algemeen minimag topic (deel 2)

:lol:

het kan dus wel ?
en halfgas vliegen kan ook nog.. :P
maar als er standaart z`n gunthertje bij zit moet een 6x4 ook wel kunnen met die 4W dacht ik net :P
alleen net iets meer power :lol:
heeft iemand al eens een 4W ingebouwd ? :)

sjoerd zei:
:lol:

het kan dus wel ?
en halfgas vliegen kan ook nog.. :P
maar als er standaart z`n gunthertje bij zit moet een 6x4 ook wel kunnen met die 4W dacht ik net :P
alleen net iets meer power :lol:
heeft iemand al eens een 4W ingebouwd ? :)

Tja…
Het zal wel vliegen, maar vormgeving romp / vleugels moet ook wel een beetje bij de propsnelheid passen en dat doet ’t dus niet echt. Nou kan het airframe van de Minimag wel redelijk wat snelheid opbouwen (meer dan de gemiddelde 3D-kist in iedergeval), dus je zou het gewoon kunnen proberen.
Vraag het anders eens aan de goeroe’s hier op ’t platform; ik ben dat niet, al ga ik het wel steeds beter snappen :D

Zo ZamBeZi, Ik heb alles binnen.
Nu was ik dus gisteravond al begonnen met het lossnijden van mijn motormount (wat inderdaad heeeel simpel ging).
En nu zit ik met twee kleine vraagjes...
1. Hoe krijg jij die kabels mooi naar achter, want bij mij past de Roxxy keurig op de bestaande mount alleen...stoten dan de kabel tegen de onderzijde aan.
2. Hoe sluit je die drie kabels aan op de regelaar (roxxy zwart, rood, blauw --> regelaar (HImodel) 3x blauw).

Alvast bedankt voor de hulp.

Mace

die 3 kabeltjes naar de regelaar(van motor) mag je willekeurig inpluggen,indien de motor andersom draait moet je 2 plugs verwisselen en voila,het werkt :lol:

Mace zei:
Zo ZamBeZi, Ik heb alles binnen.
Nu was ik dus gisteravond al begonnen met het lossnijden van mijn motormount (wat inderdaad heeeel simpel ging).
En nu zit ik met twee kleine vraagjes...
1. Hoe krijg jij die kabels mooi naar achter, want bij mij past de Roxxy keurig op de bestaande mount alleen...stoten dan de kabel tegen de onderzijde aan.
2. Hoe sluit je die drie kabels aan op de regelaar (roxxy zwart, rood, blauw --> regelaar (HImodel) 3x blauw).

Alvast bedankt voor de hulp.

Mace

Beste Mace,

Bekend probleem; ik heb gewoon een klein kuiltje gemaakt in het depron om de bocht te kunnen maken en vervolgens kon ik de kabels netjes naar achteren voeren.

succes er mee!

Weet iemand waarom mijn minimag langzaam op alle snelheden naar rechts trekt?

Hij blijft vlak vliegen, geen (echte) last van motordomp en trimmen resulteert uiteindelijk in een bocht naar links.

Zonder motor zweeft hij prima rechtdoor. Er zit 30 gram extra gewicht in de neus en ik vlieg met de upgrade versie.
Het vorige model (voordat de accu draad losschoot) had dit probleem niet............... wie weet raad??

Whaha , minimag ten top, na mijn fietsbel op kamp te hebben verspeeld(vleugel bleef achter het touw hangen bij een limbo wedstrijd, boem de grond in op full speed, en daarna er balonnen mee kapot proberen te vliegen, toen gaf hij de geest) maar een nieuwe moter in mijn minimag gezet, een 300wat magic torque van simprop, nu kan ik prophangen met de minimag 8O :D gaat nog makkelijker dan met de extra, want die kiept telkens af :D

Goedemorgen Mensen,

Gisteren was het natuurlijk heerlijk weer om even te vliegen, met de minimag natuurlijk.
Alleen werd ik een beetje overmoedig en ben voor het eerst in 2 maanden vliegen gecrashed (Welkom to the club :) )
Eigelijk viel de schade best mee (dat epp is behoorlijk solide) propje stuk en vleugel een beetje scheef. Dus vleugel recht zetten en een nieuwe prop erop.
Toen kwam ik achter dat ie vreemd begon reageren en dat zagen de andere collega's van de club ook.
Dus snel geland en wat bleek is mijn motormountje gescheurd :(

Dus mijn vraag is weet iemand waar je die dingen los kan kopen???

Edit: Bij hobbydirekt, multplex nummer 332699 a €4.85 p st en ook maar even direct een extra accu 3s 2100mAh erbij ;)

Alvast bedankt!!

Mace

Wartexx zei:
maar een nieuwe moter in mijn minimag gezet, een 300wat magic torque van simprop, nu kan ik prophangen met de minimag 8O :D gaat nog makkelijker dan met de extra, want die kiept telkens af :D

Filmpje :D 8O

hallo,

ik ga weer een minimag kopen :P
omdat ik graag een watervliegtuigje wil , en hij me toen zeer goed bevallen is..
word de roxy 2827-26 nog steeds aanbevolen als beste motor?
ik wil een motor van goede kwaliteit , dus goed rendement {zuinig met ampere`s..:P} , en lekker soepel loopt enz..
en daarbij een goede regelaar ?
servo`s worden gewoon 4x 9 gram {of zou 4x 5grams genoeg zijn ? }
oja , die lipo word een 2200 mah 3cells

Gr sjoerd

hmm nee die motor zal ik niet nemen ,
dan zou ik er 1 van rc technics nemen , z`n fietsbel van een gram op 50,
of die fietsbel bij UH http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=2046

misschien een klein beetje zwaar , maar zat power.

weet iemand nog een goede { kwaliteit } motor ? anders word het gewoon weer een roxxy 2827-26 ...
en scheelt een goede { duurdere dan die UH regelaars } ook nog wat doen ? wka amperes trekken / soepel lopen ?
zo ja wat is dan een goede regelaar ?

Gr sjoerd

ik heb vandaag een roxxy 2827-26 opgehaald met 4x 9 grams servo
en een 9x5 graupner slowfly prop.. :D
alleen had "m`n" modelbouwzaak de minimag niet meer op voorraad , deze kan ik volgende week ophalen.

ik zit eraan te denken om misschien over een tijde nóg een minimag te halen en daar een bradstof motor in knustelen ...
dit zou wel moeten lukken lijkt mij ? de ontvanger accu goed ver achterin...
zou een os 10la genoeg zijn of beter een 15la ?
of is dit weer te lomp?
de 10la wegt 119 gram en 1.76cc en de 15la weegt 138 gram en 2.49cc
en een 60ml tankje.. ?
wat denken jullie ?
gr sjoerd

ik zit eraan te denken om misschien over een tijde nóg een minimag te halen en daar een bradstof motor in knustelen ...
dit zou wel moeten lukken lijkt mij ? de ontvanger accu goed ver achterin...
zou een os 10la genoeg zijn of beter een 15la ?
of is dit weer te lomp?
de 10la wegt 119 gram en 1.76cc en de 15la weegt 138 gram en 2.49cc
en een 60ml tankje.. ?
wat denken jullie ?
gr sjoerd

zou dat denk je lekker gaan op dat schuim??
en hij word best zwaar dan..
succes

Bart

Back