Baja 5b topic part 2: (hier verder)

Hou het maar op het weer :yes:, wij hadden er ook allemaal last van. Het zal wel aan de combinatie temperatuur/vochtigheid liggen.

Hou het maar op het weer :yes:, wij hadden er ook allemaal last van. Het zal wel aan de combinatie temperatuur/vochtigheid liggen.

Dat zou je zo kunnen proberen , door het binnen eens te proberen ;) :D

zonder gekheid, ik weet niet wat het morgen voor weer is in vergelijking met vandaag , maar als het morgen beter is zou je nog eens kunnen proberen ;)

Zonder betweterig te gaan doen, als je een vochtige plek bij je pakking ziet dan is dat je probleem. Je denkt misschien dat dit het niet kan zijn maar geloof me dat het echt een groot probleem is als daar maar het geringste lekje zit. Verder weet ik de staat van je cylinder niet, kan je meteen controleren.

Het probleem met zo'n lekje is dat er weinig onderdruk meer is om de brandstof aan te zuigen en ten tweede heb je veel valse lucht. Dat is waarschijnlijk ook de reden dat hij aanvoelt als een blok dat "al 20 liter" heeft gelopen.

Gelukkig is dit een weinig ingrijpende operatie en kost vrijwel niets. Zorg dat je meteen een pakking op reserve hebt

Ik ga zoiezo de pakking ende veer vervangen, want dat hij lek is niet goed en ik wil ook wel wat meer compressie!

Bobine

Heeft iemand een idee hoeveel speling er moet zitten tussen vliegwiel en bobine?
Ik vind de ruimte aan de ruime kant of moet dit juist vanwege vuil / zand wat er tussen door moet kunnen?

Heeft iemand een idee hoeveel speling er moet zitten tussen vliegwiel en bobine?
Ik vind de ruimte aan de ruime kant of moet dit juist vanwege vuil / zand wat er tussen door moet kunnen?

Ik vouw altijd een a4 papiertje 4 tot 6 keer dubbel en gebruik dat als maat

Status van je TGN Kill-Swtich zien??

Voor de gene die ook een TGN kill-swtich heeft en zich som suf trekt terwijl je kill-switch op off staat.........

Boor een gat van 4mm achter de oplaadplug, plak aan de binnenkant van je box een stukje lexaan met ducktap of sec lijm, plak dan doorzichtig dubbelzijdig tape op je kill-switch, zet je lampje van je kill-switch aan en zorg dat het lampje precies onder het gat zit en druk dan de kill-switch dan aan zodat hij blijft plakken, maak aan de zijkant van box een sleufje zodat je draaden naar je motor kunnen

Foto:

img021jm4.jpg

Sorry voor de kwaliteit

IMG_0247.jpg

IMG_0221.jpg

Hier sleurhutje on air

IMG_0236.jpg

philliams was er ook

IMG_0190.jpg

siggery ook .

Ik ook ,maar daar zijn geen foto's van ,want daar was ik mee bezig ;)

En ja ook mijn baja sloeg stationair af na een minuut ofzo :mad:

Mooi gebied daaro man!!!Dan zou mij het ook niets uitmaken dat me Baja een bult herrie zou maken,en een Dominator achterop schroeven..

Waar kan ik snel een nieuwe goede pakking kopen, want ik wil zondsg in Almere gaan rijden en dan moet me motor wel goed lopen!!

Ik bedacht met net dat ik het op high speed nog standaard heb staan, dus ik kan nog evenwat afstellen.
Maar dan zit ik nog met dat hij zonder gas niet start en stationair bijna niet blijft draaien!?

Nieuw in de baja wereld

Een paar vragen:

Wat is het verschil tussen een baja rtr en een ss, weet dat de een gebouwd is en de ander niet. Maar zit er ook ook verschil in kwaliteit van de onderdelen?

