Baja 5b topic part 2: (hier verder)

Ik neem altijd een Bako.. Werkt goed, mja, de standaard tool van HPI is natuurlijk wel ideaal.

Na het rijden neem ik ook wel eens een Baco..(of een biertje..)
Maar de HPI sleutel werkt best,je moet wel een beetje pit in de handen hebben natuurlijk,kippeborstjes kunnen beter een ratel gebruiken.

Ik denk ik geef de Baja een mooi Crofty bad, is er nergens Crofty te vinden :evil:

Weet iemand een adresje voor dit spul?

Ik heb wel zulke agresieve loog (merk is King). Dat is gootsteen onstopper die onder de toonbank wordt verkocht bij zo'n ijzerwaren zaak is eigenlijk bedoelt voor het profesionele werk. Het paars is er zo snel af dat is niet normaal. Wel moet je dan die schroefdraad dingetjes er even uittikken want die zijn anders helemaal weg gevreten. Maar het alu is super mooi schoon. Dus ik zou zeggen vraag even naar dat spul meestal hebben die particuliere bouwmarkten het wel. Maar kijk wel uit met dat spul want het knalt enorm omhoog als je het in water giet!!

Crofty duurt mij te lang en moet je vaak nog een paarse waas weg poetsen.

Ik heb het toen bij de Drogist gekocht , maar bij de supermarkt hebben ze het ook hoor.
Gewoon bij 't Kruidvat te verkrijgen. Of anders inderdaad van HG. Let er wel op dat het zeepvrij en ongeparfumeerd is.

Crofty duurt mij te lang en moet je vaak nog een paarse waas weg poetsen.
In 3 minuten mooi egaal schoon met echte Crofty. Gevaar bij hogere concentraties is dat je ook het aluminium aanvreet. Herkenbaar aan het zwart worden van het aluminium. Dan ligt het er al te lang in. Omdat de anodisering niet overal even goed is uitgevoerd, is het soms toch een kwestie van poetsen met een doek en poetsmiddel voor aluminium velgen. Gaat het wel weer mooi van glimmen. 8)

Net even V-Power met 210ml Castrol RS 2T eringegooid, merk ik dat die wat stroef loopt en ook wat onregelmatig, en soms uitvalt. Hoort dit er gewoon bij?

Natuurlijk 5l V-Power, en 210ml Castrol... Kan het zijn omdat er verkeerde benzine in heeft gezeten, gedurende 3/4 van een tankje?

Laatst bewerkt door een moderator:
Gooi alle benzine wat er nu nog in zit er anders uit. En zet de carburateur weer op de fabrieksinstellingen en stel hem opnieuw af.

Net even V-Power met 210ml Castrol RS 2T eringegooid, merk ik dat die wat stroef loopt en ook wat onregelmatig, en soms uitvalt. Hoort dit er gewoon bij?

Natuurlijk 5l V-Power, en 210ml Castrol... Kan het zijn omdat er verkeerde benzine in heeft gezeten, gedurende 3/4 van een tankje?
Stroef in de zin van aanlopen van de zuiger? Dan vrees ik dat je toch echt een warmloper hebt gehad. :(

Hij start wel, alleen hij is wat onregelmatig in de toeren. Heb hem ongeveer 3 minuten aangehad. Hij ging ietsjes beter lopen, maar zakte dan wat in de toeren om vervolgens uit te vallen.

Gooi alle benzine wat er nu nog in zit er anders uit. En zet de carburateur weer op de fabrieksinstellingen en stel hem opnieuw af.

Alle benzine zelfs uit de leidingen gehaald. Hij heeft niet lang gelopen met de verkeerde benzine... Ik hoop niet dat het blokje kaduuk is.. Gaat me anders toch weer 70 euro kosten..

Wow.. Net even paar dingen ontpaarst, geschuurd en gepolijst.. lijkt net chroom :mrgreen:

Laten vernikkelen , heb ik ook gedaan kost iets maar dan heb je ook iets en makkelijk in onderhoud :D:D

IMG_1039.jpg

IMG_1054.jpg

Zand en modder spoel je er zo af , alles wordt zo glad al een spiegel.
Heb dit nu al meer dan een jaar zo en blinkt nog steeds ;)

Dat is inderdaad héél netjes :mrgreen:

Maar dat het dof wordt is niet zo'n ramp. Als het maar blank is. Ik doe het trouwens wel lakken.

Wat zijn we toch weer optimistisch hier... En waarom dan niet?

En zoals ik al zei; als het glimt, mooi, maar dat ding wordt toch weer gekaaid met al dat raggen. Blijft toch nooit lang mooi, maar kan nu wel leuke kiekjes schieten van een glimmende Baja ;)

Heb mezelf wel flink verbrand aan dat spul zeg...

Een motor is niet zoals een mens,die zichzelf geneest,na er betere olie/benzine erin te knikkeren..Je haalt de hele Baja uitelkaar voor een kleurtje,kun je het blokje ook wel uit elkaar halen,kijken of er schade is..dan weet je meer,dan een beetje expermiteren met oliesoorten,stuk=stuk.

Back