Baja 5b topic part 2: (hier verder)

Waarschijnlijk wel , er zit een aanslag pennetje op het eindtandwiel , en je hebt best kans dat de tandwielen al een beetje verschoven zijn , waardoor je aanslag dus ook verschoven is , maar het is niet veel werk hoor , ff je radiobox eruit , dan je stuurservo eruit , openmaken (voorzichtig) en je tandwielen nakijken ;)

en je hebt pb.

Wat ook kan is dat de travel adjust op je zender niet ver genoeg gaat. Als je met de hand wel de gehele uitslag kan behalen dan moet je het daar in zoeken, tandwielen defect kan ook natuurlijk, zender controleren is makkelijker ;)

Nick, wil je de zender/ontvanger echt nog hebben, het maakt mij echt niet uit als je er vanaf wil zien. Je hebt nu een goede dus deze is dan ook echt overbodig.

Die 30,- kan je dan aan andere dingen besteden en niet aan een zender die ergens ligt weg te rotten ;)

Laat even weten anders gaat hij vanmiddag alsnog op de post.

Wat ook kan is dat de travel adjust op je zender niet ver genoeg gaat. Als je met de hand wel de gehele uitslag kan behalen dan moet je het daar in zoeken, tandwielen defect kan ook natuurlijk, zender controleren is makkelijker ;)

Nick, wil je de zender/ontvanger echt nog hebben, het maakt mij echt niet uit als je er vanaf wil zien. Je hebt nu een goede dus deze is dan ook echt overbodig.

Die 30,- kan je dan aan andere dingen besteden en niet aan een zender die ergens ligt weg te rotten ;)

Laat even weten anders gaat hij vanmiddag alsnog op de post.

Nou ja, ik vind het lullig om een aankoop te annuleren, aangezien ik me dan niet echt aan mijn woord hou. Aan de ene kant heb je wel gelijk. Die 30 euro kan ik goed gebruiken, aangezien er weer een probleem is :lol:

Toeren maken, maar niet vooruit komen... Straks weer even uit elkaar halen om te kijken wat er aan de hand is :roll:

Hoop niet dat er iets is afgebroken ofzo, want had me juist verheugd om de vakantie te kunnen rijden, en bestellen duurt weer paar dagen :evil:

Laatst bewerkt door een moderator:
Nou ja, ik vind het lullig om een aankoop te annuleren, aangezien ik me dan niet echt aan mijn woord hou. Aan de ene kant heb je wel gelijk. Die 30 euro kan ik goed gebruiken, aangezien er weer een probleem is :lol:

Toeren maken, maar niet vooruit komen... Straks weer even uit elkaar halen om te kijken wat er aan de hand is :roll:

Hoop niet dat er iets is afgebroken ofzo, want had me juist verheugd om de vakantie te kunnen rijden, en bestellen duurt weer paar dagen :evil:

Geen probleem. Ik stort vanmiddag je geld wel weer terug. Dan kan de zender/ontvanger misschien voor een ander in nood een keer van pas komen.

Als je gas geeft en hij gaat niet vooruit dan heb je grote kans dat het een gestripte spur is, een gebroken koppelingsveertje of versleten koppelingsschoenen.

Versleten koppelingsschoenen komt vaak en bij sommige ook best snel voor. De oplossing voor dat probleem is de Elcon koppeling. Deze slijt nauwelijks meer.

@Kobus, is heel simpel en handig, naar beide kanten kan je de de maximale uitslag regelen zodat de wielen precies zover komen zonder dat de servo te ver door drukt. Laat ik de volgende keer wel zien maar als je met je zender er naartoe loopt en je staat op Travel adjust, draai dan maar eens aan het stuurwiel, dan zie je dat je zowel links als rechts kan afregelen.

Wat betreft het links rechts sturen...

- Zet ALLE trims op 0...
- Zet de servo-hevel zo recht mogelijk op de servo...
- Afhankelijk van je zender controleer je of de EindPunt Afstelling en Travel Adjust goed staan... in de meeste gevallen alles op 100 of 100%.

Vervolgens je stuur afstellen dat je mooi rechtuit gaat en dat bij maximaal sturen de servo niet mechanisch belast wordt.

Toeren maken en niet vooruitkomen duidt meestal op losse tandwielmeenemers of wielmeenemers... dus even je aandrijflijn controleren...

Wat betreft het links rechts sturen...

