Baja 5b topic part 2: (hier verder)

Bedankt voor de tips en hulp, heeft me goed geholpen, helaas moet iemand nu mijn portefeuille even helpen haha.

Maar toen ik hem kocht zij hij ook dat hij er die dag nog een wedstrijd mee heeft gereden, maar dit was dus een leugen, aangezien de wagen stoort als een gek, en de remmen vervanging nodig hadden.

En ik heb al vrij veel over de wagen gelezen, vandaar dat ik meteen keek of de beugeltjes niet waren versleten, wat dus wel het geval was.

En ik ben inderdaad wat te impulsief, maar dat zal er ook wel een keertje vanaf gaan ;)

Trouwens, die man vertelde ook dat hij in nieuwstaat verkeerde, maar toen ik hem zag, wist ik al dat dit niet het geval was. Maar goed, in goed vertrouwen geloofde ik hem dat er verder niets mis mee was. Die vergissing maak ik ook geen 2e keer meer.

Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor de tips en hulp, heeft me goed geholpen, helaas moet iemand nu mijn portefeuille even helpen haha.

Maar toen ik hem kocht zij hij ook dat hij er die dag nog een wedstrijd mee heeft gereden, maar dit was dus een leugen, aangezien de wagen stoort als een gek, en de remmen vervanging nodig hadden.

En ik heb al vrij veel over de wagen gelezen, vandaar dat ik meteen keek of de beugeltjes niet waren versleten, wat dus wel het geval was.

En ik ben inderdaad wat te impulsief, maar dat zal er ook wel een keertje vanaf gaan ;)

Trouwens, die man vertelde ook dat hij in nieuwstaat verkeerde, maar toen ik hem zag, wist ik al dat dit niet het geval was. Maar goed, in goed vertrouwen geloofde ik hem dat er verder niets mis mee was. Die vergissing maak ik ook geen 2e keer meer.

Zoals ook ik al een x gezegd heb als je de modelbouwer de auto laat lopen en je kijk van te voren naar de zogezegde kwaaltjes, kan je de volgende x wat van de prijs proberen af te krijgen zodat het jezelf niet nog meer geld kost. En dit heet niet impulsief koopgedrag maar gewoon hebzucht. En je weet wie het hardst lacht, de verkoper in dit geval.

Hebzucht had er niets mee te maken. De verkoper had die week alleen 's avonds tijd, en ik vroeg van te voren of ik hem rijdend kon zien. Maar hij pakte dat ding alleen op, en gaf even met zijn handen gas door aan de servo te trekken. Ik had hem liever zelf getest.

Zelf heb ik een half uur lang vragen gesteld, en gekeken of er verder niets mis mee was. Alleen de remmen had ik zo snel niet in de gaten dat ze versleten waren, en dat ontvanger gedoe heb ik niet eens echt kunnen zien of dat werkte, aangezien hij dat ding alleen even vasthield en gas gaf.

Maar bedankt voor het hebzucht verwijt...

Mocht je nog een goede zender/ontvangercombi zoeken: ik heb de zender en ontvanger van de RTR versie (FM 3 kanaals met failsave) over, aangezien ik zelf een spektrum heb. Uiteraard werkend te zien. PB me maar ff als je interesse hebt. Mag uiteraard voor veel minder weg dan de hier genoemde bedragen voor een spektrum.

Ik denk ook niet , dat dit met hebzucht te maken heeft , het heeft naar mijn idee meer te maken met , onwetendheid (niet lullig bedoeld) en kopen met je hart ipv. met je verstand :? ;) Ik heb dit ook weleens gedaan toen ik nog jong en knap was :lol: en ik denk meerdere mensen op die leeftijd ? ;)
Wat lordluud ook al zegt : "Trouwens, die man vertelde ook dat hij in nieuwstaat verkeerde, maar toen ik hem zag, wist ik al dat dit niet het geval was."

Hier kun je (als het goed is) :rolleyes: alleen maar van leren , het is alleen zo jammer , dat het (vaak) een dure :? leerschool is :nosmile:

Gebrek aan ervaring is denk ik de grootste oorzaak van mijn problemen, maar ook mijn vertrouwen in de man die mij deze auto heeft verkocht.

Maar ik ga er geen woorden meer aan vuil maken, ik heb tenslotte ook alweer een miskoop gedaan qua rem-set :?

Ik hoop gewoon dat als mijn ontvanger probleem is opgelost ik lekker kan gaan rijden. Welke problemen er dan opdoemen zie ik dan wel.

En als je een standaard zender/ontvanger nodig hebt dan heb ik de originele ook nog wel liggen (hier naast me). Die mag je voor €30 incl verzenden van me hebben. (kanaal 3). Dan heb je voor weinig een werkende set.

Als je het geld kan missen zou ik voor een Spektrum zender gaan, iets duurder maar beter en je kan er meerdere modellen in kwijt.