Koop ik een baja rtr, wat zijn dan broodnodige hop ups die ik zeker kopen moet voor ik rijden ga?

Dank maar weer,

Kunnen jullie vertellen hou ik een elcon koppeling er weer af krijg zonder iets te mollen? En ik heb een nieuw blokje maar valt mij op dat ik hem stationaire bijna helemaal in moet draaien om hem lopende te houden. Wordt met draaien aan de sproeiers alleen maar erger. Iemand enig idee, valse lucht ofzo?? Heb er een wt 813 op en is helemaal schoon gemaakt.

Een paar vragen:

Wat is het verschil tussen een baja rtr en een ss, weet dat de een gebouwd is en de ander niet. Maar zit er ook ook verschil in kwaliteit van de onderdelen?

Koop ik een baja rtr, wat zijn dan broodnodige hop ups die ik zeker kopen moet voor ik rijden ga?

Dank maar weer,
Volg de onderliggende discussie`s maar eens,als je dan nog vragen hebt,hoor ik het nog wel,je eerste bericht is dit,dus je hebt nog veel in te halen..
Veel leesplezier..

Een paar vragen:

Dank maar weer,
. .koop dan een ss ,door het bouwen leer je hem goed kennen, plus zitten er wat sterkere parts op zoals dikkere schokkers ,cups, div, aandrijflijn en tuned pipe (uitlaat) en is het alu in oranje ipv paars ,de kap kun je naar eigen smaak spuiten . verder zit er wel een stuurservo bij ( metal gears) ,maar tel er maar een paar 100 E bij op voor het versterken van de baja ,dit moet ook bij de rtr 5b , mvg marcel

Een paar vragen:

Dank maar weer,

De baja ss heeft ook standaard een 26cc blokje

De baja ss heeft ook standaard een 26cc blokje
Voordeel of nadeel?heb ook gelezen daat die snel slijten(Ian& Biqscale Bart)..Veren heb ik ook gelezen,dat het niet een enorme verbetering is,+ nog,dat Oranje is een bar slechte kleur is..(qwa voetbal zowiezo dan ;-) )

Kunnen jullie vertellen hou ik een elcon koppeling er weer af krijg zonder iets te mollen? En ik heb een nieuw blokje maar valt mij op dat ik hem stationaire bijna helemaal in moet draaien om hem lopende te houden. Wordt met draaien aan de sproeiers alleen maar erger. Iemand enig idee, valse lucht ofzo?? Heb er een wt 813 op en is helemaal schoon gemaakt.
De Elcon is wat lastiger om eraf te halen:
- Houd de koppeling vast en draai de stelbout m.b.v. een imbussleutel zo ver mogelijk uit de krukas (daarom moest je geen thread lock gebruiken ;));
- Draai de vier bouten die achter de koppeling zitten los om zo het huis vrij te maken;
- Neem een goede steeksleutel (maat weet ik even niet) en steek die tussen het blok en het huis op de zeskant van de koppeling;
- Houd het vliegwiel of de zuiger tegen (resp. met een spanner/langer schroevendraaier of een zuigerstopper/koord);
- Draai de zeskant langzaam los. Die kan enorm vast zitten!!!
- Geen met een hamer een tikje tegen de sleutel (niet rammen, een tikje met gevoel);
- Als je geluk hebt, "schrikt" de koppeling wat los en kun je hem met de hand verder losdraaien. Anders nog een stukje de zeskant draaien. En net zo lang doorgaan tot-ie los is. :?

Andere mogelijkheid is er niet echt. Maar het gaat vast wel lukken. :mrgreen:

Voor wat betreft de afstelling van de 813 heb ik twee dingen. Ten eerste is je stelbout of de vlinder op de carb.as niet ingesleten? Dat laatste heb ik namelijk afgelopen zondag mee mogen maken. Kennelijk een partijtje inferieure kwaliteit vlindertjes. Of is je cilinder net als die van Ian uitgesleten?

Back