Associated SC10 RS 2wd Topic

  • Topicstarter Topicstarter JelcoGhysels
  • Startdatum Startdatum
Waarschijnlijk wel, maar net zoals cooper zegt. Ga gewoon langs de winkel leg je verhaal uit en kijk wat ze zeggen. We kunnen met z'n allen wel gaan gissen, maar daar heeft niemand wat aan.
 
Waarschijnlijk wel, maar net zoals cooper zegt. Ga gewoon langs de winkel leg je verhaal uit en kijk wat ze zeggen. We kunnen met z'n allen wel gaan gissen, maar daar heeft niemand wat aan.

Ze zeggen dat ze hem besteld hebben in Duitsland en dat hij naar dat land terug moet,naar de invoerder, maar hij doet echt raat ! hij rijd niet achterruit en vooruit heel traag, en als ik achterruit wil rijden en ik wil dan terug voorruit dan gaat het niet dan moet ik eerst de regelaar weer aan en uit zetten

mvg
 
Dan zul je dat moeten doen. Wijs ze erop dat er een wettelijke redelijke reparatie-termijn is.
 
Laatst bewerkt:
De winkel moet dat regelen voor jou, niet jij. Als dat ding naar Duitsland moet moeten ze dat zelf maar opsturen.
 
je zou de regelaar nog eens opnieuw kunnen programeren op de zender en ook de ontvanger opnieuw binden, maar ik kan er denk ik wel op rekenen dat je dit toch niet zult doen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ga voorlopig mijn hobbywing 60a regelaar gebruiken

zou dat lukken ?

MVG
 
Ik ga voorlopig mijn hobbywing 60a regelaar gebruiken

zou dat lukken ?

MVG
 
Idd, alleen is de ts beetje wispelturig en vraagd de hoofdprijs voor zijn spullen,
En heeft lange tenen en leest en begrijpt alleen de dingen die hij wilt :bye:
 
Laatst bewerkt:
Ha,
Ik ga binnenkort ook de SC10 aanschaffen.

Heb alleen een tweetal vraagjes,

- Welke uitvoering en waarom? De FT is wel wat duurder maar heeft een behoorlijk aantal (ook onnodige) upgrades. Welke kiezen jullie, en nog belangrijker, wat is je motivatie?

- De 4x4 wordt geleverd met een 48 en een 32 pitch spur. Ik heb nog een motor met 5 mm as die ik wil gaan gebruiken, dus dan moet ik ook een 32 pitch spur hebben. Is die ook te krijgen voor de 2wd?

Alvast bedankt,
Robert
 
de FT heeft zeker wel betere hopups.
ik heb de standaart SC10, en deze is allang voorzien van alle FT hopups.

de rijeigenschappen gaan er iets op vooruit daar de betere dampers.
verder zitten er alleen maar sterkere onderdelen op.
zoals carbon versterkte draagarmen het diffhuis en de shock towers.
dus minder flex.

een 32 pits is volgens mij wel te verkrijgen.
alleen dan moet je een 13,5T brustless hebben, niet minder anders rijd hij veels te hard.
of je motor brand op.

de standaart 48 pits is een prima tandwiel, hij gaat bijna nooit stuk.
hij slijt alleen. (bij mij dan)

een 10,5T motor is snel zat.
ik rij zelf met de 87t spur en een 17t pinion met een tekin 10,5t motor.
ik denk dat de snelheid rond de 60/65 licht.
en een wheely trekt hij makkelijk als de accu helemaal achter in licht.

dus misschien even wat info over jou motor kan helpen om de juiste spur en pinion verhouding te zoeken in 32 pits.

en ga maar voor de FT, het zijn geld meer dan waard.

gr Sander.
 
Laatst bewerkt:
Ha Sander (en andere),

Ik heb een 540 en een 550 motor liggen, beide 3900 kv (9.5 en 5.5 T)
540 = LRP x12
550 = Speedpassion arrow

Die 550 had ik gekocht voor een 4wd shortcourse.

Ik zit nog een beetje te twijfelen tussen 2wd, 2wd FT en 4x4 sc10. Dat het een Associated wordt staat wel zo goed als vast, prachtige auto's, en een fijn merk.

Nog iemand die weet welke ik moet nemen;)?

