Baja 5b topic part 2: (hier verder)

Nou, na opeens een mooi aanbod te hebben gekregen voor een Spektrum 3.0, ben ik toch overstag gegaan! Vandaag opgehaald, en eindelijk rijden!

Mooi man 8)

Ik wist trouwens niet dat Baja's wheelies konden trekken :mrgreen:

Oh ja Burp, die koop van de originele zender gaat natuurlijk gewoon door. Heb ik altijd nog een reserve achter de hand, en mocht ik em ooit verkopen, heb ik tenminste een groot deel van alle originele dingen die erbij zaten.

Als je het wilt afblazen is het mij ook goed hoor, dan stort ik het bedrag wel weer terug. Kan je het ergens anders aan uitgeven. Die zender raak ik wel kwijt als ik het wil. Was meer om je snel op weg te helpen.

Laat maar weten.

Nee hoor is niet nodig. Een extra zender is nooit mis, en gekocht is gekocht.

Toch bedankt voor 't aanbod :mrgreen:

Owk .. ik twijfel. Een 5B kopen of een SS. Schijnt dat de SS meer tuning heeft ofzo.
Maar volgens Kobos van dit forum is het diff alleen goed verbeterd. Hmmm. Als ik een 5B koop. Dan kan ik toch al direct een beter dif kopen?

SS komt dan ook met een leuk potje en de 5B heeft zo'n standaard pijpje.

Je kan beter voor een SS gaan want die heeft inderdaat een alu diff, en hij heeft dikkere shockdemperstangen die niet meer krom gaan en hij heeft sterkere aandrijf assen want de standaard die in de 5b rtr zitten breken snel!

Ik heb je via de PB een link gestuurd naar een mooie/goede SS gestuurd die Gorelroni hier op het forum tekoop heeft staan..

Je kan beter voor een SS gaan want die heeft inderdaat een alu diff, en hij heeft dikkere shockdemperstangen die niet meer krom gaan en hij heeft sterkere aandrijf assen want de standaard die in de 5b rtr zitten breken snel!

Ik heb je via de PB een link gestuurd naar een mooie/goede SS gestuurd die Gorelroni hier op het forum tekoop heeft staan..

De 5b stangen gaan vaak krom omdat dan de zuiger op een te klein gaatje staat , zet je deze op het grootste gat en de pre tension op de veren iets harder , heb je géén probs. meer , lekken doen de ss schokkers net zo hard , Na een jaar te hebben gereden met mijn 5b waren mijn stand. assen nog heel , weet je wat er brak ? een diff. cup , finaal in twee-en ;)

Wel heb ik er toen 7/8 maanden terug turtle drive en diff. cups opgezet met dikkere assen :cool: ;) Ook zit er een diff. saver van turtle , maar dat is meer omdat ik toen mooi vond en er nog geen ss uit was :rolleyes: het lekken van de shocks van de 5b , heb ik trouwens aardig onder controle , door er mini keerringen in te plaatsen , die zitten er nu denk ik een jaar in , en lekken niet :cool:

De 5b stangen gaan vaak krom omdat dan de zuiger op een te klein gaatje staat , zet je deze op het grootste gat en de pre tension op de veren iets harder , heb je géén probs. meer , lekken doen de ss schokkers net zo hard , Na een jaar te hebben gereden met mijn 5b waren mijn stand. assen nog heel , weet je wat er brak ? een diff. cup , finaal in twee-en ;)

Wel heb ik er toen 7/8 maanden terug turtle drive en diff. cups opgezet met dikkere assen :cool: ;) Ook zit er een diff. saver van turtle , maar dat is meer omdat ik toen mooi vond en er nog geen ss uit was :rolleyes: het lekken van de shocks van de 5b , heb ik trouwens aardig onder controle , door er mini keerringen in te plaatsen , die zitten er nu denk ik een jaar in , en lekken niet :cool:

Ik reed de stangen van de rtr constand krom tewijl er 10wt olie in zat en op het bijna grootste gat stond.
Mijn SS shockdempers hebben 1 keer gelekt en dat kwam doordat het hoesje eraf was gegaan en er dus zand tegen de o-ringen gaat schuuren.
De oplossing is dan voor €6 12 o-ringen kopen en het hoesje er goed op doen en geen lekage meer

@ Suzuki , dit zijn mini keerringen die ik na een zoektocht op internet en via de telefoon gevonden heb , deze hebben dezelfde afmeting als de twee transp. o-ringen , ik heb ze via de firma Eriks , die niet aan part. leveren en alleen per 100 :schrik: maar als je ze belt krijg je vanzelf een dealer te horen , die ze kan leveren/best.

