Sleurhutje
Forum veteraan
Wat in de laatste regel staat is toch waar het allemaal om draait.

En knappe foto's zijn er nooit genoeg, ook al lijken ze allemaal op elkaar. 8O
Er zijn twee soorten pre-filters voor je luchtfilter. De oude hebben een elastiek dat erin genaait is. De nieuwe hebben een trekkoord van elastiek zodat je heel snel het filter erop schuift, het eleastiekje aantrekt, knoopje erin en klaar. Loshalen gaat dan net zo eenvoudig. Maar als je in gras rijdt dan komt er nauwlijk vuil door je filter. Ik zou dan zo elke 5 liter controleren. Rij je op droge stoffige ondergrond, dan uiteraard vaker controleren. Daar wordt je vanzelf wel handig in om de juiste inschatting te maken.
En ja, onderin je motorblok zitten enorme gaten waardoor de lucht aangezogen wordt om je motorblok te koelen. Daardoor zuig je dus ook vuil en zooi op. Als je het kapje over de bougiedop loshaalt, de bougiedop verwijdert en je haalt de twee kruiskopschroeven en het inbusboutje los, kun je het afdekkapje van de cilinder opzij buigen en alle konijnenvoer met een pincet of punttang er tussenuit halen. Schrale troost misschien, je staat niet allen. :lol:
* Deze meuk in dus van onder aangezogen en tegen het pre-filter aan de binnenkant geblazen. Dit is gebeurt bij een manegecross. :?


En knappe foto's zijn er nooit genoeg, ook al lijken ze allemaal op elkaar. 8O

Er zijn twee soorten pre-filters voor je luchtfilter. De oude hebben een elastiek dat erin genaait is. De nieuwe hebben een trekkoord van elastiek zodat je heel snel het filter erop schuift, het eleastiekje aantrekt, knoopje erin en klaar. Loshalen gaat dan net zo eenvoudig. Maar als je in gras rijdt dan komt er nauwlijk vuil door je filter. Ik zou dan zo elke 5 liter controleren. Rij je op droge stoffige ondergrond, dan uiteraard vaker controleren. Daar wordt je vanzelf wel handig in om de juiste inschatting te maken.

En ja, onderin je motorblok zitten enorme gaten waardoor de lucht aangezogen wordt om je motorblok te koelen. Daardoor zuig je dus ook vuil en zooi op. Als je het kapje over de bougiedop loshaalt, de bougiedop verwijdert en je haalt de twee kruiskopschroeven en het inbusboutje los, kun je het afdekkapje van de cilinder opzij buigen en alle konijnenvoer met een pincet of punttang er tussenuit halen. Schrale troost misschien, je staat niet allen. :lol:




* Deze meuk in dus van onder aangezogen en tegen het pre-filter aan de binnenkant geblazen. Dit is gebeurt bij een manegecross. :?