Algemeen Formule 1 schaal 1/10 topic

• Topicstarter Topicstarter SCRT Pilot
  • Startdatum Startdatum
Ok dank je. Zie overigens op de site van Tonisport bij Speedpassion alleen 12 awg, moet het voor de ETS perse 14 zijn?

Mvg
Marcel

kan iemand van de heren mij misschien vertellen waar ik banden en velgen voor een tamiya f103 kan bestellen? liefst online.

bedankt

Michel van The-border(puntcom) is een echte F1 liefhebber.
Zijn shop heeft veel F1 stuff op voorraad.

succes!

Dit topic was al ver weg gezakt. Maar aangezien het buitenseizoen dit weekend bij onze club weer begint wil ik toch even mijn nieuwe F1 kap laten zien. Chassis is nog niet helemaal klaar. Er moet nog een motor/regelaar in. Maar die komt deze week.
Aan de kap zelf wil ik nog een paar details bijwerken. Maar hij is er klaar voor :D

GroteFoto-VB8KLOHL.jpg

GroteFoto-RVUBFMBS.jpg

Klopt, en bij de club ook, maar ik denk dat een aantal rijders gaat overstappen op brushless (dit jaar ook toegestaan), volgens mij Onno ook.

Mvg
Marcel

Dit is de TRF101, Ondanks dat veel mensen denken dat voor de F102 de F101 bestond (zo rond 1989), helaas die benaming heeft nooit bestaan.

bron Blackholesun:
Tamiya quickly made their debuts in the Formula 1 class cars, thus the name given by fans to this chassis class (F for Formula). Even if you need to jump in 1992 to find an official name for it (the F102 chassis on the 58104 McLaren MP4/6 Honda kit). By the way, note that Tamiya retroactively referred to the F102 predecessor as to F101.

Staat ook niet op de doos van de F189 Ferrari. Wel op latere versies waar de benaming F102 staat.

Laatst bewerkt:
idd...
maar de f101 is een serieus nummer.
hier de juiste info
http://www.blackholesun.fr/RC_Tamiya_OnRoad_Chassis_US.php

The relationship between the F101 and the Road Wizard chassis is pretty obvious. The F101 features important enhancements among which a ball differential, a more efficient suspension with more travel, and a serious improvement of the overall solidity. It is quite surprising to see the last F101-based model released just a few months before the new F102 chassis: for the 103rd model, Tamiya may have had problems in getting the rights for the body replica. This would explain the delay: the real Jordan 191 ran the 1991 Formula 1 season but its RC replica was only released by the end of 1992.

The F101 chassis lifetime is rather short (apart from the late 58103 Jordan 191 release) and it quickly leaves room to the new F102 chassis in 1992 inaugurated by the 58104 McLaren MP4/6 Honda model kit.
F101_chassis.jpg

jij heb dezend
42252%2BTRF101.jpg

ik heb de c group, 101 en de 103 gehad. super toffe karretjes. ik heb er zelfs nog een berg onderdelen van.
als het me een keer mee zit koop ik een c group voor de heb :D
dsc09805d.jpg

dsc09808z.jpg

dsc09811jd.jpg

dsc09810o.jpg

dsc09924o.jpg
dsc09770m.jpg

[URL="
runner helmet - YouTube[/URL]

Laatst bewerkt door een moderator:
Back