Baja 5b topic part 2: (hier verder)

Ik denk dat het vaste neusje juist wel lastig is.
Dat wordt weer buigen en uiteindelijk barsten, omdat body er toch vaak af moet.
Los neusje kon je gewoon laten zitten, terwijl je toch overal bij kan.

In het begin haalde ik ieder keer netjes de spiegels er af, als body los moest.
Dat toe tegenwoordig ook al niet meer, gevolg is wel dat er hier scheurtjes komen.

Jammer, dan niet goedkoop, kan je net zo goed orginele HPI body halen en die spuiten
Mijn ervaring met bodies voor de Savage is dat ProLine bodies aanzienlijk dikker zijn dan die van HPI. En dat neusje hoef ik zelden los te halen, de twee extra schroeven zal toech niet veel uitmaken ofwel? :? ;)

En dat neusje MOET wel een los stukje zijn anders moet je je hele voortrein demonteren... :?

Neusje gaat er bij mij inderdaad nooit af, maar ik begreep dat de proline body uit 1 stuk was, dan gaat het neusje er dus wel mee af en dat gaat volgens mij niet echt handig.

Als die Proline bodies dikker en steviger zijn is het wel een mooie optie.
Hij ziet er strak uit.

als je op de onderste foto kijkt zie nog net rechts onderin een stukje van de body clip zitten tussen de shock tower ;) dus hij bestaat ook uit twee delen :cool:

Het is onmogelijk om een body uit één stuk te maken omdat de shocktower een dragend onderdeel van de hele voorwielophanging is en je nooit zo'n breed stuk plastic er tussendoor krijgt. Dus wt kobus ook zegt: Het neusje is apart. ;) De sidepods staan ook wat verder naar achteren zodat de gaten bijna grenzen aan de mud defelectors (die schotjes die troep zouden moeten tegenhouden. :cool:

Hallo,

Bij een aantal van jullie ben ik al bekend,maar vanaf nu zal ik wat meer op dit draadje rondsnuffelen,met de foto's hieronder zal blijken waarom :cool:
Van nitro naar bigscale,al hou ik nitro er wel altijd bij.
Maar nu eerst ff de kit in elkaar peuteren,hou jullie op de hoogte;)

Hebben jullie nog enkele tips aan hopups die er zowiezo opmoeten?
Zoals elcon koppeling,killswitch,aluclutchbell holder.

enig idee waar je snel een killswitch kan kopen?,schijnen nogal schaars te zijn :o

Groetjes

Floortjefotos028.jpg

Floortjefotos034.jpg

Veel succes met het bouwen!

Je kan de Kill-Switch kopen bij rcfun.nl in Blaricum, ik heb ze daar ook gekocht en het werkt prima!
Ik heb e nog wel 1 liggen maar die moet in mijn ''Showroom'' Baja.

ziet er goed uit ,die rem set sleur :D ,als jij het vast monteert horen we wel hoe het bevalt,en volg ik..:lol: , ga jij nog rijden vandaag? het weer is een beetje:onweer:

ziet er goed uit ,die rem set sleur :D ,als jij het vast monteert horen we wel hoe het bevalt,en volg ik..:lol: , ga jij nog rijden vandaag? het weer is een beetje:onweer:
Ik denk niet dat ik dit setje op mijn Baja ga zetten. Het lijkt me nogal gevoelig voor die zandbak bij ons. Hoe minder slangen met vloeistof, hoe beter. ;)

En natuurlijk wordt er vandaag gereden. Een paar druppeltjes is toch geen reden om niet te gaan. 8O ;)

Ha Junkie RC, gefeliciteerd, welkom bij de Super Sport eigenarenclub :-)

Ik neem aan dat je al Outwears filters voor de trekstarter en luchtfilter hebt? De kill switch heb je ook van Carson, dit is de Line Breaker.

Zelf heb ik er nog geen omdat het volgens mij alleen helpt als je in de sloot rijdt of iets dergelijks. Dat heb ik al eens gedaan met mijn Savage dus dat doe ik niet meer ;-)

In jouw Spektrum zit al een failsafe dus als er iets met je zender is dan stopt de auto toch wel.

Zelf heb ik nog een Windshield (voorruit) besteld en Shock covers.

Succes met het bouwen, we zien de foto's wel verschijnen!

Je hebt ook hydrolische remschijven vóór http://www.davesmotors.com/store/product1870.html

Een set van voor + achter kost $ 400,00. De Hormann HT2 kun je standaard kopen met hydrolische remmen, zal toch wel een betrouwbaar systeem zijn?
De set komt uit Zwitserland en is van A-M-S, in de link vind je nog veel meer remspul en links in het menu nog meer mooie dingen. ;) De remmen zijn wel betrouwbaar, maar gevoelig voor zand. De meeste HT2-rijders rijden op kunstgras banen en niet in een enorme zandbak.

Er is een verschil tussen een failsafe en een killswitch. Bij een failsafe nemen de servo's een bepaalde stand aan in het geval een een probleem is met het radio-signaal. En ja, sommige systemen, waaronder alle 2.4GHz systemen, hebben een ingebouwde failsafe. Maar als je auto vol gas rijdt en je gas-servo begeeft het, dan rijdt je auto brolijk vol gas door. Ik heb twee keer meegemaakt dat je geen ene fluit hebt aan een failsafe. De eerste keer kwam de auto op z'n kop terecht en ongelukkigerwijs kwam er een tak russen de servostang van het gas te zitten, vol gas ging de Baja er vandoor en je kunt wel iets sturen als je voornamelijk op je achterwielen rijdt maar meer ook niet. De tweede keer zat er een steen tussen de eindstop en het heveltje op de carburateur. Ook in dat geval ben je kansloos met een failsafe. Gelukkig heb je dan een killswitch op je derde kanaal waarmee je de auto uit zet.

