Algemeen 1/8 brushless truggy topic

En waar kan ik die voor een normale prijs kopen? Wat ik kan vinden gaat over de 200,- heen.
Op castle site hebben ze alleen nog 1512 2650kv, 1515 2200kv en 1717 1580kv

Ben ik dan zo verkeerd?

Waarom gaan dan de meeste mensen in een buggy nooit met een 2650kv rijden?

hmmm altijd verkeerd begrepen dan :$

swp, zoals diver zegt inderdaad; eBay. Veel mensen hebben destijds motors gekocht om ze nu tegen winst te verkopen, al zullen de prijzen nog altijd scherp zijn.

kurtje, dat is te veel snelheid/power om mee te racen. 2650kv * 4s * 3.7v = 39.220rpm. Sweetspot (optimale efficiency) zit rond de 33k. Vaak zit je rond de 2000kb op 4S (als ik me niet vergis) dat is zo'n ~30k.
Ik heb gister op BlackJack met een 1512 1800kv op 5S gereden : 33.300 rpm. Meeeeer dan genoeg power, veel meer dan mijn neu 1512 2050kv op 4S (~30k).

Ben ik dan zo verkeerd?

Waarom gaan dan de meeste mensen in een buggy nooit met een 2650kv rijden?

hmmm altijd verkeerd begrepen dan :$

Die motor heeft een te hoge KV en is veel te agressief. Ook is die motor niet efficient waardoor die heet loopt en de batterij duur kort is.
Vergelijk maar met m'n 1900kv wye winding Tekin motor. Die werd niet heter dan 32° dit weekend. En de RX8 werd niet heter dan 39° zonder fan, dus erg efficiënt imo!

Er komt schot in de Truggy, juist de pinion nog plaatsen en de body spuiten.

5485507505_113eb1e51e.jpg

5486102370_da497a7906.jpg

Wil er echt wel mee rondvlammen nu ..... :-D

Laatst bewerkt:
Heren :)

Ik ga me een nieuwe truggy aanschaffen.
(na de verkoop van men offroad inboedel)

Momenteel de wagens die ik op oog heb:

-Mugen MBX6T (369€ competitie kit)
-Losi 8ight 2.0T (496€ race roller)
-AE RC8Te (399€ inc conversiekit)

Als het een Mugen of Losi wordt komt er een Tekno V4 chassis op. (kan daar trouwens een castle 2200kv motor in ?)
En ga ik geen last krijgen met douane als ik de wagen uit amerika laat komen ? (Amainhobbies)

RC8Te.
Heb van mijn Mugens geen spijt, maar ze zijn toch merkbaar minder sterk dan mijn Asso.

p.s. ik ben aan het denken met MBX6T te verkopen :(

Meen je dat Nard? Heb je zoveel problemen met je mugens?
Moet zeggen heb met de buggy al serieus wat crashes gemaakt, en merendeel heeft hij gereden op het niet onaardig hard circuit van mol...

Enigste wat ik tot nu toe stuk gereden heb is dat een wielasje wat bol is gaan staan en ik een schroefje verloren heb :) :D Wat natuurlijk mijn eigen schuld is...

Waardeloos? hmmm echt? Heb er nog geen enkele gebroken (hout vasthouden :$)
Heb je er al zoveel stuk gereden???

En toch vind ik het een mooie truggy, die mugen van jou (Nard).
Ik wacht wel effe af als ie te koop komt, hou het in de gaten!!!
Als Olli em niet van jou overneemt that is!

Nja, waardeloos is wat overdreven. Het zijn natuurlijk wel top wagens, maar mijn gevoel zegt toch dat ze minder zijn dan mijn RC8Te, en al helemaal minder dan mijn HPI Savage Flux :D.

So far:
MBX6T: 1 arm (op M1)
MBX6: 2 onder en 2 boven (beide op Mol)
Het waren wel allemaal flinke crashes, daar niet van.

Gies, als hij te koop komt zal ik even een verkoop topic openen ;)

Het slijtage enzo op de mugen is wel goed. En ik heb er nog nooit problemen mee gehad. Het enige wat je inderdaad breekt zijn draagarmen. Maar liever zoiets dan een probleem waar je uren moet naar zoeken.

Back