Algemeen Savage Topic

• Topicstarter Topicstarter Mattijn
  • Startdatum Startdatum
Mattijn zei:
een Serpent Veteq en een Savage is natuurlijk wel een groot verschil :P, een savage is eigenlijk een echt offroad auto, dikke vering, stevig etc., als je bang bent dat een onroad te laag is, kun je misschien beter een buggy nemen :P.
En een MT [o.i.d.] kun je natuurlijk wel een kap opzetten die je mooi vind, en andere banden/velgen etc., in dit topic is al een gelijknamige discussie gevoerd:
http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=34391

misschien heb je er wat aan

-mattijn

Thnx voor je info, maar ik neig momenteel toch meer naar de Savage omdat die er gewoon zo bruut uitziet :o En ik kan altijd nog lagere vering erop zetten zodat de wegligging beter wordt op asfalt enzo (een Serpent verhogen is lastiger denk ik). Maar ik zal indd in dat topic nog even rondkijken.

hoi,

als ik je zo hoor twijfelen tussen Monster truck en een Veteq lijkt mij het beste dat je iets er tussenin neemt, want een savage is en blijft een offroad-basher en een serpent is en blijft een wagen puur voor glad asfalt, met een buggy of een rally auto ben je denk ik stukken beter uit.

M.V.G.
Tjeerd

jah zon failsafe heb je wel nodig want als je auto te heet word of te ver weg is zou hij doorblijven rijden of je zou de motor door de hitte kapot draaien :!:

:D groetjes rick :D

@rick

heb jij een venom smart dan, zo'n fail save die ook reageert op de temperatuur van je motor?

M.V.G.
Tjeerd

word zo'n motor eigenlijk snel te heet? Ligt er denk ik ook een beetje aan hoe je rijd, en hoelang, en de buiten temperatuur denk ik?:P

-mattijn

Als je de motor juist hebt afgesteld wordt de motor niet zo snel heet. En in de meeste gevallen slaat de motor zelf al af, omdat dan je gloeiplug naar de haaien gaat.

Een standaard failsafe reageert alleen op storingen en op het buiten bereik raken van de auto.

Ik heb geen failsafe... Dom, want van het zelfde geld wat ik nu aan de reparatie uit ga geven [als de onderdelen binnen zijn :P], had ik net zo goed een failsafe kunnen kopen :oops:

maarja.. volgende keer beter :P

-mattijn

Het geldt voor een failsafe is het echt waard. Gewoon aanschaffen dat ding. Als je ooit is bij een grote meeting of wat dan ook aanwezig bent, en er is iemand die met de zelfde freqentie als jou rijdt, dan ben je gewoon zwaar de L*L . Dus voor die 3 tientjes zou ik geen onnodige risico`s nemen, op alle modelauto`s die ik heb zit een failsafe.

Zo, anderhalve week geleden een Savage SS 4.6 aangeschaft en gebouwd. Ik zal morgen eens wat foto's plaatsen van de verschillende stadia van de bouw. Op dit moment twee tankjes erdoorheen, maar het weer staat niet meer toe :( Als het snel beter wordt dan meer peut er doorheen jassen, dan kan het echte afstelwerk gaan beginnen :)

Dit is toch heel wat anders dan mijn oude Tamiya Monsterbeetle (Electrisch) Ik ga er veel plezier mee hebben, dat lijkt wel zeker. Ik hoop veel leuke postings te kunnen doen en bij te dragen aan de vragen van anderen.

@mattijn
ook op elektrisch aangedreven auto moet je een fail save zetten want ook die kunnen op hol slaan.

@burp
foto's zijn altijd leuk.

M.V.G.
Tjeerd

Mattijn zei:
:o je hebt de tank ipv de zender enzo gezet? :P ziet er wel vet uit, wat heeft dat je gekost? :P, en heb je ergens een tuturial?

-mattijn

Op mijn site staat de tuturial.
Er staan ook meerdere projecten op, dit is al mijn 2e midtank job.
Momenteel staat de site verloren op internet, ik kan niet meer op de server komen.

www.rcdconline.tk

Gaat er niet om wat het gekost heeft, maar of je plezier van je custom modificaties hebt. Daar gaat het om in deze hobby. Aftermarket rommel kopen kan iedereen.

LoL

Geld kosten doet het toch wel!!!

Punt is alleen, neem bijvoorbeeld TVP's
Je kan ze halen van FLM, jottem jottem lol lol, ik heb nieuwe tvp's!!!
(en met mij 2120479 anderen) Where's the fun in that?

Lekker je eigen stuff maken, heeft psygho ook een handje van.
Geeft veel meer voldoening. En je kan zeggen dat jou auto uniek in de wereld is. En dat geeft een goed gevoel.

Just my 0,02

ja ik vind het ook leuker om zelf dingen te maken, je kan bijv. een lichtensetje kopen, maar tis toch veel leuker om het zelf te doen? :P

-mattijn

displayimage.php

kijk wel gappige foto!
hier springt een maatje van me over mij heen.

gr eddy

oja bedankt ik zag al dat het niet goed ging.
wat deed ik nou verkeerd?

gr eddy

Hoi,

Tussen de 2 img tags moet altijd de directe link van het plaatje staan, niet een site waar het plaatje toevallig op staat want dan weet "de computer" zemaar niet welke hij moet kiezen, simpel uitgelegd dan :P.

Je kan aan de directe link komen door rechts op het plaatje te klikken en dan eigenschappen aanklikken. Daar zie je dan een link staan, die kopiër je en plak je dan weer tussen de 2 img tags.

Ik weet niet of u dit al wist maar toch, door op de foto te klikken bij de modelbouwforum upload wordt de foto resized naar het originele formaat waardoor hij dus meestal wat groter en dus duidelijker wordt, ook bij die grote foto geldt dezelfde procedure om de directe link te vinden als bij de kleinere.

M.V.G.
Tjeerd

Back