- Zet ALLE trims op 0...
- Zet de servo-hevel zo recht mogelijk op de servo...
- Afhankelijk van je zender controleer je of de EindPunt Afstelling en Travel Adjust goed staan... in de meeste gevallen alles op 100 of 100%.

Vervolgens je stuur afstellen dat je mooi rechtuit gaat en dat bij maximaal sturen de servo niet mechanisch belast wordt.

Toeren maken en niet vooruitkomen duidt meestal op losse tandwielmeenemers of wielmeenemers... dus even je aandrijflijn controleren...

Bij een baja , moet de servo hevel 10 gr. naar rechts staan , als de servo in neutraal staat ;)

Heel erg bedankt! Als je je nog bedenkt, geen probleem. De aankoop zal altijd geldig blijven :lol:

Ik zal vanavond of straks de hele wagen eens strippen, kijken wat er aan de hand is. Heb wel al gezien dat als je aan een asje draait, er geen tegenwerkende kracht op staat, dus daar in e buurt zal er wel iets los zitten of dergelijke. Kan ik meteen kijken wat er nog meer aan de hand is, en weer voor 30 euro onderdelen kopen :roll:

Geen probleem. Ik stort vanmiddag je geld wel weer terug. Dan kan de zender/ontvanger misschien voor een ander in nood een keer van pas komen.

Als je gas geeft en hij gaat niet vooruit dan heb je grote kans dat het een gestripte spur is, een gebroken koppelingsveertje of versleten koppelingsschoenen.

Versleten koppelingsschoenen komt vaak en bij sommige ook best snel voor. De oplossing voor dat probleem is de Elcon koppeling. Deze slijt nauwelijks meer.

@Kobus, is heel simpel en handig, naar beide kanten kan je de de maximale uitslag regelen zodat de wielen precies zover komen zonder dat de servo te ver door drukt. Laat ik de volgende keer wel zien maar als je met je zender er naartoe loopt en je staat op Travel adjust, draai dan maar eens aan het stuurwiel, dan zie je dat je zowel links als rechts kan afregelen.

Wat blijkt, beide achterste aandrijf assen kaduuk! :evil:

Bij the Pitstop Shop hebben ze van die Heavy duty dingen, alleen die is pas januari weer open :evil:

Bij Pk racing hebben ze die ook, alleen ik maak geld over direct via de bank, en ze zijn vandaag dicht, en dan ook nog oudejaar zooi erbij enzo.. Dus ik kan waarschijnlijk deze vakantie niet meer rijden :evil:

Iemand nog een paar originele aandrijfassen over? :lol:

Aardige **zooi heb nu...

Zo'n koop heb ik ook gehad met me oude fg, leek prima op orde maar na het aankoopbedrag aan vervangingsonderdelen te hebben gekocht was het nog steeds CRAP:(

Greetz,
Joram

Flinke rot streek van die verkoper.. Maar ja, alles wat nu kapot gaat meteen vervangen door goede onderdelen. Wie weet komt ie ooit helemaal op orde.

Ik reed alleen een beetje op het gras, nam een bocht, en toen bleef ie stil staan :evil:

En die carbon rem is inderdaad knudde. Nu al flink versleten, en gaat telkens los zitten. In het begin meteen de wielen blokkeren, maar naar nog geen 5 minuten remde die totaal niet meer.

Iemand tips voor de beste rem prestaties?

@Nick, geld terug gestort.

Jammer maar zijn ze beide stuk? Meestal gaat er eentje kapot. Zijn de cups nog heel?

Wat blijkt, beide achterste aandrijf assen kaduuk! :evil:

Heb jij een 4wd baja dan??? :lol:

Ik heb nog wel standaard aandrijf assen liggen maar je kan beter je geld bewaren voor de heafy duty..
Ik heb je een pb gestuurd met een link naar een webshop die altijd heel snel leverd, als hij het op voorraad heeft meestal binnen 2 dagen in huis!

De cups zijn juist beide kaduuk. Tis niet veel schade, maar genoeg om niet te kunnen rijden. Die pennetjes zijn aan beide kanten van het stangetje af gebroken.

Dat zijn dan de assen. De cups zijn die dingen waar de assen in vallen. Deze kunnen nl nog wel eens afbreken. Het kan ook dat je het pennetje eruit kan tikken en er een nieuwe in stopt. Scheelt je de aanschaf van een hele nieuwe.

Ja inderdaad, vergiste me even daarin.

De pinnetjes zijn zo afgebroken dat ik ze er niet meer uit krijg. Anders had ik zelf nog wel een tijdelijke oplossing kunnen vinden, of maken.

