Baja 5b topic part 2: (hier verder)

Wat is een goede stuur servo voor mij ss?

want de standaard is al kapot , zonder er mee te hebben gereden

De Digi Rhino 4 doet het prima en stuurt lekker strak. Vandaag kreeg ik een reclame mailtje van pitstop-shop.nl en daar is nu een Jumbo XL servo (nooit van gehoord...) in de aanbieding voor € 49,00. Deze is 35KG en heeft metalen tandwielen dus de specs lijken wel goed.

die uitgaande as is wel de standaard dikte , dus veel zwakker dan de rhino bvb

Dat verschil is nu ook weer niet zo groot. Jumbo XL as van 7 mm. Rhino is 8 mm.

OK, 1 mm. groter dus maakt uiteraard in sterkte wat uit doch ook weer niet al teveel.

Rhino heeft zich al in ruime mate bewezen qua kwaliteit. Deze Jumbo (hier in ieder geval) nog niet.

Clear undertray for Baja 5b ;-)

Er is eindelijk een oplossing voor het vuile binnenwerk van de Baja :-)
Natuurlijk hoort een baja zééér vuil te worden na een paar rondjes zandbak werk:
sMq8XJoyR6w[/media] - Rijden in Moordrecht 12-07-2009 #3 vooral als het daarvoor erg geregend heeft :rolling:

Maar daarna wachtte mij een prettige verrassing......

2cen713.jpg

nfjlzd.jpg

258tsvd.jpg

drbic6.jpg

1zxnn0w.jpg

Zoals je ziet is de binnenkant nagenoeg schoon. De onderkap bestaat uit één deel van voor naar achteren en ook de side bodies heb je niet meer nodig. Je hebt dus alleen nog maar een undertray en de body zelf. Ik ben er echt super blij mee!

Het gaat hier om de Pro-Line Undertray fits HPI Baja 5B

Laatst bewerkt door een moderator:
Hahaha... het is een 29CC TPS blokje met standaard banden en HPI tuning pipe. Ik heb hem redelijk rijk afgesteld en nee het is zeker geen volgas; alleen vlak voor de sprong wel.

Ik had de bodemkap vandaag voor het eerst er onder en in verband met de mogelijke warmte ontwikkeling (te weinog ventilatie) wilde ik hem niet te schraal zetten.

Ik heb nog een ander filmpje en daar gaar het wat harder. Ik zal even kijken of ik die morgen kan uploaden.

Gras is op zich ook wel aardig, maar je mist vaak toch wat grip. Daarentegen is hij dan wel snel op toeren. Op asfalt rij ik stapvoets, daarvan slijken de banden te hard tenzij je Hostle MX hebt met hard compound.

Je / jullie zijn natuurlijk altijd welkom om in Gouda te rijden ;-)

Met die onderbody voorkom je overigens wel dat body niet vol met gras gaat zitten met risico op een warmloper als het in de geforceerde koeling / schoepen komt. Dit heb ik zelf al een keer meegemaakt. :-(

Wij rijden op afvalt me onze versleten dirtbusters, hebben meer grip als die tarmac banden. Hostile zal de volgende set waarschijnlijk worden, maar dan de mini mx.

We zoeken eigenlijk grasheuvels, zand gaat toch vaak je koppeling hard achteruit, maar af en toe kan het geen kwaad.
IMG_9599.jpg

Per gras is t nog verschillend ook, dat gras van hierboven was een ramp. Heel fijn gras en zelfs je wielen gingen er vol mee zitten.

nee, dat niet, maar een turtle clutch systeem heb ik ook niet, dus extra slijten zal ie wel doen.
Goede zandbanden heb ik ook niet, goed versleten zijn ze.

Wij rijden op afvalt me onze versleten dirtbusters, hebben meer grip als die tarmac banden. Hostile zal de volgende set waarschijnlijk worden, maar dan de mini mx.

We zoeken eigenlijk grasheuvels, zand gaat toch vaak je koppeling hard achteruit, maar af en toe kan het geen kwaad.
IMG_9599.jpg

Per gras is t nog verschillend ook, dat gras van hierboven was een ramp. Heel fijn gras en zelfs je wielen gingen er vol mee zitten.

>>>>>>>>>

Tenzij je dus een Clear undertray hebt, dan blijft de koppeling ook mooi schoon ;-)

Nou, zoals de laatste post al zegt, in zand werkt het prima. Het probleem zit vooral in de side pots. Deze zuigen aan en in gras heb ik deze al een paar keer gemold omdat het gras er tussen gaat zitten en bij lang gras buigt de bodemplaat (zwart kunststof) zelfs naar beneden.

Mijn eerste indruk na tweeeneenhalfuur (scrabble :-) ) rijden in de smeurie is dat de binnenkant nog behoorlijk schoon was.

Ik verkoop ze niet hoor; ik ben er alleen erg blij mee dus als iemand er zijn voordeel mee kan doen is dat mooi.

Als je ooit een nieuwe body koopt dan moet je de zijkapjes niet langs de lijntjes uitknippen maar die side pods moet je erin laten. De zijkapjes blijven daardoor ook veel langer heel.

[QUOTE
IMG_9599.jpg

QUOTE]

Mooi trouwens zo'n witte body met die witte beadlocks :)

Hey Egbert Ik zie dat jij ook zo'n tps/pph 29cc cilinderset erop hebt. Heb jij het bekende probleem nog niet van het krom trekken of scheuren van de cilinder? Ik heb 3 pph cilinders gescheurd en krom gehad. Ik vind namelijk dat jouw auto niet echt toeren maakt. Mijne jankte veel meer toen ze nog goed waren. Als je heel goed de koelribben bekijkt vooral waar je de bovenkop boutjes vast hebt gedraaid is je cilinder daar niet krom? Bij 2 zat er gewoon een haarscheur in de cilinderwand boven een onderstekop boutje en die scheurtjes lopen door in je inlaatspruitstuk kant.
Met deze problemen kwamen de blokjes ook niet meer echt op top toeren en en was moeilijk af te stellen.

Als je ooit een nieuwe body koopt dan moet je de zijkapjes niet langs de lijntjes uitknippen maar die side pods moet je erin laten. De zijkapjes blijven daardoor ook veel langer heel.

Bij deze heb ik ze ook niet uitgeknipt, heb er alleen nog niet mee gereden.

P1060015.jpg

Die witte is een 2e handsje waarvan de sidepods zelfs aan de buitenkant geverfd zijn.

Mooi spuitwerk zo vanaf foto gezien. Doe je dat met fastmask of plak je gewoon af?

Om eerlijk te zijn is dat witte gedeelte geen verf, maar een striping zelf gesneden.
Eronder zat een gespoten striping, maar die was mislukt.
ik plak gewoon af met prof schilderstape ( niet die van de bouwmarkt )
P1050933.jpg

Back