Hey Egbert Ik zie dat jij ook zo'n tps/pph 29cc cilinderset erop hebt. Heb jij het bekende probleem nog niet van het krom trekken of scheuren van de cilinder? Ik heb 3 pph cilinders gescheurd en krom gehad. Ik vind namelijk dat jouw auto niet echt toeren maakt. Mijne jankte veel meer toen ze nog goed waren. Als je heel goed de koelribben bekijkt vooral waar je de bovenkop boutjes vast hebt gedraaid is je cilinder daar niet krom? Bij 2 zat er gewoon een haarscheur in de cilinderwand boven een onderstekop boutje en die scheurtjes lopen door in je inlaatspruitstuk kant.
Met deze problemen kwamen de blokjes ook niet meer echt op top toeren en en was moeilijk af te stellen.
Whaaahhh dat zijn de mindere berichten. Ik ben gelijk even wezen kijken in de garage maar alles is recht en kurk droog. Hij loopt ook heel netjes al zeg ik het zelf.
Ik heb een warmloper gehad door nat gras dat in het vliegwiel was gaan zitten waardoor hij geen koeling had. Ik merkte dat niet eens, maar ik zag een geschuurde cilinderwand. Ik heb toen gelijk de cilinder en zuiger vervangen.
Deze cilinder heeft nu zo'n 15 uur gelopen.
Ik heb echter een hardstalen as in de carburateur gezet en deze zandproof gemaakt.
De highspeed needle staat nog helemaal standaard op 1,5 slag open. Hoever kan deze open gedraaid worden? mag natuurlijk niet te arm staan.
Verder heb ik een Venom smarttemp zo ingesteld dat deze vanaf 135 graden celcius nog maar 60% servo-uitslag geeft. Ik moet zeggen dat de motor tijdens het rijden steeds rond de 150 graden celcius was. Wat je ziet is dus 60% gas...
Hoeveel graden mag de motor eigenlijk worden? (gemeten op de cilinder bij de uitlaat)
Verder heb ik een 18T pinion. Ik moet zeggen dat ij prima optrekt en op snelheid komt.