Baja 5b topic part 2: (hier verder)

Ok dank, ik zal de badlands maar eens gaan proberen dan.

PS. Mikebike, heb je al een goed terrein gevonden bij jou in de buurt? ik ben dit weekend in Almen en wil natuurlijk wel even leuk kunnen rijden!

@ 007..Ik ga Zondag wel rijden,heb er ook een nitro auto bij aangeschaft,ik wist niet dat dat ook zoveel fun was!!,ik wil nog ff kijken waar,ik zoek een terrein met veel (geel)zand,dus waarschijnlijk dat ik naar Arnhem toe rijd...Kootwijk is ook een zeer mooi gebied,maar daar wordt het denk ik niet gewaarderd,(wandelaars/boswachter kootwijkerzand),verder is er een terrein in Ommen,wat op de Veluwe lijkt,daar rijden er ook meerdere las ik op een ander forum..kortom,ik ga wel rijden,maar niet hier in de buurt(dichtbij Deventer),want ik ken verder niets hier dichtbij :-(,jij anders nog iedeeen?

@ iedereen(vraagbaak Sleurhutje zekers ;-) ) Ik heb een verbreedset aangeschaft,een Vertigo set,en ik had ergens gelezen,weet me god nie meer waar,dat je de borgpennen vast kon/moest zetten,of vervangen,zodat je ze niet (meer) kunt verliezen..iemand nog tips over hoe dat moest??

Gr Mike

Zie vorige pagina. De badlands zijn geen slechte keuze, de originele ook niet. Gras en zand is wel behoorlijk verschillend. De meest rechtse en meest linkse band zijn ongeschikt voor gras, wel zeer geschikt voor los zand.
De paddels die ik erop had zitten, zijn geen Baja banden maar voor de HPI Savage/Traxxas T-Maxx en stammen nog uit de tijd dat HPI alleen maar liep te verkondigen dat de hop-ups binnenkort zouden komen (uiteindelijk duurde dat gemekker ruim 6 maanden). Met paddles en grote noppen heb je extreem veel meer grip in zand en kan ik je ook garanderen dat dogbones en cups veel sneller slijten. :?

@ iedereen(vraagbaak Sleurhutje zekers ;-) ) Ik heb een verbreedset aangeschaft,een Vertigo set,en ik had ergens gelezen,weet me god nie meer waar,dat je de borgpennen vast kon/moest zetten,of vervangen,zodat je ze niet (meer) kunt verliezen..iemand nog tips over hoe dat moest??
Een heleboel pagina's terug al een keer besproken... :? En anders in ons HoogTij-draadje.

Merci sleurhut!!,maar als je op meerdere forum`s zit te neuzen,dan weet je op een gegeven moment niet meer waar je zoeken moet?!,ik heb dus de juiste aangeschaft met de borg o-ring..

Zag net op het weer dat het zondag een droge dag met wat zon zou worden dus ideaal om mijn baja ss na een weekbouwen zijn vuurdoop te geven. Ik ga als het goed is de body naar een airbrusher brengen om er een mooi kunstwerkje van te laten maken en dan zullen de foto vanzelf wel een keer komen aanwaaien. Nog een vraagje weten jullie misschien mensen in limburg (In de buurt van venlo) die ook bigscale rijden ? Alleen is ook maar zo alleen he.

Groetjes Tom

Mijn standaard achtrbanden zijn na circa 6 liter aardig aan het slijten. De noppen zijn een sooft zaagtandjes geworden. Wél leuk om te driften, maar een beetje grip is ook altijd wel leuk.

Welke banden (zand / gras) kan ik het beste hierna gaan nemen?

Mijn banden kon ik na 2 tankjes al gaan lijmen!
(bijna)alle nopjes zaten los!
Ik ga hierna ook de badlands proberen,ze zien er een stuk beter uit als de dirt busters!

