Baja 5b ss wielen blokkeren

Dat gaat ook niet gebeuren met alu. Alu is veeel zachter dan het staal van de Bell. Carbon daarin tegen slijt sneller en geeft iets meer slip. Het is maar net waar je voorkeur ligt.

Als je voorraad wilt hebben moet je dezelfde cilinder kopen als die je nu hebt incl de zuiger. Onderblokken zijn niet nodig. Lagers van de krukas en naaldlager van je piston-pen zijn ook noodzakelijk.

Gr eddy

Dat gaat ook niet gebeuren met alu. Alu is veeel zachter dan het staal van de Bell. Carbon daarin tegen slijt sneller en geeft iets meer slip. Het is maar net waar je voorkeur ligt.

Als je voorraad wilt hebben moet je dezelfde cilinder kopen als die je nu hebt incl de zuiger. Onderblokken zijn niet nodig. Lagers van de krukas en naaldlager van je piston-pen zijn ook noodzakelijk.

Gr eddy

Meen je dat nou??

Dacht dat Alu juist de hele boel stuk maakte.

Allemaal krassen in de klok.
Klok weer vervangen.

Zou je alsjeblief iets meer willen vertellen wat het verschil tussen carbon en Alu schoentjes zijn ?

Met vriendelijke groeten

Michiel

Ik denkd dat de carboen schoentjes die je bedoeld ook niet echt carbon zijn maar teflon (PTFE) met een hoog carbon gehalte, dit is meestal zwart of rood gekleurd. Dat is namelijk veel gebruikt als koppelingschoen. Is ook makkelijk te bewerken materiaal dus als je kunt draaien en frezen gewoon een meter staf bestelen en je kunt voor een paar jaar schoenen maken.

Ik denkd dat de carboen schoentjes die je bedoeld ook niet echt carbon zijn maar teflon (PTFE) met een hoog carbon gehalte, dit is meestal zwart of rood gekleurd. Dat is namelijk veel gebruikt als koppelingschoen. Is ook makkelijk te bewerken materiaal dus als je kunt draaien en frezen gewoon een meter staf bestelen en je kunt voor een paar jaar schoenen maken.

De schoentjes zijn zwart.

Tjonge jonge, denk je carbon te hebben blijk je genept te zijn.

Vroegah heb ik leren werken met een draai bank op school.

Zelfs nog leuke dingen gemaakt toen de tijd, was echt top!!

Echter is dat al bijna 10 jaar geleden sinds ik met mijn pakkie en veiligheids bril achter zo'n machine heb gestaan:oops:

Gear mesh is op een Baja niet af te stellen.
Volgens e.o.a HPI site:
Fixed gear mesh, ideal totaal aantal tanden 74.
Dus 17/57, 18/56, 19/55 enz.
Echter volgens HPI kun je een 57 spur met een 16, 17 of 18 pinion gebruiken, alleen de 17 is ideaal (voor gear mesh).

Ik heb de tandjes is geteld en ik heb 17/ 55

Echter merk ik dat het spurgear steeds verder in de clutch carrier vreet.

Nu is dat niet zo erg met plastic lijkt mij....

Maar nu er een van metaal op gaat komen
Zie ik die bui al hangen :eek::eek:

Puntje twee is dat de lagers die bij de nieuwe carrier erbij zijn geleverd er zonder moeite in gaan...o_O

En er net zo makkelijk uitvallen:confused::confused::confused:

Bijlagen

• 15590682296384332367803740871149.jpg
    15590682296384332367803740871149.jpg
    236,9 KB · Weergaven: 269
Dat je plastic spurgear opgevreten word is wel te verklaren. Je blok heeft simpelweg te veel vermogen voor de plastic spur. Met staal zul je hier geen last meer van hebben.

Dat de lagers er zo gemakkelijk in gaan,en er ook weer uit gaan is niet goed. Dit is vaker een issue met de Ali of bang....d spullen. Dit is wel op te lossen hoor. Een drupje of 2 locktite(de groene versie) is geloof ik de “block press”type.
Carrier goed ontvetten en iets opruwen. Drupjes locktite erin en de lagers er in zetten. Minimaal 30min laten zitten.
Daarna afmonteren en klaar.

