algemeen draadje voor actueel neergestorte vliegtuigen.

Foto-77XFYMRC.jpg

Ik kwam deze morgen terug van EDKA (Aachen) naar EBAW via SPI VOR en GSY (Charleroi) VOR en toen ik net overschakelde op Charleroi Approach om de TMA en CTR te crossen hoorde ik vanalles op de frequentie: Ryanair... divert naar Luik, Ryanair... hold GSY, EAT unkown due to runway blocked by F-16 that landed on his belly.

Resultaat:
Vluchten geannuleerd en uren vertraging op luchthaven van Charleroi - reisnieuws - HLN

Was wel boeiend om het allemaal live mee te maken op de frequentie. :)

groeten

M2926... gestart vanaf Volkel. Functional Check Flight. Heb hem op de frequentie gehad voordat hij naar EBCI ging...

Ron ik begrijp je niet, eh ooh je bedoeld "afkorters"
het zal wel te maken hebben met de moderne SMS diensten een soort "Steno"maar dan anders!

Ach we zitten in het full-scale gedeelte dus mogen er toch de normale termen gebruikt worden. Die niet weet waar het overgaat , die wil het ook niet weten ;)
Ik ben geen piloot maar kan prima volgen.
maar ja ik ben gemiddeld 8 uur per dag op EBZW :rolleyes:

Laatst bewerkt:
Vliegtuig gecrashed op EBZW
Beechcraft C24R Sierra 200

Genk - Sportvliegtuig stort neer op landingsbaan van Zwartberg (video) - Hbvl.be

toestel was in Charleroi vertrokken voor regulier onderhoud op Genk-zwartberg.
Tijdens de landing besliste de piloot om door te starten om dat hij niet goed uit kwam (te hoog-te snel) vermoedlijk is de neus te hoog getrokken bij te weinig snelheid en toen gestalled.

Integenstelling tot wat verteld wordt in sommige media was het GEEN test vlucht en is hij ook NIET over de kop gegaan.

O ja, op Hilversum afgelopen weekend ook een misser.

Ben ik na het watervliegen alle spullen op het werk aan het brengen om half 9, zie ik een kraan met een vliegtuig eraan over het veld rijden.

Oeps foutje bedankt:
DSC_0041Bsmall.jpg

Piloot heeft gebeld met EHHv oor informatie, toen haden ze nog baan 18 in gebruik.
Aangekomen bij Hilversum is ie gewoon op 18 geland zonder nog eens informatie te vragen.

Ze waren ondertussen lleen overgegaan naar 31,hierdoor is de vlieger dwars door de lierbana gevlogen, gelukkig net geen start, kwam te hoog en te snel binnen en weigerde door te starten.

En daar was de sloot :lol:

Rare gasten die vliegers, 9 van de 10 keer starten ze niet door met alle gevolgen van dien en als ze wel doorstarten dan overtrekken ze hem blijkbaar (zie Zwartberg).

Dat vliegtuig heeft mijn vriendin 2 jaar geleden nog een bestuurd. :shock:
Was kado'tje voor d'r verjaardag :)

Noemt dat maar "een kado'tje" een echt vliegtuig voor je verjaardag krijgen.
Ze heeft hem wel al snel weer verkocht, of verhuurde ze hem?

Back