Hello,kan iemand mij uitleggen hoe ik bij mijn Spektrum DX3.0 de stuurrichting kan omdraaien??als ik naar links stuur,gaat die dus naar rechts,ben er al uren mee bezig(met dat binden??) en het lukt voor geen meter,op de orginele zat een knopje om de stuurrichting om te zetten,maar bij een Spektrum??? help!!
Er zat vast een boekje bij de zender... :rtfm: ;) Bladzijde 26: Servo Reversing.

Hahaha, te laat met editten. :p Heb je het al gevonden? ;)

Sleurhutje weer ;-)....dat schoolengels van mij ook!!!laat ze voor dat vele geld een Nederlands boekje erbij doen....,maargoed,gevonden dus,wat een mogelijkheden met die Spektrum zeg..,mij teveel)

Ik had bij Krikke een gebruikte Elcon koppeling gekocht. Maar ik hou het toch eerst bij mn orginele. Als ik zie hoe mooi die nog is na een paar uur rijden dan doe ik daar nog wel even mee. Volgens krikke is dit de goeie voor offroad.
Dus te koop.

Graag even per mail als je hem wil hebben.

Laatst bewerkt door een moderator:
Volgens mij moet je hiervoor een ander topic hebben maar ik begrijp waarom je het hier doet.

Heeft iemand ervaring of advies over het Bulit filter van DDM? af29x - DDM Billet Air Filter

Vandaag mijn filter eens bekeken na 6 uurtjes rijden en de blubber zat door heel het filter heen :-( als het filter makkelijker te verwijderen was kan het ook vaker gecontroleerd worden. Juist door het outwearsfilter is het nu erg lastig.

Hoi Egbert..6 uur is ook erg lang voor en filtertje hoor!!,maar het klopt,je kunt ook moeilijk dat onding eraf halen,vandaar dat ik een K&N heb genomen met een slangenklem..van de K&N wordt hier niet veel goed gesproken,vandaar dat ik een sponsbobfilter hier neer link: RN Tuning - Webshop ,ook een goed (duur)filter,die je er makkelijk af kunt krijgen..(de K&N ben ik wel erg tevreden over,vooral die vette luchtfilterolie vind ik niets,bij sponsjes,en een outerwear erom,en het meeste blijft toch wel buiten,zowel K&N als bij sponsbob)..de link van jouw zou ik niet nemen,zit ook een erg klein filtertje in..
Andere x weer eens samen rijden,de mijne rijd nu wel beter,zaterdag had ik mijn gasveer zo strak gezet,dat de gasschuif niet helemaal open kon :-x ,het lag dus niet aan de afstelling,maar het beestje kon zijn bek niet helemaal open krijgen!!,en de afstelschroeven op de carburateur was net andersom,dan je zei(recht voor de hoge toeren,weet je nog? ;-) )..
Groetjes MikeBike

Volgens mij moet je hiervoor een ander topic hebben maar ik begrijp waarom je het hier doet.

Heeft iemand ervaring of advies over het Bulit filter van DDM? af29x - DDM Billet Air Filter

Vandaag mijn filter eens bekeken na 6 uurtjes rijden en de blubber zat door heel het filter heen :-( als het filter makkelijker te verwijderen was kan het ook vaker gecontroleerd worden. Juist door het outwearsfilter is het nu erg lastig.

ALs je je benzine tank eruit haald dan kan je veel beter bij je filter (hooguit 5min werk)

Ik heb ook nog een splinternieuwe 36mm zuiger met benodigdheden liggen. Wordt gebruikt voor 29 en 30,5cc motoren. Iemand belang bij?? Die moet maar even mailen.

Mooi topic jongens.!

hier zullen veel Baja beginners wat aan hebben!!!

Heel handig en dan nog te bedenken dat iemand een keer zo handig is geweest om het topic geheel te wissen :puppydogeyes:
Anders was het 2 keer zo groot, met nog meer info.

Ik ben ook aan een Elcon koppeling toe, mijn standaard koppelingsschoenen zijn een beetje op :rolleyes:
Mijn vraag is nu of ik de standaard clutchbell kan gebruiken, die met de ventilatiegaten.

Back