Nu heb ik echter twee andere problemen...

1 ( hoe maak je ook alweer een nieuw topic :rolleyes::rolleyes: )

2: heeft iemand toevallig een adresje waar men carburateurs verkoopt / renoveert

Iedere big scale winkel verkoopt carburateurs.
Bijvoorbeeld : TPS racing(NL), rc-car-online (DE),...
Er bestaan ook revisie kits met de membranen etc.

Laatst bewerkt:
Iedere big scale winkel verkoopt carburateurs.
Bijvoorbeeld : TPS racing(NL), rc-car-online (DE),...
Er bestaan ook revisie kits met de membranen etc.

Kiek da moe we hébben !!:yes:

Dan vraag ik mij alleen nog af of het gene wat ik net heb gestuurd dat gene is wat je bedoeld met revisie kit.

SmartSelect_20191106-070400_Chrome.jpg

Kiek da moe we hébben !!:yes:

Dan vraag ik mij alleen nog af of het gene wat ik net heb gestuurd dat gene is wat je bedoeld met revisie kit.

Bekijk bijlage 340608
Met de revisie kit bedoel ik membraantjes en rubbers etc.
Jij hebt een gas as nodig blijkbaar, is de huidige as versleten? Je moet ook rekening houden dat de plaats waar ik normaal past in de carbu niet uitgesleten mag zijn... ik spreek uit ervaring... vandaar dat ik een andere carbu incl gas as lagers geplaatst heb.

Met de revisie kit bedoel ik membraantjes en rubbers etc.
Jij hebt een gas as nodig blijkbaar, is de huidige as versleten? Je moet ook rekening houden dat de plaats waar ik normaal past in de carbu niet uitgesleten mag zijn... ik spreek uit ervaring... vandaar dat ik een andere carbu incl gas as lagers geplaatst heb.

De huidige as kan ik met de hand op en neer bewegen... doet het wel goed hoor,

Alleen moet hem vervangen omdat het schroefje wat daar in zit is afgebroken IMG-20191104-WA0010.jpeg IMG-20191104-WA0012.jpeg
IMG-20191104-WA0010.jpeg
IMG-20191104-WA0012.jpeg
IMG-20191104-WA0010.jpeg
IMG-20191104-WA0012.jpeg

ik men gelezen te hebben dat jij vaker met dit bijltje hebt gehakt en het één en ander er over weet.

Wat maakt het vervangen van de shaft the hard way ?
Omdat je dan moet maken dat je de vlinder die de lucht toevoer regelt, eigenlijk wat je bediend met je gas servo, er eerst uit moet halen, dan de as eruit, de nieuwe erin en de vlinder terug monteren, in de carbu heb je relatief weinig beweegruimte.

Een nieuwe carbu kost ongeveer 50 a 60€ en nieuwe as kost zobte zien al 20... je moet zelf weten wat je doet.

Omdat je dan moet maken dat je de vlinder die de lucht toevoer regelt, eigenlijk wat je bediend met je gas servo, er eerst uit moet halen, dan de as eruit, de nieuwe erin en de vlinder terug monteren, in de carbu heb je relatief weinig beweegruimte.

Een nieuwe carbu kost ongeveer 50 a 60€ en nieuwe as kost zobte zien al 20... je moet zelf weten wat je doet.

Als ik de as eventueel vervang is het gat dan weer opgevuld zoals het oorspronkelijk was ? Of heeft de huidige throttle shaft als een soort rammelaar ge fungeert en de boel uitgelubbert :weetnie::weetnie:

Als ik de as eventueel vervang is het gat dan weer opgevuld zoals het oorspronkelijk was ? Of heeft de huidige throttle shaft als een soort rammelaar ge fungeert en de boel uitgelubbert :weetnie::weetnie:
Ik denk dat ik een lager zie achter die c clip over het algemeen slijten die niet zo snel als zonder lager

Back