Nou Lord,gelijk kopen die orginele zender,Is een prima ding,als je de orginele servo`s er ook nog bij hebt,heb je voor hele lange tijd veel plezier!!
Ikzelf heb ook een Spektrum,maar meer omdat iedereen het erover had,maar ik zie weinig meerwaarde toz van de orginele..(als je niet met 10 Baja`s tegelijk gaat rijden iig)
En 2ehands kopen blijft een risico,ikzelf heb mijn eerste perfekte Baja verkocht (sukkel:rolleyes:) en de 2ehandse die ik later weer kocht,had ook een motor erop met problemen:mad:
Dus dikke pech,maar lekker klaar maken(weet je ook gelijk hoe die in elkaar steekt),en straks lekker rijden!!

Nou, die zender krijgt dus een nieuwe eigenaar. Omdat hij al zo bekocht was heb ik deze voor weinig aan hem overgedaan. Maandag op de post, dinsdag zou het bij hem moeten zijn. Even ontvanger inbouwen, accu's in de zender en afregelen/rijden maar.

Nick, pak wel even de manual erbij hoe de ontvanger aangesloten moet worden en hoe je de fail safe instelt

Dat moet lukken denk ik.

Wel vreemd dat de vorige eigenaar er een AM ontvanger heeft ingebouwd, en al het originele eruit heeft gehaald. Hij een hele schuur vol met die zooi, dus hij heeft moeten weten dat AM stoort.

Maar goed, ik kijk met smart uit naar dinsdag!

Dat moet lukken denk ik.

Wel vreemd dat de vorige eigenaar er een AM ontvanger heeft ingebouwd, en al het originele eruit heeft gehaald. Hij een hele schuur vol met die zooi, dus hij heeft moeten weten dat AM stoort.

Maar goed, ik kijk met smart uit naar dinsdag!

Zal ie ook best geweten hebben en heeft hij je met een smoes weten te bedotten. Dus je bent niet alleen impulsief maar ook nog te goed van vertrouwen. Tis jammer dat er zulke verkopers zijn die zulke gebreken verdoezelen. Bedank de mensen op je blote knieën die je nu toch maar ff op weg helpen. Veel plezier ermee ;)

Nou, die zender krijgt dus een nieuwe eigenaar. Omdat hij al zo bekocht was heb ik deze voor weinig aan hem overgedaan. Maandag op de post, dinsdag zou het bij hem moeten zijn. Even ontvanger inbouwen, accu's in de zender en afregelen/rijden maar.

Nick, pak wel even de manual erbij hoe de ontvanger aangesloten moet worden en hoe je de fail safe instelt

@ Burp , je hebt hem toch wel verteld , dat ie nu minimaal één keer naar hoogtij moet komen ? ;) :lol:

Nee, dat nog niet. Dan gaat hij ook nog weg vol met tips en met een goed afgestelde Baja. Maar zoals altijd is iedereen van harte welkom bij ons. Ze komen overal vandaag, hoorn, elst beverwijk, zaandam, krommenie, velsen, heemskerk, amsterdan, almere en vast nog een aantal plaatsen die ik nu vergeet :D

Met een Baja moet je veel plezier beleven, daarom help ik ook een handje om Nick op weg te helpen.

Zal ie ook best geweten hebben en heeft hij je met een smoes weten te bedotten. Dus je bent niet alleen impulsief maar ook nog te goed van vertrouwen. Tis jammer dat er zulke verkopers zijn die zulke gebreken verdoezelen. Bedank de mensen op je blote knieën die je nu toch maar ff op weg helpen. Veel plezier ermee ;)

Ik denk wel dat degene weten wie mij hebben geholpen dat ik ze zeer dankbaar ben. Ben al blij dat ik weet wat het probleem is en dat ik nu een goede zender/ontvanger krijg. Kan ik eindelijk eens een keertje gassen met dat ding, want nu staat ie alleen stof te happen.. Alhoewel... De looks waren helemaal standaard, was niets aan gedaan, nu ziet het er zo uit:

IMG_1480.jpg

IMG_1479.jpg

IMG_1478.jpg

@Burp: Hoe, wie wat, waar? :lol:

Ja inderdaad, dat paarse vernachelt het wel een beetje.. Hmz, misschien keertje laten poedercoaten ofzo.

Ja inderdaad, dat paarse vernachelt het wel een beetje.. Hmz, misschien keertje laten poedercoaten ofzo.

Gewoon met crofty het paars weg halen en als je daar zin in hebt kan je het ook polijsten met waterproof schuurpapier (veel werk)

Laatst bewerkt:
Oeh, polijsten, vind ik zelfs leuk werk :lol:

Nops, ene Marco in Maasbracht.

En wat is Crofty precies? Kun je dat halen bij een bouwmarkt of dergelijke? Dat is toch een soort ontstopper?

Oeh, polijsten, vind ik zelfs leuk werk :lol:

Nops, ene Marco in Maasbracht.

En wat is Crofty precies? Kun je dat halen bij een bouwmarkt of dergelijke? Dat is toch een soort ontstopper?

Nou dat komt mooi uit!

Crofty is een gootsteen ontstopper waar ze ook van die bommetjes mee maken dus kijk uit met dat spul.
Het is te koop bij bijv. Kruidvat.

Ziet er zo uit

Back