Groet,
Robert
 
tsja 4wd of 2wd.

ook de vraag wat wil je met de auto doen?
gewoon lekker krossen of wedstrijden.

een 4wd rijd altijd beter.
een 2wd drift meer door de bochten.
maar dat driften is wel erg realistisch en zeker goed te doen met de sc10 2wd.
ook heb je met de 2wd meer fun, wheelys trekken, driften.
en met de 9,5T met een 16 of 17t pinion en 87 spur gaat dit als de brandweer.
ook heb je minder zware accu's nodig, (25c of 30C lipo's, minimaal 4000mAh)

ga je toch voor 4wd dan heb je ook zwaardere accu's nodig.
(minimaal 45c op 4000mAh) met de 550 motor.
anders gaan ze niet lang mee.
de sc10 4wd is een echte competite auto.
er zit wel meer onderhoud aan.
omdat er meer onderdellen zijn die slijten. (tandwielen, snaar, klicker)
maar het is wel een super mooie auto.

zelf rij ik met de 2wd en heb weinig schade of iets kapot.
ik heb na 2 jaar maar eens nieuwe tandwielen en het diff vervangen :cool:.
de pinion en spur gaan iets minderlang mee.
let wel op dat je een hardstalen pinion gebruikt. dus geen allu want die zijn na 3 accu's op.
ook de balldiff is voor de sc10 geen succes (bij mij dan) het slipt iets en er gaat snel zand in zitten.
dus gewoon de geardiff gebruiken.
wij rijden rijden altijd op los zand dus alles slijt erg snel.
maar goed na 2 jaar vind ik niet snel ;).

maar de keuze voor 2wd of 4 wd moet je toch zelf maken.

gr Sander.

hier een filmpje
de rode auto is een sc10 2wd.
de groen witte een sc10 4wd.
[media=youtube]pp7xbOLYXoc[/media]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
tsja 4wd of 2wd.

ook de vraag wat wil je met de auto doen?
gewoon lekker krossen of wedstrijden.

een 4wd rijd altijd beter.
een 2wd drift meer door de bochten.
maar dat driften is wel erg realistisch en zeker goed te doen met de sc10 2wd.
ook heb je met de 2wd meer fun, wheelys trekken, driften.
en met de 9,5T met een 16 of 17t pinion en 87 spur gaat dit als de brandweer.
ook heb je minder zware accu's nodig, (25c of 30C lipo's, minimaal 4000mAh)

ga je toch voor 4wd dan heb je ook zwaardere accu's nodig.
(minimaal 45c op 4000mAh) met de 550 motor.
anders gaan ze niet lang mee.
de sc10 4wd is een echte competite auto.
er zit wel meer onderhoud aan.
omdat er meer onderdellen zijn die slijten. (tandwielen, snaar, klicker)
maar het is wel een super mooie auto.

zelf rij ik met de 2wd en heb weinig schade of iets kapot.
ik heb na 2 jaar maar eens nieuwe tandwielen en het diff vervangen :cool:.
de pinion en spur gaan iets minderlang mee.
let wel op dat je een hardstalen pinion gebruikt. dus geen allu want die zijn na 3 accu's op.
ook de balldiff is voor de sc10 geen succes (bij mij dan) het slipt iets en er gaat snel zand in zitten.
dus gewoon de geardiff gebruiken.
wij rijden rijden altijd op los zand dus alles slijt erg snel.
maar goed na 2 jaar vind ik niet snel ;).

maar de keuze voor 2wd of 4 wd moet je toch zelf maken.

gr Sander.

hier een filmpje
de rode auto is een sc10 2wd.
de groen witte een sc10 4wd.
pp7xbOLYXoc[/media] 20-11-2011 - YouTube

Ik heb ook een sc10 rs, 2wd

Je gear diff zelf, is de van plastic of metaal ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat extra onderhoud aan de 4wd is voor mij niet het probleem, daar zit ik niet mee.

Het grote voordeel van de 2wd vind ik dat tie een stuk lichter is en loopt, en te rijden is met m'n huidige ESC-motor combo. En natuurlijk de FT voor de prijs van de standaard 4x4.

Waar ik wel bang voor ben is dat de 2wd in wat ruwer terrein of los zand snel vast zit. Ik heb (op onroad na) nog nooit een 2wd gehad. Dat het wat lastiger rijd maakt niet uit, kom maar op ;)

Ik ga de auto waarschijnlijk niet voor wedstrijden gebruiken, heel simpel omdat dan de auto aan allerlei eisen moet voldoen en ik heb gewoon geen zin om daar geld in te steken. Wanneer ik een nieuwe motor nodig heb zal ik wel weer kijken of ik er dan 1 in het wedstrijdregelement kan kopen, maar nu niet.
Zo nu en dan eens op het circuit is wel de bedoeling, maar daar istie prima voor geschikt, dat weet ik.
 
Back
Top