Algemeen Savage Topic

• Topicstarter Topicstarter Mattijn
  • Startdatum Startdatum
Afbeelding(209).jpg

Het voor en achtergedeelte zit in elkaar
Afbeelding(211).jpg

Chassis met versnellingsbak gereed
Afbeelding(212).jpg

Even een overzichtje :)
Afbeelding(215).jpg

Na wat gerommel met de servo's en electronica zit het geheel aan elkaar, het begint nu ergens op te lijken :)
Afbeelding(216).jpg

Schokbrekertjes vullen (niet met Hertog Jan uiteraard) :lol:
Afbeelding(220).jpg

Dan ook maar compleet met motor, wordt mooi hè?
Afbeelding(222).jpg

Tatatata!!! Gereed, op het spuiten van de kap na maar dat kan pas als het weer een beetje beter is.

Inmiddels zit er ook al een wheelie bar op maar eerst maar eens inrijden. Dat is wel een straf met dit weer. :mad:

Al met al een leuk projectje, hoop dat de foto's meer mensen inspireren om een kit te kopen ipv een RTR.

ja ja ziet er mooi uit!

alleen jouw opmerking om een zelf bouw te kopen van rtr is niet helemaal
van toepassing want ik heb een rtr , maar ben elke dag aan het sleutelen om hem weer goed te maken.
hij is nooit echt kapot maar alles kan net weer iets beter.
dus evenmgoed sleutel werk zat aan dat ding.

gelukkig maar want ik vind dat ook te gek om te kloten aan de savage.

succes met inrijden!

gr eddy

8O hij is wel erg vet

:lol: vind alleen die gele veren erg lelijk bij de schokdempers :lol:

hoeveel geld zit daarin :?:

eddepet zei:
ja ja ziet er mooi uit!

alleen jouw opmerking om een zelf bouw te kopen van rtr is niet helemaal
van toepassing want ik heb een rtr , maar ben elke dag aan het sleutelen om hem weer goed te maken.
hij is nooit echt kapot maar alles kan net weer iets beter.
dus evenmgoed sleutel werk zat aan dat ding.

gelukkig maar want ik vind dat ook te gek om te kl%$# (censuur) aan de savage.

succes met inrijden!

gr eddy

Je hebt natuurlijk gelijk, ik doelde meer op het maken van je auto, dat is toch een leuke ervaring, van doos met spulletjes (dure doos overigens:)) naar leuk speeltje. Sleutelen blijft natuurlijk ook erg leuk.

Inrijden is een beetje een drama met dit weer, wil graag binnen een paar dagen dat ding ingereden hebben maar de weergoden staan dat niet toe. Nu staat die bak me elke dag vriendelijk aan te kijken zo van, kom laten we uit rijden gaan :lol:

Enig idee trouwens welke velgen met (straat) banden een beetje te doen zijn? Normaal rijd je natuurlijk off road maar soms ga je even over de straat, de standaard banden zijn dan zo glad geworden lijkt me. Bij de verschillende shops zie je door de banden het bos niet meer :)

Welke banden met velgen off road en welke onroad?

die banden van mij zijn de gewone standaard banden.
ik zag al dat die van jou van die nopjes banden heefd, en ja die zijn
zo kaal.
die standaard banden zijn zowel voor onroad als off road geschikt.
dus mishcien zo'n setje erbij halen.
kost wel zo rond de 100 euro......maar soms 2de hands voor een eurootje
of 70.
normal_savage%204.jpg

gr eddy

Om en na bij de 1000.-

Misschien komt nog 2 motoren op enz.

gr ben

:| tering, maareuh wat houd het eigenlijk in "promowagen", is hij dan je sponsor ofzo?

-mattijn

Ik heb een klein probleempje met mijn Savage.
De carb staat nu 2.5 toeren open, en hij trekt nie zo super goed en rijd ook niet rap. Schakeld niet. Alles staat nog op de standaart instellingen.

Vic

ik heb er zelf weinig verstand van, wat ik heb gedaan is me vader ff lief aan gekeken en die heeft me even naar de winkel gebracht en die hebben em ff goed ingesteld :D

-mattijn

@benny;

Zit er wel erg vet uit!!
Alleen ik ben totaal geen aluminium fan. Wel de skitz en de veren, maar niet de draagarmen etc...... het breekpunt is gewoon weg veel te groot.....

Maar het ziet er wel wijs uit :-D

hoi,

het is dat je het net zegt, ben op dit moment de draagarmen aan het vervangen door kunstof versies. :)

de kunstof onder en boven draagarmen wegen 224 gram bij elkaar ik post nog wel hoeveel de alu bij elkaar wegen.
zodra ik klaar ben met zo'n lange pin die de onderste draagarm vast houdt er uit te vissen, lijkt wel krom ofzo.

M.V.G.
Tjeerd

hoi,

de 8 alu armen wegen 442 Gram.
conclusie, de alu delen zijn 2 keer zo zwar als de standaard onderdelen.
best wel veel dus.

lol, als ik jou was zou ik die alu delen die je vervangt gewoon verkopen, kun je andere hop up van kopen :P

-mattijn

hoi,

ze zijn een beetje beschadigd, misschien dat ik ze gewoon blank alu maak dan zijn ze weer egaal.
heeft iemand nog nadelen van alu velgen?

M.V.G.

ik weet niet, misschien het gewicht maar ik weet niet of dat veel uitmaakt, maar ze zijn denk ik sowiso wel wat steviger dan gewone velgen, die zou ik dus gewoon laten zitten [?]

-mattijn

Het gewicht van de alu savage is aanzienlijk groter geworden :lol: maar ja , Wordt toch niet veel meegereden , De reden snappen jullie wel denk ik ?

bennieboy90 zei:
Het gewicht van de alu savage is aanzienlijk groter geworden :lol: maar ja , Wordt toch niet veel meegereden , De reden snappen jullie wel denk ik ?

ook al is het een retorische vraag :P

-Het word zwaarder
-Het is duur
-Het veranderd het breekpunt

ff een samenvatting, ookal is het al 1000x hier gezegt :P

-mattijn

Back