Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ik heb sinds twee week een rtr baja,
nu het volgende: 2 nieuwe dogbones, servo tandwielen kapot, koppeling versleten, draagarm gebroken.
Doe ik wat verkeerd, word een dure hobby zo, zijn dit dingen als je deze vervangd voor upgrades hier niet zo snel meer problemen mee krijgt?
zoals stalen tandwielen, hevy duty blabloablabal![]()
Voor alle duidelijkheid: de Baja hing in het riet boven het water.. de banden waren niet dus niet nat geworden.![]()
Torderen lukt niet. De as van de clutchbell valt immers in de pinion met de platte kant. Er zijn wel legio andere oorzaken te noemen die ten grondslag liggen aan het afbreken:
- Reeds genoemd, het boutje te hard aandraaien;
- Boutje niet ver genoeg ingedraaid waardoor de platte kant niet goed in de pinion valt;
- As van de clutchbell zit niet recht op het huis waardoor het huis (of de as) slingert (veel gezien probleem, na vervangen door bijv. een stalen race clutchbell geen problemen meer);
- Slecht lagers in de clutchbellhouder waardoor je pinion gaat slingeren;
- Slecht uitgelijnde motor waardoor de pinion scheef op de spur gear wordt gedrukt als de koppeling aangrijpt en kracht zet;
- Slecht afgesteld/verkeerd of niet gevuld differentieel waardoor snelheidsverschillen worden opgevangen door de aandrijflijn.
De remmen zijn zo beroerd dat dat geen problemen op gaat leveren.Die grijpen niet op snelheid in één keer vast.
![]()
ik weet dat het snel is, maar dit zijn opzich tochwel dingen die een keer kapot gaan, en wat rijstijl betreft,ik heb met een auto van 800 piek ook geen zin om bij elke hobbel te kijken: oei kan ik dara over heen. maar de vraag als je deze dingen upgrade gaat het langer mee toch?
en wat doet een servo saver? is die voor de stuur servo?
Je kunt vrij makkelijk testen of het tandwiel stuk is. Als je servo losgekoppeld is van de stuurstangen, kun je de servo-arm helemaal links of rechts zetten. Als dit heel soepel gaat, is het tweede tandwiel (geteld vanaf de buitenas) met een kaal stukje. Zet de ontvanger aan en beweeg wat naar links of rechts terwijl je de servo-arm met je vinger verplaatst. Voel je dat deze ineens wel "pakt"? Dan mis je wat tandjes...ja, die dingen heb ik opzich ook allemaal wel, zoals die outerwears. Vind die tandwielen van die servo super snel. als dat het is tenminste. heb hem nog niet uit elkaar, wilde net beginnen heb ik die maat imbus niet. heel frustrerend. Hoop niet dat mijn servo geheel naar de tering is
we zullen zien
Even met een boormachine het gat doorboren en gewoon lange bouten nemen. Aan het andere eind ook een moertje en klaar. Gaat nooit meer los.Nou de servo niks mee aan de hand alleen de tandwielen kapot, volgende probleem: trilt mijn bovenste schroef uit mijn achterste schokdemper. Draad uit dat plastik stuk. Iemand ervaring mee? wat is het beste merk om dit deel in aluminium te kopen? en moet je dan ook het originele stalen stuk tussen je achterste schodempers vervangen, of past dit op elk merk?
bedankt maar weer,
Ben vanmiddag in het :zon: nog even aan het knutselen geweest op het meest begeerde sleutelbalkon van Nederland :grin:
Deze van Turtle Racing zijn lekker stevig. Ik heb een PhatDaddy van Turtle maar die overleefde niet een lekkere ragpartij. Ondertussen zit de rechtgebogen PhatDaddy tegen de standaard brug aan en dat lijkt overwoestbaar.bedankt sleurhutje,
Maar mocht ik dan toch nog even 80 eurie over hebben, van welk merk kun je dan het beste zo n aluminium deel kopen? ik heb namelijk gehoord dat integry niet bijzonder goed past.
en waar kopen jullie/jij je onderdelen?
In principe gaan ze er niet doorheen, maar noodgedwongen om zezelfde reden als jij hebt wel. Overigens was dat bij mij pas na 10 maanden raggen pas noodzaak. 8O :?ja ok,
maar ik heb het draad uit die plastic shock tower, en die wil ik dan in aluminum halen. van de andere kant is het miss onzin omdat er idd zo een gat door kan en dan een langere bout erdoor. maar dit heb jij ook toch met die phat daddy en die turtle doe je dit toch ook? bout er geheel doorheen?