Trouwens nog bedankt voor het terugstorten. Kan het eerlijk gezegd wel gebruiken. Heb al mijn centjes in beide auto's gestoken.

De eerste dag dat ik de Traxxas had, kon ik hem niet eens aanzetten (volgende dag was ie ook nog eens bijna 200 euro afgeprijsd!). Wat bleek, ontvanger kapot. Volgende dag terug naar de winkel, ongeveer 2 weken later was het het gefixed. Ingereden, en crossen maar.. Maar helaas, op dag 2 of 3 brak de uitlaat zomaar af :?

Dus, nieuwe uitlaat gekocht, en maar meteen een goede. Weer lekker rijden, maar niet voor lang. Dagje of twee, kaait de motor opeens vast :evil:

Heb nog steeds niet gekeken wat de oorzaak was..

Maar goed, Big Scale vond ik toch ook wel erg tof, dus een Baja 5B aangeschaft.. In nieuwstaat werd mij vertelt. Maar wat blijkt, niets is minder waar. De rem was gehemeld, dus daar moest een nieuwe in. Dus een dure carbon geval gekocht, werkt het voor geen meter :evil: Daarna proberen te rijden, blijkt er een verkeerde ontvanger in te zitten :evil: Dus, nieuwe Spektrum gekocht, en maar rijden. Rem alweer naar de klote na 10 minuten, en nu weer die ass dingen afgebroken... En in totaal nog geen 30 (!) minuten kunnen rijden. Al mijn centjes opperdepop :evil:

Ik denk dat ik die Traxxas Revo 3.3 maar verkoop, om de Baja gewoon helemaal in orde te maken. Of ik probeer hem in te ruilen voor een 2e Baja...

En nu weet ik wel dat het deels on ervarenheid is, maar ik had nooit verwacht zoveel problemen tegen te komen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja inderdaad, vergiste me even daarin.

De pinnetjes zijn zo afgebroken dat ik ze er niet meer uit krijg. Anders had ik zelf nog wel een tijdelijke oplossing kunnen vinden, of maken.

Trouwens nog bedankt voor het terugstorten. Kan het eerlijk gezegd wel gebruiken. Heb al mijn centjes in beide auto's gestoken.

De eerste dag dat ik de Traxxas had, kon ik hem niet eens aanzetten (volgende dag was ie ook nog eens bijna 200 euro afgeprijsd!). Wat bleek, ontvanger kapot. Volgende dag terug naar de winkel, ongeveer 2 weken later was het het gefixed. Ingereden, en crossen maar.. Maar helaas, op dag 2 of 3 brak de uitlaat zomaar af :?

Dus, nieuwe uitlaat gekocht, en maar meteen een goede. Weer lekker rijden, maar niet voor lang. Dagje of twee, kaait de motor opeens vast :evil:

Heb nog steeds niet gekeken wat de oorzaak was..

Maar goed, Big Scale vond ik toch ook wel erg tof, dus een Baja 5B aangeschaft.. In nieuwstaat werd mij vertelt. Maar wat blijkt, niets is minder waar. De rem was gehemeld, dus daar moest een nieuwe in. Dus een dure carbon geval gekocht, werkt het voor geen meter :evil: Daarna proberen te rijden, blijkt er een verkeerde ontvanger in te zitten :evil: Dus, nieuwe Spektrum gekocht, en maar rijden. Rem alweer naar de klote na 10 minuten, en nu weer die ass dingen afgebroken... En in totaal nog geen 30 (!) minuten kunnen rijden. Al mijn centjes opperdepop :evil:

Ik denk dat ik die Traxxas Revo 3.3 maar verkoop, om de Baja gewoon helemaal in orde te maken. Of ik probeer hem in te ruilen voor een 2e Baja...

En nu weet ik wel dat het deels on ervarenheid is, maar ik had nooit verwacht zoveel problemen tegen te komen.

Je hebt gewoon dike pech met bijde auto's..
Ik heb bij de revo ook een keer gehad dat de drijfstang dwars door het carter heen was gekomen, de drijfstang vond ik 5m verder op terug :evil:

Ik zou zeggen gooi dat carbon rem setje van de baja op martkplaats en koop bij een modelbouwwinkel een klein stukje carbon en maak daar 3 remschoentjes van.
ik heb dat ook gedaan en als ik nu op straat rijd met bijna vollesnelheid en ik rem dan blokkeerd hij vrijwel meteen! (ik gebruik dan wel een Ace DS1015 servo)

Back