontacten zijn met een plastic omhulsel. Het is deze stekker dat standaard op turnigy lipo's zit van hobbyking. Deze kan je ook niet ompolen.

Is dit een goed alternatief voor de EC5 connectoren?

Mag je 3x een 2s in serie zetten ?
Dus voor aan een 6s lipo te komen..

Dit zou ik willen doen zodat ik de lipo's apart (als 2s) dan kan gebruiken onroad. En zodra ik 6s eens wil rijden (offroad) gewoon de connector (die ik zelf zal maken) gewoon hoef intesteken en te rijden.

De lipo's zullen dan 2s 5000mah 40C hardcase worden moest het lukken.

Mag je 3x een 2s in serie zetten ?
Dus voor aan een 6s lipo te komen..

Dit zou ik willen doen zodat ik de lipo's apart (als 2s) dan kan gebruiken onroad. En zodra ik 6s eens wil rijden (offroad) gewoon de connector (die ik zelf zal maken) gewoon hoef intesteken en te rijden.

De lipo's zullen dan 2s 5000mah 40C hardcase worden moest het lukken.

Dat moet kunnen volgens mij, zolang de lipo's ongeveer evenveel gebruikt zijn.

Nu heb ik G4 stekkers gevonden, wat in wezen 4mm goudcontacten zijn met een plastic omhulsel. Het is deze stekker dat standaard op turnigy lipo's zit van hobbyking. Deze kan je ook niet ompolen.

Is dit een goed alternatief voor de EC5 connectoren?

Hoi,
Ik zat hier toevallig wat te neuzen en zag jouw bericht.
Ik heb zelf samen met vrienden alles omgezet naar Castle Creation bullets, deze passen direct op de Turnigy lipo's en zijn rated tot 100ampere 8)
Zeker weten van die 4mm? want mijn 5200 2S2P Turnigy LiPo's zijn 5,5mm

CCBUL6_5X3.jpg

Deze bullets zijn niet duur, tenminste import niet. Vriend van me, _eLMo_ op dit forum heeft er echt teveel gekocht, die kan vast wel een zakje of wat missen (1 zakje = 3 paren bullets).

Laatst bewerkt:
Ik ga morgen gewoon 30 stuks EC5 bestellen bij HobbyKing.
Hopen dat ik evenveel geluk heb als de lipo's, die waren binnen 2 weken hier.

oke, de reden om deze te gebruiken is ook omdat hij een stuk goedkoper is (hij is ook gwn voor bashen niet voor wedstrijden), over de x1 en x2 lees je namelijk veel meer dat ze worden omgebouwd en over de m. p. is niet zo veel te vinden op het gebied van brushless ombouw.

maar als het chassis voor bashen geschikt genoeg is dan ben ik tevreden.

heb de hong nor truggy gekocht, als motor en regelaar wil ik een leopard combo gaan gebruiken (leopard ground 150a esc, en leopard 4082 2000kv motor) zou dit een goed setje zijn?

Volgens mij is zo'n leopard regelaar gewoon een ezrun 150a. Die schijnen wel redelijk goed te zijn. Zelf geen ervaring mee.

Over de leopards is nog niet zoveel bekend behalve dat het Neu imitaties zijn. de weinige verhalen die er zijn, zijn wel redelijk positief. Het model wat jij voor ogen hebt heeft erg veel power voor een truggy. Niet meer dan 4 of 5s gebruiken.

Oke ja dat t een ezrun met ander uiterlijk was had ik algezien, ik ga denk toch eerst met me nihm accus rijden voordat ik lipos koop gwn om te kijken
Hoe het rijd

Dat het neu knockoffs zijn is inmiddels dated informatie, (ja voor de mensen die tellen) THEJang heeft er een uit elkaar gehaald en naast een neu 2200kv gehouden en daar blijkt weinig overkeen komsten tussen te zitten...

De leopard escs hebben ERG weinig programming options, iig de 60 amp versie, misschien dat de 150amp beter is... Hij heeft ook een video gemaakt van de 2200 kv in een buggy en was erg onder de indruk...

op de site: kershawdesigns.com

verkopen ze veel 1/8 motoren en escs tegen een goede prijs daar heb ik de motor en esc ook van, 150a esc heeft geloof ik genoeg instellingen en word geprogrammeerd door hobbywing programmeer kaarten dus ik weet haast wel zeker dat het dezelfde als de ezrun esc is

je bedoelt dat de cellen kapot gaan? waardoor komt dit dan ? want in bv 1/10 auto's worden ze wel beruikt en in de traxxas auto's (ook de met mmm) word er ook bij gezet dat je met nihm kunt rijden

je bedoelt dat de cellen kapot gaan? waardoor komt dit dan ? want in bv 1/10 auto's worden ze wel beruikt en in de traxxas auto's (ook de met mmm) word er ook bij gezet dat je met nihm kunt rijden

Bij het optrekken wordt er veel stroom gevraagd, de Nihm batterij zal dat proberen te leveren en wordt serieus warm hierdoor.
Bij het remmen zal de regelaar stroom terugsturen naar de batterij en de Nihm batterij kan daar eveneens niet echt tegen.

oke dat snap ik, maar waarom word het dan niet afgeraden? want zoals ik al zei bij de traxxas e-revo en hpi e-savage staat er dat je nihm kunt gebruiken

Het KAN ook wel... Het is gewoon geen goed idee... Je kan ook best naar Engeland zwemmen, het is alleen sneller/handiger/beter om het niet te doen...

Waarom doen ze het niet? Geen idee, misschien voor mensen die bang zijn voor brandgevaar ofzo en dus geen lipos hebben, of die de investering nog niet hebben gedaan...

Back