algemeen draadje voor actueel neergestorte vliegtuigen.

hoe zeker is men er nou eigenlijk van dat het technisch falen was ?
het is een behoorlijk grote hendel..

De kans dat je bewust (tenzij je zelfmoordneigingen hebt) of onbewust (omdat je de tachograafschijf wou vervangen) de 2 hendels tergelijke tijd (zitten ter hoogte van het hoofdsteun bij dit type) gaat manipuleren is tamelijk dicht tegen onbestaande...vooral als het toestel nog op de grond stond en gelet op de doorgedreven training die dergelijke piloten ontvangen. Het is geen handrem die men optrekt hé:rolleyes:

Sommige anderen die zichzelf vliegtuigliefhebber noemen doen weer heel erg negatief de laatste tijd......

Stevo
 

Beetje oud nieuws.

BBC News - Flybe plane passengers 'saw wheel fall off'

The accident happened in March on a Flybe flight from Exeter to Newcastle.

De Telegraaf quote niet het hele verhaal.

De quote miste namelijk dat dit de uitspraak was van de Engels Ongevallen raad. (AAIB) Die kwam met:

The AAIB report said the wheel's outer bearing had seized and "consequential damage had allowed the wheel to detach".

Plus met de volgende uitspraak:

The AAIB said that the captain had inspected the right main landing gear before the flight and had not noticed any abnormalities.
The report said: "Given the nature of the bearing failure, it is unlikely that any (abnormalities) would have been visible.

Dus a.u.b. niet zo opblazen dit verhaal:

Foutje, bedankt !
 
Thanx for the additional info. :) Overigens ging de opmerking foutje bedankt over het feit dat er enorm laat gereageerd werd door de passagiers die het zagen gebeuren.
 
  • November 23, 2011 9:06AM

Piloot safe, helikopter afgeschreven :



Het geluid van de turbine net na de crash is oorverdovend.


.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is een Nissan reclame filmpje......(heel erg fake dus maar wel erg leuk bedacht)

Het originele filmpje is ook van Nissan USA, mocht je nog twijfelen: [URL="
[/URL]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De welbekende sight seeiing crash?

Even een huisje kijken, te veel helling bij te weinig snelheid en een piloot die meekijkt naar het huis en daar ga je.


Kan me nog zo`n TB10 (?) gevalletje hier in de nl ook herinneren.
 
nee...motorstoring (bakboordmotor lijkt me zo). Zet het geluid maar eens wat harder. Ik had daar ook al over gelezen.
 
Heb hier even geen geluid bij de hand maar kan het soms zijn dat het lijkt alsof de linkermotor inhoudt er mee stopt omdat de aan de binnenkant van de draai zit en daardoor een ander geluid produceert dan de rechtermotor die een grotere weg aflegt?

Zal straks eens een pc op zoeken en ook goed luisteren.
 
Dat hoor je met het geluid wat harder inderdaad. Je zou dan juist zeggen dat de piloot dat ook hoort en dus van de problemen op de hoogte is. Dan is het raar dat hij bij zo'n lage snelheid(zo lijkt het vanaf de grond, kan best zijn natuurlijk dat luchtsnelheid wel voldoende is) zo'n high angle bank maakt. Heb het idee dat het vliegtuig omduikelt op het moment van een plof van de motor. Oftewel: Haperende motor, lage snelheid, high angle bank(in geval van motorstoring meer dan 15 graden) richting de haperende motor, hierdoor dicht bij stall angle van linkermotor, motor haperd even in de bocht, toestel krijgt kortstondig een zwieper(verschil in moment linker en rechtermotor) en de binnenste vleugel overtrekt.
 
In een Belgisch dorpje is een sportvliegtuigje op een begraafplaats gecrashed. De politie heeft al 200 doden geborgen, en ze verwachten er nog meer te vinden in de komende dagen.

( ik hoop dat jullie tegen een geintje kunnen ;) )
 
Back
Top