Algemeen Formule 1 schaal 1/10 topic

• Topicstarter Topicstarter SCRT Pilot
  • Startdatum Startdatum
Ik denk dat ze daarmee bedoelen de maten van de huidige F1 modellen en geen pro10 banden.
Dus rubber of foam en dan max 45MM achter en max 30MM voor.

mvg Roy

...I just might :D.

Zal dan wel de F109 aan de gang moeten krijgen, neem aan dat de Corally niet regelementair is. Weet iemand wat bedoeld wordt met "Banden : Vrij ( Wel F1 banden )"? Is dat alleen een regel om toerwagen banden te voorkomen?

Ik denk dat ze daarmee bedoelen de maten van de huidige F1 modellen en geen pro10 banden.
Dus rubber of foam en dan max 45MM achter en max 30MM voor.

mvg Roy
Heb die vraag bij Hotwheels neergelegd voor de zekerheid. Daar had men het over toerwagen banden, in eerste antwoord op die vraag.

Hoi Marten, wat is de verplaatsing op Deventer met de Tamiya 32T F1 motor? Zo rond de 60mm?
Grip op AMCA was afgelopen woensdag gigantisch! Mijn (Corally) F1 was echt onderstuurd, terwijl ik met Jaco Double Pink rondom reed. Voor gesmeerd en achter zelfs maar voor de helft..... De snelle modified toerwagens zaten rond de 15 seconden per ronde....
De Ride banden op de F104's die woensdag reden gaven niet echt heel veel zijdelingse grip. Bovendien is het rechte stuk voor de rijdersstelling op de AMCA wat hobbelig voor een F1.

...hebben we destijds wel mee geexperimenteerd voor in de regen. Ging nog best goed ook :P.

...maar hier was de context het uitsluiten van. :P

Weet ik alles van :D mijn eerste wedstrijd/overwinning in de DTC 2010 bij RC Hotwheels reed ik met 1:10 brandstofbanden. Ging perfect, alleen kreeg ik alle commentaar over mij heen dat het er niet uitzag. Vond ik zelf ook wel een beetje, ben er ook direct mee gestopt. Was eigenlijk ook alleen maar de bedoeling om van mijn oude, nog in de kast liggende F103 een Group-C te maken, maar er kwam een F1 wedstrijdje tussendoor. Ben weer helemaal terug!

Maar nu worden wel die tractorbanden van Corally toegestaan.... Gelukkig maar voor één wedstrijd, want dit vind ik echt een afgrijselijk gezicht.... Dat heeft niets meer met F1 te maken, is een kruising tussen een tractor en een Dragracer.

"Doel heiligt de middelen" dus ook tractorbanden :P
De Duitsers monteren steeds vaker brandstofbanden op de vooras van hun Pro10. Maar goed, als ik in Deventer meedoen zal ik met de F1-09 rijden. Die heeft dezelfde maat velgen en banden als een F103. Suggestie voor compounds voor en achter?

"Doel heiligt de middelen" dus ook tractorbanden :P
De Duitsers monteren steeds vaker brandstofbanden op de vooras van hun Pro10. Maar goed, als ik in Deventer meedoen zal ik met de F1-09 rijden. Die heeft dezelfde maat velgen en banden als een F103. Suggestie voor compounds voor en achter?

Hihi, even reacties uitlokken ;)

Deze wedstrijd is juist om eens te kijken hoe de verschillen zijn tussen de chassis, dus ook die tractoren zijn welkom.

Momenteel rij ik nog steeds op GP 36 achter en 40 voor. Maar ik ben momenteel verre van de snelste op de baan :(

Op de site van Hotwheels staat bij de reglementen voor deze race duidelijk:
Banden :

Vrij ( Wel F1 banden ).

F1 banden dus, en volgens mij weet iedereen wat dat zijn (geen Pro10, geen toerwagen, geen tractorbanden etc...) ;-)

Suggestie die in Deventer goed werkt: GP Foam, 40 voor 36 achter.

Edit: zie net dat Marten ook al gereageerd had. Dezelfde bandencombi dus.

Mvg
Marcel

@footy71
De Corally F1's zijn toegestaan. Dat impliceert dat je dus ook Pro10 velgen met Nascar steek (dus 4 boutjes op het achterwiel) toestaat. F103 velgen passen nl. niet op een Corally...

Klopt de Corally's mogen. Tijdens onze clubwedstrijden geldt een maximale breedte van 200 mm, en dan moeten de Corrally's daarop aangepast worden (dit is ook gebeurd). Tijdens de F1 wedstrijd tijdens de NK geldt de breedtelimiet niet, dus dan hoeven de F1's met een grotere breedte niet aangepast te worden. Ik neem aan dat bedoeld is dat F1 banden toegestaan zijn zoals die voor bv. de Corally F1 en de Tamiya F1 worden toegepast, dus in ieder geval geen toerwagenbanden.

Het idee erachter is in ieder geval dat het allemaal enigszins op een echte F1 blijft lijken. Persoonlijk vind ik de 1:12 banden op de F1 niet mooi, maar voor de clubwedstrijden voldoet hij wel aan het reglement.

Marcel

Beste F1-rijders,

Om alle onduidelijkheden t.a.v. de toegestane auto's weg te nemen het volgende:

De insteek voor deze wedstrijd is om voor zoveel mogelijk F1-rijders een leuk evenement te organiseren. Daarom is door het bestuur van RCHotWheels het volgende besloten:

- Alle F1 auto's zijn toegestaan (Tamiya, 3Racing, Corally, etc.).
- Geen restrictie qua breedte van de auto, dus breedte vrij!!!
- Geen restrictie op de breedte van de banden/velgen!!!

Kortom, gewoon een gezellige en sportieve wedstrijd voor de F1.

Groeten,

Koen Geurds.

Hoi Koen!
Da's een duidelijk antwoord. F1 reglement á la AMCA. Onze ervaring is dat dit heel erg leuk blijkt.
Geef je 17 juni ook rijles aan ondergetekende (^_^) Kon ik tijdens de laatste clubwedstrijd op de AMCA wel gebruiken.
Grtn,
Johannes

Johannes,

Rijles wil ik je uiteraard geven maar als jij denkt dat je dat nodig hebt maar gezien jouw rijke F1-ervaring lijkt me dat overbodig.:rolling:
Hopelijk zitten we dan bij elkaar in de heat. Ga ik naast je op de rijdersstelling staan en help je door die bochten heen onder het genot van een overheerlijke bakje Deventerse koffie.:morning:
Komt helemaal goed.

We maken er een gezellig evenement van.

Koen.

Back