En de failsafe van Carson werkt dus niet in combinatie met de 2.4GHz systemen met ingebouwde failsafe omdat deze werkt met het principe van verstoorde servo-pulsen. Maar digitale systemen hebben altijd goede servo-pulsen, ook als de failsafe actief wordt dus zal de "line breaker" niet geactiveerd worden en gaat je auto er alsnog vandoor. 8O ;)

een kill switch word zeuren , het bedrijf die ze maakt (cbe) ziet het maken hiervan als bijzaak dus als ze het druk hebben worden de kill switches op een laag pitje gezet :mad: vraag maar aan boudewijn (rc fun) die probeert ze al maanden te krijgen . ook bij ook bij "ddm" ed. staan ze in "back order"

en ik weet niet hoe het met het "rubben" van de achter wielen zit bij de ss maar anders een paar extenders erop !

ik weet het niet zeker maar volgens mij werkt die line breaker van carson niet op een spektrum
edit. ik lees net dat sleurhutje hier al antwoord op heeft gegeven

de bronzen glij lagers in je diff. vervangen door een stel kogel lagers .

Laatst bewerkt:
Je kan beter gewoon af en toe je gewone remschijfje vervangen, stuk goedkoper.
Probleem met de Baja zit niet zozeer in de remschijf maar in de remblokken. Die houden makkelijk vocht vast en eenmaal vochtig kun je ze net zo goed demonteren, lopen ze in ieder geval minder aan op de remschijf. :rolling: :?

een kill switch word zeuren , het bedrijf die ze maakt (cbe) ziet het maken hiervan als bijzaak dus als ze het druk hebben worden de kill switches op een laag pitje gezet :mad: vraag maar aan boudewijn (rc fun) die probeert ze al maanden te krijgen . ook bij ook bij "ddm" ed. staan ze in "back order"

en ik weet niet hoe het met het "rubben" van de achter wielen zit bij de ss maar anders een paar extenders erop !

ik weet het niet zeker maar volgens mij werkt die line breaker van carson niet op een spektrum
edit. ik lees net dat sleurhutje hier al antwoord op heeft gegeven

de bronzen glij lagers in je diff. vervangen door een stel kogel lagers .
Van de Carson Line-Breaker had ik inderdaad al even opgezocht en het staat er dus heel expliciet bij. Kijk hier maar. ;)

Of het vervangen van het loodbronzen glijlager in het diff een goede keuze is, betwijfel ik. De druk in het diff kan aardig oplopen en het glijlager zorgt samen met de rubberring voor een redelijk goee afdichting. Als je een lager neemt, druk je de olie zo tussen de seals door naar buiten. Daar zal het rubber ringetje weinig aan tegenhouden.

Front Suspension Arm

Tsjong jonge... vandaag 15 minuten aanhet rijden op wat hobbelig gras, breekt bij de eerste koprol de kogelhouder van de Front Suspension Arm. Toch een beetje een domper voor zo'n hardened Baja 5B SS uitvoering :-(
Ben ik de enige?

Tsjong jonge... vandaag 15 minuten aanhet rijden op wat hobbelig gras, breekt bij de eerste koprol de kogelhouder van de Front Suspension Arm. Toch een beetje een domper voor zo'n hardened Baja 5B SS uitvoering :-(
Ben ik de enige?
Nope, van de laatste serie Baja's heb ik al diverse keren gehoord dat ze de koppen uit de draagarm breken. En die breekt ook echt een hap eruit of scheurt, niet dat de kogel eruit schiet. Is dat bij jou ook het geval? Ik zou het voorleggen aan de winkel waar je hem gekocht hebt, misschien dat zij nog wat kunnen regelen.

Als je draagarm krom is dan maak je weinig kans. Onderstaand een foto van mijn draagarm na een ongelukkige landing op enkel een voorwiel. De draagarm bleef echter wel heel (en zit er eigenlijk nog steeds op :oops:). Lenks de glimmende nieuwe, rechts (op de Baja gemonteerd) een mooie knik erin.

baja5b_bent_suspension_arm.jpg

Vandaag mijn diff.losgehaald,en idd.de tandjes waren alleen nat,en er zat geen laagje olie in,dus volgens mij zijn ze erg schaars met olie,bij assemblage....,en het ergst was dat ik 5 moeren dol had gedraaid in hun kunstof houdertje(de 4 van de diff.,en 1 van het diff.huis.),komen jullie dat bekent voor??

Vandaag mijn diff.losgehaald,en idd.de tandjes waren alleen nat,en er zat geen laagje olie in,dus volgens mij zijn ze erg schaars met olie,bij assemblage....,en het ergst was dat ik 5 moeren dol had gedraaid in hun kunstof houdertje(de 4 van de diff.,en 1 van het diff.huis.),komen jullie dat bekent voor??

ik had 1 van de 4 boutjes van de diff dol.. het moertje draaide mee. in mijn diff zat ook bijna geen olie. en veel boutjes zitten extreem vast :(

Back