Algemeen Formule 1 schaal 1/10 topic

  • Topicstarter Topicstarter SCRT Pilot
  • Startdatum Startdatum
Maar nu worden wel die tractorbanden van Corally toegestaan.... Gelukkig maar voor één wedstrijd, want dit vind ik echt een afgrijselijk gezicht.... Dat heeft niets meer met F1 te maken, is een kruising tussen een tractor en een Dragracer.

Da's grappig, tractorbanden zijn smal en hoog, de Corally heeft juist fatsoenlijke brede banden met een lage diameter. Ik vermoed dat je abuis bent met de Tamiya's op rubber. :D
 
Ik ben vooral benieuwd hoe de auto's zich tot elkaar verhouden. De totale breedte van de Corally is in ieder geval groter, dat zou theoretisch een voordeel moeten zijn. Dat moet er dan wel uitkomen, we kunnen wel een mooie vergelijking maken. Wat wel heel leuk is, is dat de F1 weer helemaal terug is, er komen veel nieuwe modellen op de markt. In Deventer waren er bij de laatste clubwedstrijd 12 F1's, dat hebben we toch lang niet gezien. Koen (Koos ;-)) stak er bovenuit (respect!), maar we hebben toch heel leuk competitief kunnen racen!

Mvg
Marcel
 
Ik ben vooral benieuwd hoe de auto's zich tot elkaar verhouden. De totale breedte van de Corally is in ieder geval groter, dat zou theoretisch een voordeel moeten zijn. Dat moet er dan wel uitkomen, we kunnen wel een mooie vergelijking maken.

Volgens mij is het in de soort setup waar we nu mee rijden aan elkaar gewaagd.
 
Da's grappig, tractorbanden zijn smal en hoog, de Corally heeft juist fatsoenlijke brede banden met een lage diameter. Ik vermoed dat je abuis bent met de Tamiya's op rubber. :D
Ik doel op de eerste generatie Corally en vond die altijd op tractorpulling tractoren lijken. Een F1 heeft in het echt ook geen lage diameter banden. Vraag me niet wat daarvan de reden is, het is altijd al zo geweest. Tamiya heeft altijd de banden binnen redelijke verhouding van het echte werk gehouden en met de F104 hebben ze zelfs ervoor gezorgd dat in elk geval optisch lijkt dat het nog steeds ballonbanden zijn. Ik ben nog steeds van mening dat de lange F1 stop voornamelijk door dit soort modellen van Corally is veroorzaakt. Als je eind jaren 90 geen Corally kocht of zelf ging verbouwen naar Pro10 achterzijde, kon je niet meekomen.

Maar in Deventer zijn volgende wedstrijd bijna alle regels van tafel! We gaan er een leuke racedag van maken. Ik heb er in elk geval zin in!
 
Maar in Deventer zijn volgende wedstrijd bijna alle regels van tafel! We gaan er een leuke racedag van maken. Ik heb er in elk geval zin in!

Ik had er zin in, maar helaas kan ik dat weekeinde niet :(

Hebben de (destijds) in Pro10 beschikbare compounds daar nog een rol in gespeeld?
 
ETS

Michael (Lepelaar)en Alexander Roeleveld hebben een hele mooie prestatie neergezet tijdens het ETS in Apeldoorn. Michael had pole maar kon dit jammer genoeg niet in de eerste plaats omzetten....uiteindelijk zijn ze 2de en 3de geworden:D

Gefeliciteerd jongens en hoop jullie tijdens de Dutch Tamiya Cup weer te ontmoeten..

greeeeetzzzzzz
 
Ik mocht de 6e plaats in ontvangst nemen in de a finale met mijn hpi formula ten.
Er had mee ingezeten maar had nogal last van een italiaanse achterblijver.:(
Het was een leuk weekend.
Rubber tyres rule!! :)
 
Welke merken/types zijn er nu allemaal toegestaan in de ETS?
Waarom bevalt rubber je beter dan foam? Gaven de Ride banden goede grip en hoe wat de slijtvastheid?

Mvg
Marcel
 
Back
Top