@ Ian , ik kraak niks af hoor , begrijp me niet verkeerd , als er toen der tijd een ss was geweest had ik die gekocht ;) De één zal wat meer geluk hebben als de ander , denk ik :???: net als met een 1:1 auto van twee dezelfde merken en types , hoor je meestal ook twee vers. verhalen ;)

@ Paultje , het is maar net wat je ervoor (over) hebt ;)

@ Suzuki , ik heb hier een link voor je :http://www.eriks.nl/index.php?dynamischeafdichtin

@ Ian , ook in de usa hebben ze er last van , en hebben ze ook de keerringen ontdekt :

http://www.hpibajatutorials.com/showthread.php?t=515

Laatst bewerkt:
En alweer een klein probleempie.. Met het sturen, wilt de stuur servo wel volledig uitwijken naar links, maar naar rechts vertikt ie. Ik heb al van alles geprobeerd met het trimmen op de zender, en het verstellen van de servo arm etc, maar de volle mep naar rechts, daar heeft ie geen zin. Tenminste, niet volledig naar rechts, waardoor die een eeeeenorme draaicirkel heeft. (mits ik de arm verstel, alleen dan is het probleem net andersom).

Hoe komt dit?

Hey Kobus kun je ze niet leveren dan?? Als dat een goede oplossing is zie ik wel een handeltje voor je.

Paultje 118 , kom maar naar beneden en sla je slag :lol:

en nu zonder gekheid , als jij denk dat het je wat lijkt en je hebt de centen , maak je toch een afspraak met de verkoper ;)

Paultje 118 , kom maar naar beneden en sla je slag :lol:

PriceIsRightLogo.gif

Lalalaaaaaalaaaaalalala .....

Hey Kobus kun je ze niet leveren dan?? Als dat een goede oplossing is zie ik wel een handeltje voor je.

Ik heb er toen ooit eens een paar gekocht om te proberen , want ik wou van dat lekken af ;) Ik geloof dat ze iets € 5.00 p.st. kosten , en ik heb helemaal geen zin een handeltje , ik vind het leuk om dingen te "delen" met andere rc. ers en daar hoef ik voor de rest niets van te hebben :D

Hoogtij spirit heet dat. bij ons is het over het algemeen heen en weer vliegen van onderdelen enz. iedereen regelt wel iets voor de ander, dat maakt het zo leuk :yes:

Mijn vorige vraagje was een beetje over het hoofd gezien :roll:

En alweer een klein probleempie.. Met het sturen, wilt de stuur servo wel volledig uitwijken naar links, maar naar rechts vertikt ie. Ik heb al van alles geprobeerd met het trimmen op de zender, en het verstellen van de servo arm etc, maar de volle mep naar rechts, daar heeft ie geen zin. Tenminste, niet volledig naar rechts, waardoor die een eeeeenorme draaicirkel heeft. (mits ik de arm verstel, alleen dan is het probleem net andersom).

Hoe komt dit?

@ Lordluud , even je servo openmaken en je tandwielen nakijken , waarschijnlijk is een kant versleten , er zitten denk ik nog kunststof tandwielen in , er is een metaal upgrade te koop ;)

Ik kan de servo als ie uit staat wel met m'n hand volledig beide kanten op bewegen, alleen als ie aan staat en ik stuur, stopt ie gewoon op een bepaald punt, en kan ik em ook niet meer verder duwen met mijn hand. Zal dat echt aan versleten tandwielen liggen?

EDIT: bij de oude zender sloeg ie volgens mij wel beide kanten volledig uit.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back