PH-ILS
Forum veteraan
Mooi kapje Phil, auto ziet er goed uit! zitten er nog tuning parts op?
Alleen een Elcon koppeling en harde aandrijfassen. De rest komt nog

Verlanglijstje:
- 26cc
- Walbro 813
- Tuned pipe
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Mooi kapje Phil, auto ziet er goed uit! zitten er nog tuning parts op?
Alleen een Elcon koppeling en harde aandrijfassen. De rest komt nog
Verlanglijstje:
- 26cc
- Walbro 813
- Tuned pipe
Ik denk dat er een lager versleten is. Dit is waarschijnlijk het kleine lagertje dat op de as zit. Heb ik ook gehad. Dat ging zelfs zo ver dat het diff volledig blokkeerde en toen het diff eruit was niets aan de hand leek te zijn. Maar na verder controle viel dat lagertje zo wat spontaan uit elkaar.Ook als ik de dif los in mn hand had doet hij het. In één keer slaat hij vast. Hij doet het ook alleen als je met je hand 1 wiel aandraait en hij op de rem staat. Draai je met 2 handen 2 wielen tegen mekaar in is er niks aan de hand. Ook als ik de dif bedien vanaf de motor en 1 wiel stil houd is het goed. Dus als het ene wiel er onbelast bij hangt slaat hij vast. En ligt niet aan mn assen want hij doet het los in de hand dus ook.
Je had die 23cc ook op je FG moeten zetten en de 26cc race ported moeten houden.Alleen een Elcon koppeling en harde aandrijfassen. De rest komt nog
Verlanglijstje:
- 26cc
- Walbro 813
- Tuned pipe
Dat zeg ik, snel optrekken... :rolling:Het enige verschil is de acceleratiepomp. Bij het gas geven spuit hij een klein beetje extra brandstof in. Hierdoor is de response bij optrekken wat hoger. Naarmate je meer vermogen hebt (26+, cc tuningsuitlaat etc) wordt het verschil iets minder.
Ik was FG rijderEn dit is nu mijn Baja
![]()
Ach, iedereen maakt wel eens een foutje, jammer van je FG, groetjes Marcel.
Inderdaad, maar ik zie dat er achter jou FG Baja tussen haakjes staat 'rijdend', dat is zeker best wel bijzonder dan :rolling:![]()
Net even de Elcon koppeling afgesteld, hij stond inderdaad te zwaar. Ik heb de inbusjes nu een halve slag losser gezet en hij gaat nu als de brandweer
Ook nog de laatste dingetjes afgerond, dit is het eindresultaat.
![]()
Bij 1,5 vanuit dicht kwam ik niet weg. Toen op 2,5 gezet en pakte hij bij ongeveer 6500-7000tpm. Heb hem net nog even een kwart strakker gezet en gecontroleerd met de stroboscoop lamp en toerenteller of de schoentjes gelijk uit kwamen en pakt hij ongeveer bij 7500-8000tpm. Oftewel 2,25 slagen uit bij mij is ongeveer gelijk als de standaard ss koppeling. De koperen plaatjes zitten bij mij dan dat je ze net helemaal ziet van de zijkant door die gaatjes.
Je leert snel hè Phil.Ik heb een 23cc en de koperen plaatjes zitten net achter het gat waar de doorheen kijkt. Ik weet niet hoeveel slagen dat zijn. Dus vanaf de bovenkant indraaien tot je het koperen busje net niet ziet. Maar jij hebt een 26cc dus jij moet dan nog ff doordraaien tot je net de bovenkant van het koperen plaatje ziet.
Als hij te strak zit weer opnieuw openhalen en afstellen (valt best mee hoeveel werk dat is).
Succes
Met een stroboscoop kun je elk schoentje afzonderlijk afstellen. Je kunt dan op de afdekplaat nummers 1 t/m 4 zetten en zo per schoentje afstellen.Bij 1,5 vanuit dicht kwam ik niet weg. Toen op 2,5 gezet en pakte hij bij ongeveer 6500-7000tpm. Heb hem net nog even een kwart strakker gezet en gecontroleerd met de stroboscoop lamp en toerenteller of de schoentjes gelijk uit kwamen en pakt hij ongeveer bij 7500-8000tpm. Oftewel 2,25 slagen uit bij mij is ongeveer gelijk als de standaard ss koppeling. De koperen plaatjes zitten bij mij dan dat je ze net helemaal ziet van de zijkant door die gaatjes.