Baja 5b topic part 2: (hier verder)

Een baja 5b zie je in wedstrijden niet full alu. Dat zijn hormanns,lauterbachers, cleons enz. Maar dat is ook hele andere techniek en ook als je bv die draagarmen en fusee's bekijkt die zijn veel kleiner en weegt ook veel minder. Weeg maar is een gh draagarm en een elcon draagarm, de gh is is wel 50% zwaarder. Maar een elcon cleon weegt ook maar 10 a 11 kilo die dan wel full alu is. Maar dat is wel een klasse apart en kun je niet met een baja vergelijken vind ik. Ik vind die auto's alleen niet om aan te zien.

Maar het is wel grappig dat iedereen zijn eigen bevindingen heeft en vrijwel geen één auto gelijk is.

Dat is inderdaat wel zo het spul daar is allemaal dunner en lichter maar dus ook sneller kapot.
Mij maakt het gewicht van de auto niet zozeer uit want echte wedstrijden ga in voorlopig toch niet rijden en anders koop ik er een 2e (Plastic) baja bij met een 26cc en een Hpi Tune pipe, Ideaal voor de wedstrijden.

Aangezien ik toch wil remmen met m'n Baja, ben ik even aan het rondneuzen op Rc tuning Raalte. Alleen aangezien er verschillende rem opties zijn, weet ik niet welke nu het beste is qua prijs/kwaliteits verhouding.

Welke raden jullie mij aan?

Ook wil ik meteen onderdelen die bestellen die snel kapot gaan, als gevolg van een 26cc motor met Dominator.

Laatst bewerkt door een moderator:
Het soort aluminium dat gebruikt wordt op "professionele" bigscales is aanmerkelijk beter dan dat van HPI. HPI gebruikt pisbakkenalu, ze zeggen de kwaliteit aluminium die ook wordt gebruikt in de vliegtuigbouw. Maar ik ben blij dat HPI geen vliegtuigen bouwt. :lol:

Als je 6061 of 7076 gradatie gebruikt dan is dat net zo sterk als staal. HPI zegt dat het 7076 is maar dat is zeer twijfelachtig als je dergelijk aluminiumsoorten in het echt hebt gezien en gevoeld. ;)

Aangezien ik toch wil remmen met m'n Baja, ben ik even aan het rondneuzen op Rc tuning Raalte. Alleen aangezien er verschillende rem opties zijn, weet ik niet welke nu het beste is qua prijs/kwaliteits verhouding.

Welke raden jullie mij aan?

Ook wil ik meteen onderdelen die bestellen die snel kapot gaan, als gevolg van een 26cc motor met Dominator.

Wil je remmen op de voorwielen of op de achterwielen?

Met een 26cc en een Dominator gaat er eigenlijk niets kapot, want ik had er een Trevor Simpon 26cc cilinder met proline membraam en Rear Dominator en ik reed ook geen aandrijf kapot.
Alleen moet je niet gaan springen en het gas erop houden.

Ik spring er niet mee en lang vol gas valt ook wel mee, maar toch zijn er al verschillende dingen is gebroken zijn.

Maar ik heb gewoon weer wat standaard brake pads bestelt voor de originele rem. Eventueel later kan ik nog wel upgraden.

Ik spring er niet mee en lang vol gas valt ook wel mee, maar toch zijn er al verschillende dingen is gebroken zijn.

Maar ik heb gewoon weer wat standaard brake pads bestelt voor de originele rem. Eventueel later kan ik nog wel upgraden.

Ik bedoel als je sprinkt dat je het gas er niet op houd want asl je dan land krijgt ja aandrijfing een gigantische klap

Ik zal die standaard brake pads niet bestellen want die remmen voor geen meter.
Zoals ik al eerder zij kan je beter zelf wat carbon brake pads maken een een sterke servo kopen (staat er nu een ace 1015 op marktplaats) want dat remt veel beter!

Die carbon pads maak ik dan de volgende keer. Gewoon eventjes zorgen dat ik em weer aan de gang krijg.

Heb weer ff de tijd gevonden om de voorbumper verder af te maken.
Zie hier t resultaat!

P1050339.jpg

P1050340.jpg

P1050342.jpg

Nu nog verder strak maken, afbramen, gronden en zwart spuiten.

Is er nu ook wat veranderd voor 2009 mbt het bestellen op ebay? Ik meende wel eens gehoord te hebben dat ze wat gingen veranderen bij het invoeren van pakketjes.

De waarde voor belastingvrije invoer is geloof ik naar 140 euro gegaan

Maar als je wat voor de Baja laat komen zit je daar ook zo overheen :D:D

Dus boven de 140 euro moet ik ervan uit gaan dat er Btw bij komt of zal het wel meevallen?

Is nu tot 150 euro, maar je kan er best overheen gaan. De douane pakt soms er pakketjes tussen uit om te controleren. Het is een beetje gokken.

Ik bestel nu ook onderelen uit het buitenland, meetstal de helft goedkoper dan voor wat de webshops ze hier verkopen. Aan mij zullen ze alleen verdienen als ik echt snel iets nodig heb, maar meer ook niet.

Ok thanks. En hebben jullie bepaalde ebay verkopers waar jullie het meeste weghalen of halen jullie overal wel wat weg?

Ok thanks. En hebben jullie bepaalde ebay verkopers waar jullie het meeste weghalen of halen jullie overal wel wat weg?

Wat zoek je precies? Maar zoek op E-Bay, of gewoon een online webshop in b.v. de UK. Gewoon via Google zoeken, en ga dan eens de prijzen vergelijken met hier, je schrikt je te leplazerus hoeveel euro's je in je zak houd.

Tja wat zoek ik. Gewoon orginele hpi delen of tuninsdelen voor de baja. Heb je niet wat adresjes voor me? Er zijn zoveel aanbieders.

De douane pakt soms er pakketjes tussen uit om te controleren. Het is een beetje gokken.

Dat doet de douane niet hoor, de vervoerder doet wel/niet aangifte ;)

Tja wat zoek ik. Gewoon orginele hpi delen of tuninsdelen voor de baja. Heb je niet wat adresjes voor me? Er zijn zoveel aanbieders.

Als je kijkt op e-bay , zul je zien dat de meeste parts door een aantal shops aangeboden worden , veel meer dan een stuk of tien zijn het er niet ;)

Het hangt er ook wel een beetje vanaf wat je koopt , bestel je bv. een complete motor oid. groots en zwaar , is de kans dat je moet bijbetalen groter dan dat je iets kleins en lichts wat in een envelop kan besteld , maar dan nog kun je goedkoper uit zijn , het is een kwestie van rekenen ;)

Ik stuur je wel een pb. met wat adressen :cool:

Back