algemeen minimag topic (deel 2)

Wil mijn minimag ook graag voorzien van een roxxy 2827-26 maar nou zie ik bij diverse esc's ook esc programming boards. Heb ik dat ook nodig?

Mijn minimag weegt compleet 750 gram
Waarvan 250 gram accu, de accu is een 7 cell 2000 mah.
Als motor zit er de standaard sp 400 op en als prop een gunthertje.

Is dit wel de juiste prop, mischien dat dit niet helemaal de goede propkeuze is, weet iemand een betere ?

Laatst bewerkt:
Ben bezig om mijn minimag om te bouwen met de config die hier op pagina 8 staat.
Dus met Roxxy motor, Jeti regelaar en daar stond een 9x6 Slow Flyer prop bij. Nou heb ik 2 9x6SF props binnen van APC maar wat zijn die dingen groot. Klopt dat wel?
Staat op het label: LP 09060SF, 9X6SF, Slo Flyer, Not for Gas Engines.
Klopt deze propeller of heb ik de verkeerde te pakken?

Mijn minimag vliegt met een typhoon 15/10 (Kv1500, 76gram), 8x6 APC-E en 3S 1800.

Gaat unlimited vertikaal, maar als je rustig met gas doet, dan toch een kwartier vliegen.

(voor sjoerd: dit komt overeen met 2.5cc. een 1.7cc is dus al ruim voldoende.)

Ben bezig om mijn minimag om te bouwen met de config die hier op pagina 8 staat.
Dus met Roxxy motor, Jeti regelaar en daar stond een 9x6 Slow Flyer prop bij. Nou heb ik 2 9x6SF props binnen van APC maar wat zijn die dingen groot. Klopt dat wel?
Staat op het label: LP 09060SF, 9X6SF, Slo Flyer, Not for Gas Engines.
Klopt deze propeller of heb ik de verkeerde te pakken?

9x6 is een prima prop voor de Minimag met die motor
ik vlieg nu zelfs met een oranje GWS (DD) 10x7; deze is wat efficienter en ik heb ook iets meer trekkracht en snelheid

qua regelaar zou ik minimaal 12 amp aanraden, maar ik heb die kist ook een tijdje probleemloos gevlogen met en goedkope 10 amp regelaar
programboard is niet nodig, wel handig

succes!

Heb de 18A regelaar genomen die je eerder voorgesteld had. Is een Jeti als ik het me zo herinner. Moet nog binnenkomen.

Ik vlieg de de minimag met de motor van uh de kd a22-15 en hextronik 2200 mah 3s lipo plus 4 x9grams servo vliegt geweldig en lang als je rustig vliegt verbruik ligt dan rond de 70mah perminuut dus reken maar uit hoelang je kunt vliegen!

Welke servo's heb ik nodig voor een een minimag ?? Zit aan Towerpro servo's te denken maar weet eigenlijk niet of ik de 5 gram of de 9 gram nodig heb.

Kun je trouwens een Spektrum AR6200 in de romp monteren of moeten de antennetjes uit de romp steken ??

Laatst bewerkt:
MiniMag

Enthousiast geworden door alle berichten hier op het forum heb ik ook maar een MiniMag aangeschaft. Motor (Roxxy), regelaar en servo`s had ik nog liggen en heb net een Lipo (2200mAh) besteld.

minimag002mj9.jpg

minimag001zn5.jpg

Laatst bewerkt:
nu wel dus, leuk kleurtje voor de prop, waar heb je die weg??? ziet er goed uit trouwens, veel plezier ermee, ook nog plannen voor watervliegen ermee??

Ik heb ook sinds kort een minimag voor "erbij" Afgelopen 2 dagen ermee gevlogen en als ik eerlijk ben moet ik zeggen dat hij me tegen valt.

Ondanks dat ik zelf eigenlijk met compleet andere kisten vlieg zou ik me denk ik meer kunnen vermaken met een easy star erbij als een minimag heb ik zo de indruk. Erg jammer.

Heb nu wel een net in elkaar gezet kistje met een nette setup, als het vliegen dan tegen valt is dat erg teleurstellend :cry:

Maar eens kijken wat hij doet op een rustige windstille avond...

gr,
niels

IK NEEM AL HET KWAADS WAT IK IN VORIGE POST ZEI TERUG! ;)

Ik heb net weer gevlogen, er bleek een rolroer niet mee te werken door een losse stuurstang aansluiting. Die stond dus uit neutraal waardoor de mini niet strak wilde vliegen!

Verder zwaartepunt een heel klein beetje naar voren, ligt nu veel verder naar voren dan aangegeven maar nu vliegt hij echt heerlijk! 8)

gr,
niels

Hoi hobbie robbie

nu wel dus, leuk kleurtje voor de prop, waar heb je die weg??? ziet er goed uit trouwens, veel plezier ermee, ook nog plannen voor watervliegen ermee??

Die gele prop komt bij Himodel vandaan.
Grappig dat jij het een leuk kleurtje vindt, ik namlijk ook maar mijn vrouw vind het afschuwelijk ;)
Ik mag er van haar alleen mee gaan vliegen als ik er een zwarte prop op zet,
dat is dus echt vrouwen logica :rolling:

Ik hoop er ooit nog mee te gaan watervliegen maar ik heb nog niet zo heel veel ervaring met vliegen dus ik wacht daar nog heel even mee.
Maar het gaat zeker een keer gebeuren.

Groetjes Thijs

IK NEEM AL HET KWAADS WAT IK IN VORIGE POST ZEI TERUG! ;)

Ik heb net weer gevlogen, er bleek een rolroer niet mee te werken door een losse stuurstang aansluiting. Die stond dus uit neutraal waardoor de mini niet strak wilde vliegen!

Verder zwaartepunt een heel klein beetje naar voren, ligt nu veel verder naar voren dan aangegeven maar nu vliegt hij echt heerlijk! 8)

gr,
niels

Controle bij het wegvliegen of alles werkt!!!!!!:confused::confused:

inderdaad niels, moet je mee opletten, zeker opletten bij je funtana he op die manier :)

Vertel mij wat!

Dat het rolroer niet werkte wist ik, heb hem dus op richting gevlogen zoals hij ook aanbevolen wordt.

Toch vloog hij niet lekker. Verder check ik letterlijk voor ELKE start alle roeren en functies.

don't worry ;)

Net weer even gevlogen met de mini. :D

Heerlijk tegen ondergaande zon boven het water. Nog beter, ik heb nu 18 minuten op de teller staan en na aankoppelen op de lader wees die 11.02V aan! 8O Betekend dus dat ik nog langer kan vliegen. Ik heb namelijk een 2200mah lipo erin en trek volgas 9.8A
Bovendien vlieg ik tijdens rustig rondtoeren zoals daarnet nog onder half gas :D
ideaal! 8)

Verder nog iets leuks gedaan. Dennis (ZamBeZi) was in de buurt en kwam even kijken, toen hij weg ging ben ik voor z'n auto uit gaan vliegen en kon hij kijken hoe hard de minimag vliegt rechtuit ;)

uitslag volgt later....

gr,
niels

Dan is een stuurfoutje wel echt fataal hé ;) ;)
Ben benieuwd naar de uitslag:)

Back