Baja 5b topic part 2: (hier verder)

haha nou ja aan de andere kant vond ik het ook wel wat hebben zo'n cruise control op m'n zender

Barfly zei:
is amper 5 min werk... deze morgend al geklaard se, en effectief geen blokkage of hangende gas meer. SUPERTIP!
hoe harder je de ver op de stang zet, hoe beter en verder de vlinder ook wordt teruggeduwd.

gisteren terug problemen gehad met het niet geheel terug komen van de gasstang, bleef dus in neutraal op hogere toeren rijden. dit heb ik enkel voor als ik in los zand rij. vraag mij af hoe dit euvel op te lossen is. de vlinder blijft op 2mm van de schroef vast steken.

Barfly zei:
gisteren terug problemen gehad met het niet geheel terug komen van de gasstang, bleef dus in neutraal op hogere toeren rijden. dit heb ik enkel voor als ik in los zand rij. vraag mij af hoe dit euvel op te lossen is. de vlinder blijft op 2mm van de schroef vast steken.
Dan zit er zand/stof tussen de as van je gasklep. Daar zijn een paar oplossingen voor:
- Veertje aan de kant van de stationairschroef een slag extra geven zodat deze strakker terugtrekt (let op, mogelijk heb je een sterkere gas/remservo nodig);
- Siliconen stofhoesje op de as knutselen om zo het stof buiten te houden;
- Regelmatig schoonspuiten met remmenreiniger (hoewel het stof ook in de carb tussen de as komt :evil:). Dus gewoon regelmatig je carb even demonteren en de as(jes) eruit halen en schoonmaken. Desnoods even opnieuw glad maken omdat het zand de as ruw maakt.

Sleurhutje zei:
Dan zit er zand/stof tussen de as van je gasklep. Daar zijn een paar oplossingen voor:
- Veertje aan de kant van de stationairschroef een slag extra geven zodat deze strakker terugtrekt (let op, mogelijk heb je een sterkere gas/remservo nodig);
- Siliconen stofhoesje op de as knutselen om zo het stof buiten te houden;
- Regelmatig schoonspuiten met remmenreiniger (hoewel het stof ook in de carb tussen de as komt :evil:). Dus gewoon regelmatig je carb even demonteren en de as(jes) eruit halen en schoonmaken. Desnoods even opnieuw glad maken omdat het zand de as ruw maakt.

thanks man, zeker proberen waard. heb ondertussen de veer op de gasstang die het zwarte heveltje terug duwt naar proper stationair ook vervangen door een sterkere. heb je die modificatie gezien van dieje amerikaander die een extra veer van de butterfly naar de beschermkop van de cilinder geplaatst heeft

DSC06598.jpg

Sleur, Barfly: Ik las zo dat de Dominator alles kapot trekt, als je het vervangt door HD dan nog? En Barfly, heb jij ook dan ook al wat kapot getrokken met die dominator? (even aan de verschillende rijstijlen denken :wink: )

hmmzz bovenstaand probleem met die gasstang komt me bekend voor :?
En in combinatie met een op hol geslagen zender geeft een mooie show :|

Rienk Jan zei:
Sleur, Barfly: Ik las zo dat de Dominator alles kapot trekt, als je het vervangt door HD dan nog? En Barfly, heb jij ook dan ook al wat kapot getrokken met die dominator? (even aan de verschillende rijstijlen denken :wink: )

hummm.. ik wou dat ik een dominator had, maar dat is het niet :wink: ik rij met een x-can (ook niet mis trouwens: af en toe eens een wheelie na een jump in het zand (zoals het promo clipje van hpi))

Henry zei:
dit weekend weer ? :-D

Of heb je alles 100% voor dit weekend? ;-)

Nou als ik kom dan is de auto 100%!

De uitlaat is inmiddels geretourneerd naar de shop, daar wordt gekeken naar een evt. oplossing. Misschien tot die tijd maar even niet rijden, of gewoon rijden zoals Martin die met alleen de pot rijdt :P

Het vind plaats op het evenementen veld in Blaricum. Het beste kun je afslag 35 nemen (Huizen) en vanaf daar de Blaricum weg opdraaien.

Als je meerijdt moet je om 9:30 aanwezig zijn. Om 9:45 is de Briefing en we gaan tussen 10:30 en 17:00 uur gezellig benzine verbranden
1_WindowUnderCursor-1.jpg

Hallo mensen ik zal me even voorstellen : ik ben michael en ik zit voornamelijk in het meeting gedeelte van dit forum op de zaandam rijders pagina maar bij deze eens in het ECHTE baja rijders topic.

Vandaag even bij RCfun geweest en een mooie tuning pipe van HPI gehaald maar MAN MAN MAN wat een verschil met een std pijp is dat NIET normaal is dat zeg hij heeft HEEL even een dipje van een kleine seconden en dan breekt de hel los ( geen afstel probeel trouwens ) dan gaat ie als een beest de baan over en vind je hem terug in de sloot :( nouja morgen weer poetsen en alle veertjes plus carb schoonmaken enzo WANT daarna sloeg hij ophol van waarschijnlijk het zand tussen de veertjes haha.

ik rijd trouwens ook mee met de BAJA cup en heb vandaag bij RCFUN al kennis gemaakt met heliedje :P

groetjes M

deamonchild zei:
Hallo mensen ik zal me even voorstellen : ik ben michael en ik zit voornamelijk in het meeting gedeelte van dit forum op de zaandam rijders pagina maar bij deze eens in het ECHTE baja rijders topic.

Vandaag even bij RCfun geweest en een mooie tuning pipe van HPI gehaald maar MAN MAN MAN wat een verschil met een std pijp is dat NIET normaal is dat zeg hij heeft HEEL even een dipje van een kleine seconden en dan breekt de hel los ( geen afstel probeel trouwens ) dan gaat ie als een beest de baan over en vind je hem terug in de sloot :( nouja morgen weer poetsen en alle veertjes plus carb schoonmaken enzo WANT daarna sloeg hij ophol van waarschijnlijk het zand tussen de veertjes haha.

ik rijd trouwens ook mee met de BAJA cup en heb vandaag bij RCFUN al kennis gemaakt met heliedje :P

groetjes M

Lekker pijpje van HPI hé :lol:
Ik weet het verschil niet tussen de HPI en de originele,
heb direct de HPI er op gemonteerd.

Hier de mijne :D
IMG_0520.jpg

Back