Algemeen Formule 1 schaal 1/10 topic

  • Topicstarter Topicstarter SCRT Pilot
  • Startdatum Startdatum
Bij een pancar verander je door de center veer te verstellen niet de rijhoogte maar de pod-droop. Dat geeft indirect wel een verandering in rijhoogte maar ook een verschil in pod-droop en da's heel wat anders.

Banden diameter groter of kleiner en de achteras instellen zijn de manieren om rijhoogte in te stellen.
Anders dan bij een TC of Offroad waar je de draairingen op de shock wél gebruikt om rijhoogte in te stellen werkt dit op een pancar anders.
 
[mod]Overbodige quote verwijderd[/mod]

Vanmorgen kwamen ze binnen. Van de 4 al 3 verkocht met de pre order.

Ben benieuwd.

checked by my phone
 
Laatst bewerkt door een moderator:
[mod]Overbodige quote verwijderd[/mod]

Vanmorgen kwamen ze binnen. Van de 4 al 3 verkocht met de pre order.

Ben benieuwd.

checked by my phone
En? Al iemand die langskwam met een gespoten body & gebouwde kit? Ben benieuwd!

Wij hebben ermee gereden, en hij rijdt _GOED_

 
Laatst bewerkt door een moderator:
De X1 bouwt in ieder geval als een echte Xray....alles past perfect. Als hij net zo rijdt als hij bouwt dan heb ik binnenkort een TRF101 in de aanbieding ;)
 
De X1 bouwt in ieder geval als een echte Xray....alles past perfect. Als hij net zo rijdt als hij bouwt dan heb ik binnenkort een TRF101 in de aanbieding ;)

Hij rijdt net zoals een XRAY hoort te rijden: héél constant. Continu dezelfde tijden, zonder tunen héél snel en constant en geen last van onder/overstuur, dus door hem te pushen moet het zeker lukken om er echt mooie tijden mee neer te zetten.
 
Een snelle vraag tussendoor over de T-bars voor de F104. Wat is de precieze werking ervan? En wat is het daadwerkelijk verschil tussen de verschillende hardheden?
 
Ik vind dat toch wel het lastigste aan F1, het afstellen naast gas durven geven. Bij The Border had ik enorm veel grip en bij MRC weer niet.
 
Welke parts heb ik nodig om van mijn F104 een F104W te maken? En welke foam banden horen daar bij?

Als body wil er dan een mooie vintage F1 bij hebben.
 
Welke parts heb ik nodig om van mijn F104 een F104W te maken? En welke foam banden horen daar bij?

Als body wil er dan een mooie vintage F1 bij hebben.


Het makkelijkst is een complete voortrein kant en klaar te maken, kun je zo overzetten. En is ook makkelijk als je bijvoorbeeld 180mm rubber rijdt en 200mm foam met hetzelfde chassis. Is in 5 min om te bouwen.
Heb je nodig:
- setje draagarmen: 50503
- setje fuseepennen en stuurblokken
- 42mm turnbuckles met ballcups

Foambanden van GQ (via Border) doen het zowel binnen als buiten erg goed
achter altijd F103, 45mm breed, soft/supersoft
voor F103, hard/extra hard, of je gebruikt F104 voorbanden , die hebben een grotere velgdiameter en kun je verder oprijden.

Als je op grote circuits gaat rijden is een extra setje off-set stuurblokken handig om bij de hand te hebben.
 
Thanks voor de uitleg, ik ga vanavond eens kijken en dan denk ik het e.e.a. bestellen.

Nu nog een mooie vintage body uitzoeken, de Ferrari 643 of McLaren is wel erg mooi.
 
Zo iets Roy??

Mvg Roy
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
er zijn zoveel mooiere body's tussen de vintage groep.....
b.v. de Camel lotus, de Wolf WR1, de JPS Lotus om maar te noemen en ja ook de McLaren
 
Decals heb ik liggen, nu de kap nog
MP4/6 V12 Honda screamer

Mvg Roy

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top