algemeen draadje voor actueel neergestorte vliegtuigen.

2 doden bij vliegtuig crash in Theux (verviers(B)) piper cub OO-KKK :(
Ja, triest...
Op deze foto -waar ik middenin een wedstrijdvlucht ben- op het terrein van de club van Pepinster/Verviers is het vliegveld net niet te zien, het ligt achter de heuvel aan de overkant.
Er komen daar altijd veel kisten van EBTX over. De OO-KKK moet daar zeker bijgezeten hebben....:(
full

Laatst bewerkt door een moderator:
geen echte crash
PH-AVT (vliegclub teuge) 21 oct-2011
van de baan gegaan in Borkum (D)
Kreisfeuerwehr Leer - Flugzeug kommt von der Landebahn ab
neuspoot en vleugel beschadigd (vermoedelijk prop en motor ook)

Wel een crash:
Autogyro D-MRWZ 23-oct-2011
: Flugzeug stürzte bei Roding in den Wald :: Homepage - Region - Cham - Cham - Nachrichten :: Mittelbayerische Zeitung :: www.mittelbayerische.de
gelukkig geen doden

Bron:
Aviation Safety Network > ASN Aviation Safety WikiBase > Year index > 2011

Laatst bewerkt:
echt heel jammer van dit Red Arrows ongeval, de laatste jaren hebben ze toch wel heel veel problemen. Eerst 2 zwaargewonden in Malta, afgelopen augustus John Egging omgekomen en nu weer een.

echt heel jammer van dit Red Arrows ongeval, de laatste jaren hebben ze toch wel heel veel problemen. Eerst 2 zwaargewonden in Malta, afgelopen augustus John Egging omgekomen en nu weer een.

Idd dat stuntvliegen kost zo aardig wat mensenlevens.
altijd weer triest nieuws.

Als je het zo noemt wel, maar dat is schelden eerste klas. Het is geen stuntvliegen maar acrovliegen of kunstvliegen. Stuntvliegen is een door de journalistiek gemaakte uitdrukking om het sensationeel te laten lijken.

Overigens heeft dit mensenleven niks met de uitvoering van eventuele gevaarlijke vliegmanouvres. Dit was een technisch falen van de schietstoel.

Desalniettemin is het erg sneu. Ben benieuwd of de Red Arrows nu nog door blijven vliegen nu ze in zeer korte tijd 2 piloten verliezen.

Ik vind het wel stuntvliegen.
laat ik het dan gecontroleerd stuntvliegen noemen.

Back