Algemeen Savage Topic

• Topicstarter Topicstarter Mattijn
  • Startdatum Startdatum
ajax/RC fan zei:
Ik had nog een vraagje. Ik ga dus een Savage kopen, namelijk een Savage X RTR of een Savage 25 RTR. Mijn voorkeur gaat toch naar de Savage X vanwege zijn makkelijk bereikbare diff's en de 2-bak, lower gravitypoint etc. Alleen is mijn vraag hoeveel hij meer gaat kosten dan de 25. Bij Quartel zeiden ze dat hij ong 60,- duurder zal zijn. In dat geval ga ik zeker voor de X. Alleen ik weet de prijs niet zeker. Kan iemand mij hiermee helpen?
Bij voorbaat dank
Ajaxfan

Ik heb hem bij toemen.nl gezien voor 519 euro :wink: dus Quartel zat er precies 10 euro naast!! want daar kost de savage .25 449 euro (erg netjes, goud voor Quartel! :D )

wel mooi die savage :|

klopt het dat je geen gloeiplug nodig hebt met die rotostart 2??

-mattijn

Hi Racebroeders.

Heb net het forum gelezen, erg leuk en informatief.
Ik rij momenteel electrisch een E-zilla10, maar wil
overstappen op brandstof. En dan het liefst een
Savage SS of een X zag hier een paar nuttige tips
dus ik denk zelf dat het de X wordt. Op deze site staat
een filmpje en wat foto's van de X

http://www.hpiracing.com/kits/kitMain.php?partNo=858

Veel plezier !! (geluid hard aan) vooral dat schakelen
klinkt me als muziek in de oren. :lol:

hoi,

The new Roto Start 2 handle will not only turn the engine, it can also provide the power for a glow plug ignitor - no extra battery for the igniter required.
je hebt dus wel een gloeplug nodig maar je gloeiplug driver kan je vervangen door de rotostart 2, hoe ze het doen weet ik nog niet.

die savage in dat filmpje dat je bedoeld is een gewone 25 niet de X, daar heb ik tot nu toe nog geen filmpjes van gezien.

M.V.G.
Tjeerd

M.V.G.
Tjeerd

Ik ga morgen (dinsdag dus) de Savage X bestellen en hoop hem begin maart binnen te hebben. Ik kan je zeggen dat ik er niet op kan wachten. Een hele nieuwe Savage :D . Dan kan ik zelf bekijken hoe hard hij gaat en hoe hij klinkt. In iedergeval is het een verbeterde Savage 25, de auto die ik eerste wilde kopen. Maar ik ben toch maar voor de nieuwe Savage gegaan. Ik heb toch voor de Savage gekozen omdat het een heel nieuw model is. Dit houdt in dat er wat dingen ten opzichte van andere Savages zijn verbeterd. De prijs is wel wat hoger, maar als je iets doet, doe het dan goed zou ik zeggen.

hoi,

als ik sommige voordelen van de savage X lees wordt ik wel jaloers, die easy to acces diff huisje lijken mij ideaal ze zeggen ook op de hpi site dat dit op een normale savage te bouwen is met wat extra onderdelen, ze zeggen alleen niet welke onderdelen. maar je hebt een goede keus gemaakt.

M.V.G.
Tjeerd

Vraagje,

Is er iemand die ervaring heeft met
een LRP z28 motor voor de Savage.

Alvast bedankt

Ron

hoi,

Ik heb er ervaring mee, maar ik heb niks om het mee te vergelijken, dus ik kan wel gaan zeggen dat hij goed is en alles maar dat kan ik niet ;).
ik heb nog nooit start problemen gehad buiten het feit om dat mijn gloeiplugaccu een keertje leegwas zonder dat ik het door had :).
er is ondertussen een derde versie uit van de motor, de spec 3. ik rijd met een spec 1. Tip: typ ook eens de naam van de motor in de search engine van dit forum, je zult er genoeg over vinden.

M.V.G.
Tjeerd

ik vind het wel mooi dat je bij de X de gearbox er zo uit kunt halen, zonder zowat de hele auto te hoeven demonteren.

Mijn 3-speed gearbox schakelt niet (meer) en nu zal ik het hele spel van mn savage25 open moeten gooien...of heeft iemand een tip , waar je naar moet kijken ?

Kan iemand mij wat uitleg geven van hoe ik eventueel zelf een rolkist kan maken,en zelf een ijzeren(aluminium) voor-en achterbumper?

Oke bedankt Neoblader,

Ik denk dat het inderdaad gaat om de LRP z28 spec1 omdat
het een 3,81pk betreft. Weet het niet zeker, maar bedankt
voor de tip om de zoekmachine te gebruiken. Staan veel
goede ervaringen met deze motor.

Heb dus een SS gekocht met deze motor :D :D :D
Krijg hem dit weekend hoop dat het mooi weer is dan.

displayimage.php

Hoop dat het lukt met de foto van mijn SavageSS :D

Gr. PimSavageSS

Ziet er goed uit Pim!! :D

Heb deze kleur nog niet eerder gezien, mooi hoor.

Heb helaas nog geen foto's van mijn Savage (heb em nog nie)
Als ik hem heb, zet ik ze wel op dit forum.

Back